Наказ
від_____________20_____р. №
Про підсумки роботи
соціально-психологічної служби
з 01.09.20___р. по 01.06.20____р.
Соціально-психологічна
служба (назва навчального закладу) здійснює
свою роботу відповідно статей 21, 22, 57 Закону України «Про освіту», Наказу Міністерства
освіти України «Про затвердження Положення про психологічну службу системи освіти
України» № 127 від 03.05.1999 р.,
Наказу Міністерства освіти і науки України «Про затвердження Положення про навчальні
кабінети загальноосвітніх навчальних закладів» № 601 від 20.07.2004 р., Наказу Міністерства
освіти і науки «Про планування діяльності, ведення документації соціальних педагогів,
практичних психологів та соціальних педагогів по роботі з дітьми-інвалідами», Наказу управління освіти Вінницької міської ради
«Про реалізацію Державних програм» №218 від 28.01.2008 , Етичного Кодексу соціального
педагога, Етичного Кодексу психолога, чинного законодавства.
Соціально-психологічна служба
ліцею складається з практичного психолога — (прізвище, ім’я, по батькові), _____
категорії та соціального педагога — (прізвище, ім’я, по батькові), _____ категорії. Протягом навчального року практичний
психолог та соціальний педагог виконують науково-практичну роботу, тобто: соціально-психологічні вимірювання, консультаційну,
корекційно-профілактичну та просвітницьку. Організація їхньої роботи базується на
поєднані таких компонентів: соціально-психологічного супроводу розвитку учнів; заходів,
спрямованих на реалізацію державних, регіональних програм, наказів та рішень; запиту
і специфіки навчального закладу; річного,
місячного планів роботи. У цьому навчальному році практичний психолог та соціальний
педагог були членами ліцейної методичної ради та соціальний педагог був членом атестаційної
комісії. Кабінет соціально-психологічної
служби розташований у ІІ корпусі, загальною площею 16 кв.м. Згідно «Положення
про кабінет психолога/соціального педагога» це робочий кабінет, який на даний час
є робочим та навчальним кабінетом, причому ще й прохідним, тому порушується конфіденційність,
періодичність консультування, індивідуальних
занять з учнями, вчителями, батьками. Кабінет оснащений двома шафами, письмовими
столами, комп’ютерною технікою, сейфом, партою, кріслами. У цьому навчальному році
повноцінно діагностична діяльність здійснювалася згідно ліцензованої комп’ютерної програми В.О. Киричука «Універсал». До банку методик,
що закладені до комп’ютерної програми, входять: «Вади особистого розвитку», «Соціум»,
«Ціннісні пріоритети». За результатами річної роботи за програмою В. Киричука був
проведений психолого-педагогічний консиліум «Соціальна адаптація учнів 10 класів».
Для підвищення
фахового рівня та ознайомлення з новими формами та методами роботи, новинками психологічної
літератури, методичними рекомендаціями, розробками тренінгових занять здійснюється
передплата на науково-практичний освітньо-методичний журнал «Практична психологія
та соціальна робота».
Практичний психолог виступала
перед соціальними педагогами міста на тему: «Співпраця у роботі соціального педагога
з психологом» під час «Презентації школи молодого соціального педагога», що проводилася
на базі нашого навчального закладу «___»______ 20__ року. Протягом лютого 20__ року
проводила тренінг для молодих вчителів міста, згідно програми міського тренінгового
центру, на тему: «Тренінг особистісного зростання» (4 заняття по 2 годин и кожне). Приймала участь у грудні 20___ року у міському конкурсі «Кращий працівник психологічної
служби системи освіти у 20___-20___ н.р.» і нагороджена ________________________________.
Темою над якою протягом навчального
року працювала практичний психолог ліцею була: «Психологічна підтримка учнів до
зовнішнього незалежного оцінювання та державної підсумкової атестації», з даної
теми написаний методичний посібник, який був представлений як конкурсна робота на
конкурс «Кращий працівник психологічної служби системи освіти у 20__-20___ н.р.»,
розроблені та розповсюджені буклети («Адаптація», «Формула успіху», «Напередодні
іспитів», «Підготовка до ДПА та ЗНО»), оформлений стенд соціально-психологічної
служби та виховної роботи. Для учнів 9 та 11 класів були проведені тренінгові заняття:
«Напередодні іспитів та ЗНО», «Формула успіху», для батьків випускників — виступ
«Психологічна атмосфера у сім’ї під час підготовки та проведення ДПА/ЗНО» та під
час індивідуальних консультацій, для вчителів — виступи на методичних об’єднаннях.
Соціальним педагогом було
проведено на базі ліцею засідання школи молодого соціального. Виступ на міському методичному об’єднання практичних психологів та соціальних педагогів
у серпні 20____р. — презентація корекційно-розвивального заняття: «Уявіть своє життя: мрії та
перешкоди» та у січні 20___р. — «Робота соціального педагога з обдарованими учнями
в загальноосвітньому закладі». Участь у міжнародному
американсько-українському семінарі «Моральне виховання учнів і профілактика шкідливих звичок». Постійний учасник міської
творчої групи з психології та соціальної роботи.
Темою над якою протягом навчального
року працював соціальний педагог ліцею була: «Негативний вплив засобів масової інформації
на молодь», з даної теми написаний навчально-методичний посібник, який зайняв І
місце у номінації «Психологічний порадник» на міському конкурсі «Ярмарок фахових
сподівань».
Нагороджений грамотою
управління освіти Вінницької міської ради за плідну працю та вагомий внесок у розвиток
психологічної служби міста (жовтень 2008 року).
Соціально-психологічна служба
ліцею протягом цього навчального року співпрацювала з:
— Центром планування сім’ї
(відбулося 5 виїзних зустрічей) — проведені зустрічі на теми: «Репродуктивне здоров’я
підлітків», «Планування сім’ї та відповідальність за свої вчинки», «Що цікавить
дівчинку-підлітка?»;
— Ленінським центром зайнятості
— проходження комп’ютерної діагностики на виявлення нахилів, здібностей до вибору
майбутньої професії;
— Відділом кримінальної міліції
у справах неповнолітніх — лекція для учнів 11 класів на тему «Кримінальна відповідальність
підлітків»;
— МССДСМ — зустріч з психологом для учнів 11 класів на тему: «Правда про кохання»;
соціальним працівником — виступ на психолого-педагогічному семінарі «Суїцид як соціально-психологічний
феномен»;
— Центром «За життя — за сім’ю»
— зустріч для учнів 10 класів;
— «Отчим домом» — лекції для
учнів 11 класів на тему: «Шкідливість вживання наркотиків».
— Опікунською радою;
— Управлінням освіти Вінницької
міської ради;
— Відділом у справах дітей;
— ВОНМГЦ «Волонтер».
Протягом вересня 20____ року
здійснювалося соціальним педагогом вивчення контингенту учнів ліцею для складання
соціального паспорту ліцею та зайнятості школярів у позашкільних навчальних закладах
міста й області.
За цей навчальний рік, крім
вищезазначених за програмою В.Киричука було проведено такі методики (як заплановані,
так і за запитом управління освіти, ЦППСР, адміністрації ліцею):
— визначення рейтингу класних
керівників «Класний керівник очима учнів/батьків».
практичним психологом:
― «Шкала тривожності Кондаша»,
«Автономність-залежність» Пригіна Г.С., «Вивчення думки старшокласників щодо їх
психологічної готовності до ДПА та ЗНО» — 2 зрізи, в рамках підготовки до ЗНО та ДПА.
― «КОС-2», «ОДАНІ-2», «Будь готовий» А. Пряжникова, з метою вивчення
розвитку пізнавальних можливостей і здібностей учнів.
— діагностування під час атестаційного
періоду вчителів.
соціальним педагогом:
― анкетування: «Насилля у
родинному колі, ліцеї та серед ровесників» (учні 7 класу) та «Насилля і покарання»
(9 клас), з метою визначення відношення членів родини один до одного.
― «Ведення здорового способу
життя», «Наркотичного узалежнення і соціально неадекватної поведінки учнів», «Що
я знаю про ВІЛ/СНІД» з метою визначення ведення здорового способу життя.
— «ДДО» Є. Клімова, для учнів
7 класу, згідно профорієнтаційної роботи.
— «Опис стилю батьківства»,
учні 9 класів та батьки під час практичного заняття з даної теми.
За результатами діагностичної
роботи була проведена корекційно-розвивальна та просвітницька робота, в якій використовувалися
напрацювання за 20__—20___роки, а саме:
1. Тренінгові заняття:
— «Спілкування» (учні 7 класів
);
— «Обери професію!» (учні 11
класів );
— «Напередодні іспитів та ЗНО»
(учні 9,11 класів );
— «Твої права та обов’язку
дитино!» (учні 8 класів);
— «Формула успіхів» (учні
9,11 класів);
для школи активу:
— «Особливості спілкування»;
— «Особливості ведення дискусії»;
на засіданні Ради профілактики:
— «Відповідальна поведінка»;
— «Все у твоїх руках».
2. Відеосемінари:
— «Раби культів» (учні 11
класів );
— «Станція призначення — ЖИТТЯ»
(учні 9 класів );
— «Жива вода» (учні 10 класів
);
3. Уроки, уроки-бесіди, уроки-виховні
години:
— «Слово — клітини думки»
(учні 7 класів );
— «Де взяти гроші?» (учні
7 класів );
— «Мої права, мої обов’язки»
(учні 10-11 класів );
— «Закон і ми» (учні 9 класів
);
— «Молодь проти СНІДу» (учні
8 класів );
— «Кримінальна відповідальність»
(учні 10 класів );
— «Мій улюблений світ без насилля»
(учні 10 класів );
— «Чоловік та жінка. Психологія
розбіжностей» (учні 10 класів );
— «Мій улюблений світ без насилля»
(учні 9-10 класів );
Соціально-психологічною службою здійснювалися заходи на реалізацію
державних, національних, комплексних програм (12 програм).
Протягом 20__—20__н.р. були
соціально—психологічною службою проведені тижневики та декади:
1.
Тиждень психології;
2.
Декада толерантності;
3.
Тиждень превентивного виховання «Дитинство без насильства»;
4.
Тиждень «Ярмарок дій проти СНІДу»;
5.
Декадник «Морально-правового виховання»;
6.
Тижневик сімейного виховання «Родинне відчуваємо тепло» .
Для батьків були проведені виступи
на засіданнях батьківських університетах:
— практичним психологом:
1. Вплив творів мистецтва (літератури, художніх фільмів, музики)
на психіку дитини (13.11)
2. Підлітки мають знати свої права (22.01)
3. Мудрість батьківського виховання (9.04)
— соціальним педагогом:
1. Усиновлення дітей-сиріт у родини + перегляд наукового фільму
«Просто неба» (09.09.)
2. Толерантне відношення до виховання майбутнього покоління (13.11.)
3. Ми відповідальні за свої вчинки перед дітьми (22.01.)
4.Соціально-психологічний аспект гендерної рівності між жінками
та чоловіками (9.04.)
11 грудня для батьків учні
7 класів була проведена батьківська конференція «Насильству ні!», де було заслухано
виступ соціального педагога, який дав визначення дефініції «насилля», назвав ознаки
та види насилля та розповів про результати анкетування учнів 7 класів, у порівнянні з результатами 8 класу,
за анкетою «Насилля у родинному колі, серед ровесників та у ліцеї». Практичний психолог
продемонструвала відеоролик________________.
Запланована на квітень 20___
року батьківська конференція «Мудрість батьківського виховання», була об’єднана
із засіданням батьківського університету, де були розглянуті усі питання, що виносилися
як на батьківську конференцію, так і на засідання батьківського університету.
«__»______20___року відбувся
психолого-педагогічний семінар «Суїцид як соціально—психологічний феномен» для вчителів
ліцею.
Для учнів, батьків та вчителів
проводилися консультативна робота, індивідуальні бесіди. Індивідуальні та групові
консультації з учнями частіше проводилися за наступними проблемами: стосунків між
подругами, між хлопцем та дівчиною, професійного самовизначення, за результатами
діагностики та на тему: «Психологія спілкування та взаємовідносини», «Як керувати
емоціями», «Шляхи подолання конфліктних ситуацій»,
«Що зі мною відбувається», «Чи корисно займатися онанізмом?».
Оглядові консультації передували поглибленій психодіагностиці
учнів з метою з’ясування ставлення батьків до заявленої проблеми дитини, особливостей
бачення ситуації, що склалася, збору необхідних анамнестичних даних. Під час первинної
консультації за згоди батьків планувалася подальша робота з дитиною, продовжувалася
робота з батьками.
Профорієнтаційні
консультації проходили з метою допомоги в професійному визначенні та професійному
становленні, а також з метою надання інформації про світ професій, навчальні заклади.
З дітьми, які потребують особливої
уваги (обдаровані учні, учні з проблемами у спілкуванні, взаємостосунках та інше)
протягом року проводилися індивідуальні бесіди та бесіди в малих групах (до 4 учнів).
Надавалася необхідна інформація,
рекомендації, пропонувалася психологічна та художня література.
Представники соціально-психологічної
служби ліцею виступали на педрадах, педсемінарах, на МО класних керівників, вчителів-предметників.
Надавалася соціально—психологічна допомога вчителям у проведенні уроків, класним
керівникам у роботі з батьками, учнями та
заступникам директора. Рекомендувалася тематична психологічна література
вчителям-предметникам й класним керівникам.
За навчальний рік практичний психолог та соціальний педагог відвідали
уроки вчителів, що атестуються, відкриті
уроки та позакласні заходи, виховні години.
Виходячи з вищесказаного,
НВКАЗУЮ:
1.
Роботу соціально—психологічної служби вважати задовільною.
2.
Продовжувати роботу за програмою В.О. Киричука «Універсал—03».
3.
Практичному психологу (прізвище,
ініціали):
3.1. Продовжувати роботу над
темою: «Психологічна підтримка учнів до зовнішнього незалежного оцінювання та державної
підсумкової атестації».
3.2. Оформити індивідуальні
картки психологічного супроводу учнів 7 класів .
3.3. Продовжувати проводити
психологічний супровід учнів ліцею з урахуванням обдарованості кожного, психологічного
стану.
3.4. Систематично підвищувати
свою професійну кваліфікацію.
4. Соціальному педагогу (прізвище,
ініціали):
4.1. Своєчасно виявляти незахищені
верстви насилля серед сімей, діти яких навчаються у ліцеї.
4.2. Проводити індивідуальну
роботу з учнями незахищених верст населення та відвідувати їх два рази на рік за
місцем проживання.
4.3. Продовжувати соціально-педагогічний
супровід обдарованої молоді ліцею.
4.5. Продовжувати роботу у
міській творчій групі з психології та соціальної роботи.
5. Продовжувати модернізацію робочого кабінету соціально—психологічної
служби.
6. Контроль за виконанням даного наказу залишаю за собою.
Директор школи (прізвище,
ініціали)
З наказом ознайомлені:
(прізвище, ініціали)
(прізвище, ініціали)
скачати наказ можна за посиланням у форматі Word за посиланням:
http://shchors-vadym.ucoz.ua/load/nakaz_pro_pidsumki_roboti_socialno_psikhologichnoji_sluzhbi_za_navchalnij_rik/1-1-0-2
Немає коментарів:
Дописати коментар