Інструкція. У «Переліку професій» попарно поданi рiзнi професiї. У
кожнiй парi професiй постарайся надати перевагу однiй з них, вписавши у
вiдповiдну графу «Бланку вiдповiдей» знак «+». Якщо в якiйсь iз пар професiй ти
не зможеш надати перевагу нi однiй iз них, то в будь-якiй наступнiй повинен
вiдмiтити знаком «+» обидві професiї. Всього повинно бути вiдмiчено 42
професiї.
ПЕРЕЛІК ПРОФЕСІЙ
№
|
Назва професії
|
№
|
Назва професії
|
1а
|
Інженер механік
|
1б
|
Інженер-конструктор
|
2а
|
В’язальниця
|
2б
|
Лікар-терапевт
|
3а
|
Кухар
|
3б
|
Економіст з планування
|
4а
|
Коваль ручного кування
|
4б
|
Директор заводу
|
5а
|
Кресляр
|
5б
|
Дизайнер (художник-конструктор)
|
6а
|
Астролог
|
6б
|
Лікар-психіатр
|
7а
|
Хімік
|
7б
|
Бухгалтер
|
8а
|
Редактор науковий
|
8б
|
Юрисконсульт
|
9а
|
Науковий співробітник
|
9б
|
Артист
|
10а
|
Тренер команди
|
10б
|
Статистик
|
11а
|
Організатор виховної роботи
|
11б
|
Адміністратор
|
12а
|
Адвокат
|
12б
|
Реставратор
|
13а
|
Контролер якості продукції
|
13б
|
Постачальник замовлень
|
14а
|
Касир
|
14б
|
Хореограф
|
15а
|
Податковий інспектор
|
15б
|
Письменник
|
16а
|
Садівник
|
16б
|
Біолог
|
17а
|
Водій автомобіля
|
17б
|
Медична сестра
|
18а
|
Інженер-енергетик
|
18б
|
Секретар-друкарка
|
19а
|
Маляр
|
19б
|
Художник-декоратор
|
20а
|
Метеоролог
|
20б
|
Офіціант
|
21а
|
Лаборант
|
21б
|
Режисер
|
22а
|
Соціолог
|
22б
|
Ревізор
|
23а
|
Зоолог
|
23б
|
Головний технолог
|
24а
|
Математик
|
24б
|
Архітектор
|
25а
|
Продавець
|
25б
|
Обліковець
|
26а
|
Вчитель
|
26б
|
Командир взводу
|
27а
|
Вихователь
|
27б
|
Фотограф
|
28а
|
Експедитор
|
28б
|
Керуючий готельним господарством
|
29а
|
Коректор
|
29б
|
Балетмейстер
|
30а
|
Керуючий фермою
|
30б
|
Диригент
|
31а
|
Радіотехнік
|
31б
|
Геолог
|
32а
|
Слюсар-ремонтник
|
32б
|
Аудитор
|
33а
|
Лісник
|
33б
|
Екскурсовод
|
34а
|
Закрійник
|
34б
|
Декоратор вітрин
|
35а
|
Фізик
|
35б
|
Директор комерційний
|
36а
|
Біохімік
|
36б
|
Консультант з маркетингу
|
37а
|
Токсиколог
|
37б
|
Маклер біржовий
|
38а
|
Логопед
|
38б
|
Стенографіст
|
39а
|
Психолог
|
39б
|
Менеджер
|
40а
|
Референт
|
40б
|
Торговець нерухомістю
|
41а
|
Поет
|
41б
|
Бібліотекар
|
42а
|
Архіваріус
|
42б
|
Мистецтвознавець
|
БЛАНК ВIДПОВIДЕЙ
Прізвище, ініціали__________________
Вік _________ Дата ________
Номери пар професій
|
|||||||||||
№
|
а
|
б
|
№
|
а
|
б
|
№
|
а
|
б
|
№
|
а
|
б
|
1
|
12
|
23
|
33
|
||||||||
2
|
13
|
24
|
34
|
||||||||
3
|
14
|
25
|
35
|
||||||||
4
|
15
|
26
|
36
|
||||||||
5
|
16
|
27
|
37
|
||||||||
6
|
17
|
28
|
38
|
||||||||
7
|
18
|
29
|
39
|
||||||||
8
|
19
|
30
|
40
|
||||||||
9
|
20
|
31
|
41
|
||||||||
10
|
21
|
32
|
42
|
||||||||
11
|
22
|
—
|
—
|
—
|
—
|
—
|
—
|
При обробцi результатiв з
Бланку відповідей дані переносиш у «Ключ до тесту Дж. Голланда», після цього
пiдраховуєш кiлькiсть плюсыв за кожним iз 6 типiв і записуєш отримані
результати внизу кожної колонки.
Ключ до тесту Дж. Голланда
Реалістичний тип
|
Інтелектуальний тип
|
Соціальний тип
|
Конвенційний тип
|
Підприємливий тип
|
Артистичний тип
|
1а
|
1б
|
2б
|
3б
|
4б
|
5б
|
2а
|
6а
|
6б
|
7б
|
8б
|
9б
|
3а
|
7а
|
10а
|
10б
|
11б
|
12б
|
4а
|
8а
|
11а
|
13а
|
13б
|
14б
|
5а
|
9а
|
12а
|
14а
|
15а
|
15б
|
16а
|
16б
|
17б
|
18б
|
23б
|
19б
|
17а
|
20а
|
20б
|
22б
|
26б
|
21б
|
18а
|
22а
|
25а
|
25б
|
28б
|
24б
|
19а
|
23а
|
26а
|
28а
|
30а
|
27б
|
21а
|
24а
|
27а
|
29а
|
33б
|
29б
|
31а
|
31б
|
36б
|
32б
|
35б
|
30б
|
32а
|
35а
|
38а
|
38б
|
37б
|
34б
|
33а
|
36а
|
39а
|
40а
|
39б
|
41а
|
34а
|
37а
|
41б
|
42а
|
40б
|
42б
|
Р=
|
І=
|
С=
|
К=
|
П=
|
А=
|
Далі отриманi суми з
кожного типу записуєш у матрицю.
Р
|
І
|
С
|
К
|
П
|
А
|
Переведення початкових
балiв у стандартнi здiйснюється наступним чином: проти певної букви в матрицi
береться вiдповiдна цифра i з нормою -таблицi у вiдповiдному стовпчику
вибирається стандартний бал. Наприклад, з типу Р у матрицi початковий бал 2, а
в нормо-таблицi це буде 1 стандартний бал.
НОРМО-ТАБЛИЦЯ ДО ТЕСТУ Дж. ГОЛЛАНДА
СТ бали
|
Професійні
типи особистості
|
СТ бали
|
|||||
Р
|
І
|
С
|
К
|
П
|
А
|
||
0
|
0-1
|
-
|
-
|
-
|
0-1
|
-
|
0
|
1
|
2
|
0
|
0-1
|
0
|
2
|
0
|
1
|
2
|
3
|
1
|
2
|
1-2
|
3
|
1-2
|
2
|
3
|
4-5
|
2-3
|
3-4
|
3
|
4-5
|
3
|
3
|
4
|
6
|
4
|
5
|
4
|
6
|
4-5
|
4
|
5
|
7
|
5
|
6
|
5-6
|
7
|
6
|
5
|
6
|
8-9
|
6-7
|
7-8
|
7
|
8-9
|
7-8
|
6
|
7
|
10
|
8
|
9
|
8
|
10
|
9
|
7
|
8
|
11
|
9
|
10-11
|
9-10
|
11
|
10-11
|
8
|
9
|
12-13
|
10
|
12
|
11
|
12
|
12
|
9
|
10
|
14
|
11-12
|
13-14
|
12
|
13-14
|
13-14
|
10
|
11
|
-
|
13
|
-
|
13-14
|
-
|
-
|
11
|
У нашому випадку матриця
в стандартних балах буде мати вигляд:
Р
|
І
|
С
|
К
|
П
|
А
|
Пiсля пiдрахування всiх
стандартних балiв з всiх професiйних типів у залежностi вiд суми набраних балiв
визначається пріоритетний тип особистостi та професiйного середовища оптанта,
надаючи перевагу першим трьом типам. Напркиклад: ти належиш до пiдприємливого
типу особистостi з яскраво вираженими якостями артистичного й інтелектуального
типiв, тобто твоя формула особистостi П А I. Це говорить про те, що для тебе
найкраще вибрати пiдприємливе професiйне середовище, але ти будеш себе добре
почувати i в артистичному або iнтелектуальному професiйних середовищах.
Для кращого розуміння шкал
співвідношення різних типів особистості та професійних середовищ звернись до наступного пояснення.
Теорiя Д. Голланда дозволяє
оцiнити сумiснiсть особистостi з певним професiйним оточенням, середовищем. Вiн
розробив шкалу пристосованостi рiзних типiв особистостi до рiзних професiйних
середовищ, зобразивши її схематично у виглядi шестикутника (див. малюнок).
По вершинах моделi вираховується
зв’язок мiж типами особистостi i професiйним середовищем. Вiн обернено
пропорцiйний вiдстанi вiд однiєї вершини до iншої в будь-якому напрямку.
Наприклад, конвенційному типу ближче реалiстичний i практичний, тому дані типи
особистостi можуть пристосовуватись до подiбних професiйних середовищ досить
успiшно: К-Р, К-П, Р-К, П-К. Набагато далi вiд
конвенцiйного типу знаходяться
Мал.
Схема професійних типів особистості та їх взаємозв`язку
iнтелектуальний i соцiальний
типи, i тому цi особистостi i середовища погано сумiщаються. I зовсiм несумiснi
конвенцiйний i артистичний типи - мiж ними найбiльша вiддаль. Таким же чином
можна розглянути взаємодiю кожного типу особистостi з будь-яким професiйним
середовищем. Результати цього взаємозв’язку вiдображенi в таблицi.
ВЗАЄМОЗВ’ЯЗОК ТИПIВ ОСОБИСТОСТI З ПРОФЕСIЙНИМИ СЕРЕДОВИЩАМИ
Тип особистості
|
Тип професійного середовища
|
|||||
Р
|
І
|
С
|
К
|
П
|
А
|
|
Р
|
++
|
+
|
--
|
+
|
-
|
-
|
І
|
+
|
++
|
-
|
-
|
--
|
+
|
С
|
--
|
-
|
++
|
-
|
+
|
+
|
К
|
+
|
-
|
-
|
++
|
+
|
--
|
П
|
-
|
--
|
+
|
+
|
++
|
-
|
А
|
-
|
+
|
+
|
--
|
-
|
++
|
Умовнi позначення :
++ тип особистостi дуже
добре пристосований до даного середовища;
+ тип особистостi пристосований добре;
- тип особистостi пристосований недостатньо;
-- тип особистостi зовсiм не пристосований до
середовища.
Для кращого розуміння
наводимо опис типів професійних середовищ
Опис типів професійних
середовищ
РЕАЛIСТИЧНИЙ (Р). До нього належать люди з
орiєнтацiєю на сучасне (краще синиця в руках, нiж журавель в небi). Це
чоловiчий, несоцiальний, емоцiйно стабiльний тип. Його представники займаються
конкретними об’єктами та їх практичним використанням: речами, iнструкцiями,
тваринами, машинами. Охоче обирають професiї механiка, електрика, iнженера,
агронома, садiвника, водiя i т.п. Їх вiдрiзняє, з одного боку, здатнiсть до
засвоєння точних знань, соцiальних вмiнь, а з iншого - обмеженiсть в
спiлкуваннi. При цьому рiвень розвитку психомоторних якостей переважає в них
над усiма iншими властивостями.
IНТЕЛЕКТУАЛЬНИЙ (I). Люди, якi вiдносяться до цього
типу, бiльше орiєнтованi на творчi - теоретичнi й в деякiй мiрi – естетичнi
цiнностi, розумову працю. Але роздумам над проблемою вони надають перевагу
заняттям з реалiзацiї пов’язаних з нею рiшень. Їх вiдрiзняють такi якостi, як
допитливiсть, аналiтичнiсть, рацiональнiсть, незалежнiсть, пунктуальнiсть,
методичнiсть i точнiсть, у них добре розвинуте абстрактне мислення. Але вони,
як правило, переважно замкнутi й не можуть бути лiдером. Надають перевагу
науковим професiям (ботанiк, астроном, фiзик, математик i т.п.). Вiдзначаються
дуже виcоким рiвнем розвитку як вербальних, так i природньо-математичних
здiбностей.
СОЦIАЛЬНИЙ (С). Люди, якi вiдносяться до цього типу, найчастiше
ставлять перед собою такi цiлi та завдання, якi дають можливiсть встановити
тiсний контакт з оточуючим суспiльним середовищем. Риси їх характеру:
соцiальнiсть, гуманнiсть, жiночнiсть, прагнення навчати i виховувати. Вони
активнi, незалежнi, хоча i здатнi пристосовуватися. Насолоджуються дiяльнiстю,
пов’язаною з наданням допомоги iншим людям. Тому в заняттях надають перевагу
навчанню i лiкуванню, вибираючи такi професiї, як лiкар, вчитель, психолог,
декоратор, бармен. Проте не люблять працювати з iнструментами i машинами. Вони
вiдрiзняються добре розвинутими вербальними здiбностями, а метаматичнi, як
правило, слабо розвинутi. Яскраво проявляються органiзаторськi та комунiкативнi
вмiння. При розв’язаннi проблем в основному спираються на емоцiї, почуття та
вмiння спiлкуватися.
КОНВЕНЦIЙНИЙ (К). До нього вiдносяться люди,
орiєнтованi на цiлi, завдання i цiнностi, якi виходять iз звичаїв i
загальноприйнятого традицiйного стану суспiльства. Їх пiдхiд до виникаючих
проблем носить стереотипний i конкретно-практичний характер. Людину цього типу
вiдзначають ригiднiсть, консерватизм i залежнiсть. Вона надає перевагу професiям,
якi пов’язанi з розрахунками i манiпулюванням числами, символами, їх простим
вiдтворенням, тобто канцелярську дiяльнiсть, наприклад машинопис, бухгалтерiю,
економiку. Хоча в цього типу людей краще розвинутi математичнi здiбностi, вони
володiють i непоганими навичками спiлкування, але уникають артистичної
дiяльностi. Їм не властива спонтаннiсть i оригiнальнiсть мислення, рiшення
залежать вiд оточуючих людей. Вони поганi органiзатори i керiвники.
ПIДПРИЄМЛИВИЙ (П). Людина цього типу обирає цiлi,
цiнностi та завдання, якi дозволяють їй виявляти ентузiазм, iмпульсивнiсть,
домiнантнiсть, енергiю, реалiзувати любов до пригод. Надає перевагу неясним
вербальним завданням, якi пов’язанi з керiвництвом, високим статусом i владою;
таким професiйним ролям, в яких можуть задовольнити свої потреби в
домiнантностi й визнаннi, наприклад, завiдувача, директора, телерепортера,
товарознавця, суддi, дипломата, журналiста. Уникають монотонної дiяльностi, не
люблять ручну працю. Загальнi iнтелектуальнi здiбностi у цих людей посереднi, а
от вербальнi дещо вище середнього рiвня. Вони посидючi, але в них погано
розвинута стiйкiсть уваги i її концентрацiя, не здатнi до наукової дiяльностi.
АРТИСТИЧНИЙ (А). До цього типу вiдносяться люди,
якi вiдокремлюються вiд чiтких конкретних проблем i видiв дiяльностi. Вже в
молодостi у них є високий життєвий iдеал. Вони вiдрiзняються акцентуванням
власного «Я», складним поглядом на життя, незалежнiстю рiшень. Це жiночий,
несоцiальний, оригiнальний тип. Надає перевагу заняттям творчого характеру -
музицiюванню, живопису, лiтературнiй творчостi, фотографiї й т.п. Для нього
характернi виключнi здiбностi сприйняття та моторики. Вербальнi здiбностi
переважають над математичними. У спiлкуваннi з оточуючими спирається на свої
безпосереднi вiдчуття, емоцiї, iнтуїцiю та уяву. Характеризується
розкрiпаченiстю, експресiєю, оригiнальнiстю. Але йому бракує старанностi,
скрупульозностi.
кредитна компанія, яка надає мені кредит у розмірі 5 000 000,00 доларів Коли інші кредитні інвестори нехтують моєю пропозицією, але містер Бенджамін Лі надає мені кредит на успіх. Вони безпосередньо беруть участь у фінансуванні позики та проекті в частині інвестицій. вони надають фінансові рішення компаніям та особам, які шукають доступу до фондів ринків капіталу, вони можуть допомогти вам фінансувати ваш проект або розширити свій бізнес .. Контакт по електронній пошті :::: Також 247officedept@gmail.com або пишіть на номері Whatsapp на + 1- ( 989-394-3740)
ВідповістиВидалити