Тьютор в
системі дистанційного навчання
У сучасній вітчизняній освіті тьюторство найбільше розповсюджено в
дистанційній освіті. Тьюторство в дистанційній освіті продуктивно використовує
технології індивідуального консалтингу. Тьютор організовує ефективне вивчення
курсу, проводить семінари та консультує учнів, перевіряє письмові роботи.
У дистанційному навчанні
існує проблема дефіциту контактів між
учасниками учбового процесу, що негативно
впливає на ефективність
і якість навчання.
Тому найважливішим показником
якості дистанційного навчання
є рівень інтерактивності інформаційно-освітнього
середовища.
Задачі тьютора у дистанційній
освіті
- здійснення допомоги в досягненні найкращого навчального результату;
- спостереження за проходженням навчання;
- забезпечення «зворотного зв’язку» між педагогами та учнями з виконання домашнього завдання;
- проведення групових консультацій - тьюторіалів;
- консультування і підтримання індивідуального освітнього руху учнів;
- підтримання в учнів зацікавленості в навчанні протягом усього навчального року.
Тьютор в
системі дистанційного навчання
повинен:
- вміти будувати освітній процес на основі інформаційно-комунікаційних технологій;
- володіти навиками проведення занять в інтенсивній формі, використовуючи ефективні технології навчання;
- організовувати роботу в малих групах;
- вміти організувати науково-методичну експертизу освітніх ресурсів;
- володіти навиками оперативного задоволення потреб педагогів освітнього, інформаційного, аналітичного, наукового, методичного і технологічного характеру;
- мати досвід роботи в організації навчального процесу, заснованого на модульній технології.
Також тьютор відповідає за
успішне проведення дистанційного
навчання, відстежує наповнення баз даних курсу, організовує і проводить
чати, динамічні уроки, вебінари, аналізує статистику (кількість відвідин
курсу учнями, час роботи учня по сеансах, середній час роботи впродовж
сеансу, кількість записів, статистика відповідей учнів на кожне тестове
завдання).
У системі дистанційного
навчання тьютор, має можливість
контролювати процес вивчення курсу кожним
учнем, оцінювати виконані
їм індивідуальні завдання, його роботу під час
семінару і при необхідності надавати
йому допомогу, пораду. Тьютор
також може проводити загальний аналіз стану справ у вивченні конкретного курсу.
Робота тьютора протоколюється в
системі, що забезпечує прозорість звітності.
Специфіка діяльності тьютора
полягає в тому,
що для проведення консультацій він повинен уміти
користуватися засобами Інтернет-спілкування: e-mail, ICQ, Jabber, форуми,
чати, блоги і т.д.
Головне, що
від тьютора потрібно
це не бути пасивним джерелом учбової інформації,
оскільки спеціально розроблені засоби навчання дистанційної освіти цілком
замінюють вчителя, якщо той виступає тільки в ролі «інформатора».
Таким чином, можна зробити
висновок, що тьюторський супровід як освітня технологія (взаємодія
учня з тьютором) передбачає тривалу роботу в режимі періодичних індивідуальних
зустрічей. Отже,
тьюторство як система освіти учнів, може в найближчому часі зайняті провідне
місце у навчально-виховному школи.
Вадим Щорс
Немає коментарів:
Дописати коментар