Типові варіанти батьківської поведінки і відносин, що стимулюють позитивну поведінку дітей (за Д. Льюїсом)
- Я відповідаю на всі
запитання і реагую на висловлювання дитини.
- Серйозні питання і
висловлювання дитини я сприймаю всерйоз.
- Я поставив стенд, на
якому дитина може демонструвати свої роботи.
- Я не лаю дитину за безлад
в її кімнаті чи на столі, якщо це пов’язано з творчим заняттям і робота ще не
закінчена.
- Я виділив дитині кімнату
(або частину кімнати) виключно для її занять.
- Я показую дитині, що її
люблять такою, як вона є, а не за її досягнення.
- Я доручаю дитині посильні
турботи.
- Я допомагаю дитині
будувати її власні плани і приймати рішення.
- Я беру дитину в поїздки
по цікавих місцях.
- Я допомагаю дитині
поліпшити результат її роботи.
- Я допомагаю дитині
нормально спілкуватися з дітьми з різних соціальних і культурних шарів.
- Я встановлюю розумний
поведінковий стандарт і стежу, щоб дитина його дотримувалася.
- Я ніколи не говорю
дитині, що вона гірша чи краща за інших дітей.
- Я ніколи не караю дитину
приниженням.
- Я забезпечую дитину
книгами і матеріалами для її улюблених занять.
- Я привчаю дитину мислити
самостійно.
- Я регулярно читаю дитині.
- Я привчаю дитину до
читання з дитинства.
- Я спонукаю дитину
придумувати історії, фантазувати.
- Я уважно ставлюся до
індивідуальних потреб дитини.
- Я знаходжу час щодня, щоб
побути з дитиною наодинці.
- Я заохочую участь дитини
у плануванні сімейних справ і подорожей.
- Я ніколи не дражню дитину
за помилки.
- Я хвалю дитину за вивчені
вірші, розповіді, пісні.
- Я вчу дитину вільно
спілкуватися з дорослими будь-якого віку.
- Я спонукаю дитину
знаходити проблеми і вирішувати їх.
- Я не хвалю дитину
безпредметно і нещиро.
- Я чесний в оцінці своїх
почуттів до дитини.
- Не існує тем, які я
зовсім виключаю для обговорення з
дитиною.
Немає коментарів:
Дописати коментар