вівторок, 28 травня 2013 р.

ІНТЕРАКТИВНЕ ЗАНЯТТЯ 
ДЛЯ УЧНІВ  7 КЛАСУ

Тема. Товариські відносини і дружба
Мета: навчити учнів підтримувати товариські відносини та намагатися, щоб вони переросли у дружбу; розвивати навички які б сприяли підтримання довготривалих дружніх стосунків; виховувати толерантне ставлення до думок, поглядів, вчинків іншої людини, а тим паче справного друга.
Матеріали:  дошка, крейда, аркуші формату А-3, маркери, ручки, картки з афоризмами, номерки міні-груп, картка «Риси характери справжнього друга» (з розрахунком на кожного учня), мішечок зроблений з тканини, кольоровий папір, аркуші з порадами.

Хід заняття

Організаційний момент

Оголошення мети та цілей уроку

Робота з крилатими виразами, афоризмами про дружбу.
Клас розподіляється на міні-групи по 4-7 учнів (5-6 груп). Одному учневі з міні-групи пропонується обрати  вираз  для  обговорення.
1)    Знайомих є багато, а справжніх друзів — лічені одиниці. (Китайське прислів’я)
2)    Друг — це людина, з якою я можу бути щирим. (Раульф Уолдо Емерсон)
3)    Господь дарував нам рідних, але друзів ми, слава богу, вольні вибирати самі. (Етел Мамфорд)
4)    Тільки дружба може стати цементом, який згуртує воєдино весь світ. (Вудро Вільсон)
5)    Обирай друга, кращого за себе. (Китайське прислів’я)
6)    Якщо заводиш нових друзів, не забувай про старих. (Еразм Роттердамський)
7)    Втратити друга — найбільша з втрат. (Публілій Сір)
8)    Немає нічого дорогоціннішого за друзів; не втрачайте тому випадку придбати їх, коли тільки можете. (Франчесько Гвіччардіні)
9)    Старий друг краще нових двох. (Російська приказка)
Обговорення у групах:
   Як ви розумієте даний вираз?
За бажанням міні-група представляє результат спільної діяльності.


Риси характери справжнього друга
Спочатку кожен особисто для себе визначає найважливіші риси характеру справжнього друга з перелічених (учні отримають картки з ознаками), потім кожна міні-група  обирає загальні для неї ознаки. Представник від групи презентує наробки своєї групи, не повторюючи якості характеру справжнього друга названі попереднім виступаючим.

Картка

1.     Чесність
2.     Толерантність
3.     Почуття гумору
4.     Ввічливість
5.     Відповідальність
6.     Краса внутрішня
7.     Краса зовнішня
8.     Доброта
9.     Популярність
10.      Товариський
11.      Популярність
12.      Вихованість
13.      Енергійність
14.      Спільні інтереси
15.      Багатий
16.      Щедрість
17.      Пунктуальність
18.      Вольовий
19.      Гідність
20.      Незлопам’ятний
21.      Цікавий співрозмовник
22.      Розумний
23.      Винахідливий
24.      Поступливість
25.      Оптиміст (незламна віра у щось хороше, світле)


Прослуховування пісні «Мой друг»
(У виконанні Ігоря Крутого та Ігоря Ніколаєва)




Обговорення класом відомої пісні.
   Які якості справжнього друга ми почули у пісні?
   Що ніколи не зробить справжній друг?
   Яка головна думка пісні?
А ось як дає визначення поняттю «друг» та «дружба» тлумачний  словник С. І. Ожегова:
Другтой, хто пов’язаний з ким-небудь дружбою.

Дружбаблизькі відносини, засновані на взаємній довірі, прихильності, спільності інтересів.


Обговорення поняття «уявний друг».
Ми з вами обговорили і визначили, справні якості справжнього друга, а тепер хотілося б дізнатися, як ви розумієте  вираз  «уявний друг»? Чи були у когось уявні  друзі?


Завдання другові
Соціальний педагог бере невеличкий мішечок зроблений з тканини і звідти достає номер групи, яка буде виконувати дане завдання.   Далі психолог просить встати двом учням з міні-групи і просить їх вийти на середину класу, один з сміливців  отримує вказівку:
   Придумай завдання своєму другу, яке той повинен виконати саме зараз.
Учень озвучує придумане миттєво завдання (наприклад: «Станцюй!», «Відіжмися від підлоги 10 разів», «Помий дошку» та ін.).
Соціальний педагог. А тепер виконай дане завдання разом зі своїм другом.
Учні демонструють виконання цього завдання.
Соціальний педагог. Давайте подякуємо їм за роботу.
Рефлексія
Запитання до 1 учня:
Було й тобі важко придумувати дане завдання? Чому ти обрав саме це завдання?
Запитання до 2 учня:
А яка була твоя реакція, коли ти почув, що тобі потрібно буде виконати?
Запитання до 1 учня:
А як ти відреагував, коли почув, що дане завдання вам прийдеться виконувати разом?


Розповідь учнів про свого найкращого друга


Серце для друга
Подаруй своєму другу з класу «серце» зроблено власними руками.
Соціальний педагог роздає кожному учневі кольоровий папір й просить кожного учня скласти аркуш навпіл, а потім руками акуратно «вирізати» серце.


Поради «Як підтримати дружні відносини»
Соціальний педагог роздає аркуші з порадами кожному учню.
1.     Виявляй живу цікавість до інших;
2.     Будь хорошим слухачем;
3.     Будь вірним другом;
4.     Враховуй точку зору і відчуття свого друга;
5.     Не приховуй свої почуття;
6.     Співпереживай і будь жалісливим;
7.     Не чекай від друга досконалості.

Вадим Щорс


Немає коментарів:

Дописати коментар