середу, 15 травня 2013 р.

Виступ на батьківських зборах "Батьки очима дітей і навпаки"


Батьківські збори з елементами тренінгу

Батьки очима дітей і навпаки



Мета: розвивати педагогічну рефлексію; сприяти взаєморозумінню між батьками і дітьми; виховувати у дітей глибоке почуття любові до своїх батьків, почуття вдячності; дати батькам змогу пишатися своїми дітьми.

Добрий вечір, шановні батьки. Ця зустріч відбудеться у вигляді тренінгу. Психологічний тренінг – це розминка для душі, розуму, тіла. Людина засвоює 10% від того, що чує, 50% від того, що бачить, 70% від того, що сама промовляє і 90% того, що робить. Учасники тренінгу роблять все самі. Ми не будемо давати один одному оцінок. Не будемо нікого обговорювати. Ми створимо атмосферу безпеки, довіри, відвертості. Це дасть змогу нам експериментувати, не соромлячись помилок.
Хотілось би, щоб цей захід допоміг вам, шановні батьки краще пізнати і зрозуміти наше молоде покоління, а дітям побачити у вас люблячих, чутливих і вимогливих друзів.
Через сімю наші діти виходять у суспільство. У сім’ї їм вручають естафету досвіду поколінь, яку вони повинні нести далі, щоб передати її своїм дітям, а отже – майбутньому. Жоден виховний заклад не може дати дітям того, що дає нормальна сімейна атмосфера: спілкування дітей з батьком і матірю.
Діти уподібнюються дорослим, копіюють їх, орієнтуються на їхню поведінку, як на взірець. Тому недарма в народі кажуть: «Від доброго дерева добрий пагінець, од добрих батька й матері піде добра дитина».

Сімейна гра «Чи знаю я тебе?»
Пропоную вам взяти участь у сімейній грі. Правила такі: і діти, і батьки відповідають на запитання письмово, потім звіряють. отже перевіримо, як батьки знають своїх дітей.
1.    Що проситиме ваша дитина в той день, коли їй ні в чому не буде відмовлено? (дві речі)
2.  Чим ваша дитина, одержавши повну свободу, займеться в першу чергу? (дві улюблені справи)
3.  Чи знаєте ви друзів ваших дітей? Назвіть імена або прізвища трьох  найближчих друзів.
4.    Який предмет у школі для вашої дитини найцікавіший?(два предмета)
А зараз перевіримо, як діти знають своїх батьків.
1.     Якого кольору очі у твоєї мами, тата?
2.     Який улюблений колір у твоєї мама, тата?
3.     Найулюбленіша квітка твоєї мами?
4.     Яку пісню любить слухати твоя мама, тато?
5.     Чи можеш ти одразу, нікуди не глянувши, назвати дати народження своїх батьків? Запиши ці дати.
А тепер звірте відповіді. Ви можете самі зрозуміти як добре ви знаєте один одного.

Стосунки в сімї, стилі спілкування
Давайте поговоримо про стосунки між батьками і дітьми в сімї. ви можете поповнити свою сімейну скарбничку, якщо співпадуть відповіді.
Який стиль спілкування між батьками і дітьми прийнятий у вашій сімї: демократичний, ліберальний чи авторитарний? Нагадую, що демократичний – це дружній тон, коректна поведінка, допускаються дискусії з приводу розпоряджень дорослого, не підкреслюється «керівне становище». Авторитарний – короткі ділові розпорядження без пояснень, не беруться до уваги емоції та почуття дитини, не витримується дистанція між дорослими і дітьми. Ліберальний: не даються вказівки та розпорядження, повне погодження з усіма діями дитини, дотримання в сімї принципу «моя хата скраю».

Про батьківську любов і стосунки з дітьми
Шановні батьки, памятайте, батьківська любов потрібна для самоповаги дитини, добрих взаємин з іншими людьми, позитивних уявлень про самого себе. Дуже часто саме відсутність віри у краще, що є в дитини, близьких людей – матері і батька –підштовхує її до негативних кроків.
Ми повинні чітко уявляти собі, що багато залежить від наших стосунків з дітьми і що прояви різних рис характеру дітям потрібно не приписувати, а демонструвати.
Найголовніше правило – навчіться слухати. Слухати з живим інтересом, розуміючи, що дитина знає більше, ніж ми уявляємо. І нехай підтримкою для вас будуть слова Януша Корчака: «Думок у дітей не менше, і вони не бідніші та гірші, ніж у дорослих, тільки вони інші. Нам важко знайти спільну мову, тому нема складнішого мистецтва, ніж вміння розмовляти з ними».
Якщо батьки самі вірять у добро, любов і справедливість, у них виростуть хороші діти, а якщо ні – результат непередбачуваний.
Для того, щоб вам, шановні батьки, допомогти знаходити спільну мову в різних ситуаціях, я запропоную використовувати наступні правила поведінки з дітьми.
1. Не псуйте мене. Я чудово знаю, що повинен одержувати все, що попрошу. Я просто перевіряю вас.
2. Не застосовуйте силу у стосунках зі мною. Інакше це навчить мене думати, що сила – це єдине, що має значення. Охочіше я сприйму, якщо ви керуватиме мною.
3. Не давайте обіцянок: може виявитися, що вам не вдасться їх дотриматись. Це підірве мою довіру до вас.
4. Не піддавайтесь на мої провокації, коли я навмисно говорю і роблю речі, що засмучують вас. Інакше я знову намагатимуся здобути таку «перемогу».
5. Не примушуйте мене почуватися меншим, ніж я є насправді. Я компенсую це тим, що поводитимуся так, ніби я «пуп землі».
6. Не робіть за мене того, що я можу зробити сам. Інакше я почуватимуся немовлям, якого треба обслуговувати.
7. Не робіть мені зауважень в присутності інших людей. Я сприйму ці зауваження, якщо ви поговорите зі мною віч-на-віч.
8. Не звертайте занадто уваги на мої шкідливі звички. Зайва увага лише їх закріплює.
9. Не намагайтеся обговорювати мою поведінку під час конфлікту. Я не проти цього, але давайте це зробимо потім.
10.Не прискіпуйтесь і не бурчіть. Інакше мені доведеться прикинутися глухим, щоб якось захиститися.
11.Не вимагайте від мене пояснень моєї поганої поведінки. Я справді не знаю, чому зробив те чи інше.
12.Не випробовуйте занадто мою чесність. Мене легко злякати при цьому, і я починаю брехати.
13.Не оберігайте мене від наслідків моєї діяльності. Мені необхідно вчитися на власному досвіді.
14.Ніколи не вважайте, що вибачатися переді мною – нижче вашої гідності.
15.Ставтесь до мене так, як ви ставитеся до своїх друзів. Тоді я теж буду вашим другом.

Наказ дітям 
(В.Сухомлинський)
Батько і мати дали тобі життя і живуть для твого щастя. Не завдавай їм болю, образи, прикрощів, страждань. Все, що тобі дають батько і мати –це їхня праця, піт, утома. Вмій поважати працю батьків. Найбільше щастя для матері й батька – твоє життя, працьовитість, любов до науки, повага до старших. Якщо люди вважають тебе недоброю людиною – це велике горе для них. По-справжньому любити їх – означає приносити в дім мир і спокій.
Твоя сімя – це не тільки батько і мати. Це й ви –діти. Це твоя поведінка, твої вчинки. Запитуй у батьків дозволу на те, що без них вам робити не можна або не личить. Справжня свобода сина й дочки – бути слухняними дітьми. Покора волі батьків – перша школа громадянського виховання, перша дисципліна твоєї совісті. Якщо не навчишся підкорятися їй, то не зможеш стати стійким, мужнім громадянином, дисциплінованим трудівником, вірним батьком власних дітей.
«Три нещастя є в людини смерть, старість і лихі діти», - говорить українська мудрість. Старість – невідворотна, смерть – невловима, перед цими нещастями ніхто не зможе зачинити двері свого дому. А від лихих дітей дім можна вберегти, як від вогню. І це залежить не тільки від батьків ваших, а й від вас самих.
Бути хорошими дітьми означає не допустити, щоб старість батька й матері були отруєні твоїми поганими вчинками. Вмій відчувати найважчі душевні муки батька й матері. Їхня хвороба – твоє горе, їхні невдачі й неприємності на роботі – твоя біда. Вмій бути добрим в думках і почуттях. Бережи здоровя батьків. Памятай, що ранню старість і хвороби батькам приносять не тільки важка праця, втома, а й хвилювання, переживання, тривоги, прикрощі. Найбільше вражає батьків дитяча невдячність, байдужість сина чи доньки. Будьте гідними своїх батьків!  

Любов Базалійська




Немає коментарів:

Дописати коментар