Диференційно-діагностичний
опитувальник /ДДО
(розроблений
Є. Клімовим)
Інструкція. Припустимо, що пiсля вiдповiдного навчання ти
зможеш виконувати будь-яку роботу. Однак, якщо тобі доведеться вибирати тільки
одну з двох можливостей, що ти вибереш? У запропонованому «Бланку вiдповiдей
ДДО» тобі необхідно дати вiдповiдi на поставленi запитання. При вiдповiдi необхiдно
кожний раз запитати себе: «Подобається менi заняття, про яке говориться у
першiй частинi твердження чи нi?». Довго роздумувати не потрiбно, краще
покластися на перше, безпосереднє почуття. Оцінювання тверджень проходить
наступним чином: «Якщо заняття тобі швидше подобається, ніж не подобається —
постав у вiдповiднiй клiтинцi знак «+». Якщо подобається - два плюси «++», якщо
дуже подобається - три плюси «+++». Якщо швидше не подобається, нiж подобається
- один мiнус «-», якщо не подобається - два «--», а якщо дуже не подобається
три мiнуси «---». Подiбним чином необхiдно запитувати i про заняття, що
записане в другiй половинi тверджень. Питання читаються попарно (питання 1А i
1Б). Ти повинен надати перевагу одному iз варiантiв (у вiдповiдi повинно бути бiльше
плюсiв або хоча би менше мiнусiв у вiдношенні однiєї половини до другої).
БЛАНК
ЗАПИТАНЬ «ДДО»
№
|
А
|
Б
|
|
1.
|
Доглядати за тваринами.
|
Обслуговувати машини,
прилади (стежити, регулювати).
|
|
2
|
Допомагати хворим
людям.
|
Складати таблицi,
схеми, програми обчислювальних машин.
|
|
3.
|
Слiдкувати за якiстю
книжкових ілюстрацiй, плакатiв, художнiх листiвок, грамплатiвок.
|
Слiдкувати за станом,
розвитком рослин.
|
|
4.
|
Обробляти матерiали
(деревину, тканину, метал, пластмасу).
|
Доводити товар до
споживача (рекламувати, продавати).
|
|
5.
|
Обговорювати
науково-популярні книжки, статті.
|
Обговорювати художнi
книжки (або п’єси, концерти).
|
|
6.
|
Вирощувати молодняк
(тварин будь-якої породи).
|
Тренувати товаришiв
(або молодших) у виконанні будь-яких дій (трудових, навчальних, спортивних).
|
|
7.
|
Копiювати малюнки (або
настроювати музичний інструмент)
|
Управляти яким-небудь
вантажним (підйомним або дорожнiм) засобом - трактором, тепловозом.
|
|
8.
|
Повiдомляти, роз’яснювати
людям потрібнi їм вiдомості (в довідковому бюро, на екскурсії).
|
Художньо оформляти
виставки (або брати участь у пiдготовці п’єс, концертів).
|
|
9.
|
Ремонтувати речi,
вироби (одяг, техніку, примiщення).
|
Шукати та виправляти
помилки в текстах, таблицях, малюнках.
|
|
10.
|
Лiкувати тварин.
|
Виконувати обчислення,
розрахунки.
|
|
11.
|
Виводити новi сорти
рослин
|
Конструювати,
проектувати новi види промислових виробiв (машини або одяг, будинки, продукти
харчування).
|
|
12.
|
Розбирати суперечки,
сварки між людьми, переконувати, пояснювати, заохочувати, карати.
|
Розбиратися в
кресленнях, схемах, таблицях (перевiряти, приводити до порядку).
|
|
13.
|
Спостерігати, вивчати
роботу гуртків художньої самодiяльностi .
|
Спостерiгати, вивчати
життя мiкробів.
|
|
14.
|
Обслуговувати,
налагоджувати медичні прилади, апарати.
|
Надавати людям медичну
допомогу при пораненнях, ударах, опiках.
|
|
15.
|
Складати точнi звiти
про явища, події, об’єкти, якi спостерігаються i вимірюються.
|
Художньо описувати,
вiдтворювати події, які спостерігаються або уявляються.
|
|
16.
|
Робити лабораторнi
аналiзи в лікарні.
|
Приймати, оглядати
хворих, вести бесіду з ними, призначати лiкування.
|
|
17.
|
Фарбувати або
розписувати стіни приміщення, поверхні виробу.
|
Здiйснювати монтаж
будiвлi або складання машин, приладiв.
|
|
18.
|
Органiзовувати
культпоходи однолітків або молодших (в театри, музеї), екскурсії, туристичнi
походи.
|
Грати на сценi, брати
участь в концертах.
|
|
19.
|
Виготовляти за
кресленнями деталі або вироби (машини, одяг), будувати будівлі.
|
Займатися кресленням,
копіюванням креслень, карт.
|
|
20.
|
Вести боротьбу з
хворобами рослин, з шкідниками лiсу, саду.
|
Працювати на клавiшних
машинах (друкарськiй машинi, телетайпi, набірнiй машинцi та iн.).
|
БЛАНК
ВIДПОВIДЕЙ «ДДО»
Прізвище, ім’я__________________________
Клас__________________________________
|
|
|
|
|
1а
|
1б
|
2а
|
2б
|
3а
|
3б
|
4а
|
4б
|
5а
|
5б
|
6а
|
|
6б
|
|
7а
|
|
7б
|
8а
|
|
8б
|
|
9а
|
|
9б
|
|
10а
|
|
|
10б
|
|
11а
|
11б
|
12а
|
12б
|
13а
|
13б
|
14а
|
14б
|
15а
|
15б
|
16а
|
|
16б
|
|
|
|
17б
|
|
|
17а
|
|
|
18а
|
|
18б
|
|
19а
|
|
19б
|
|
20а
|
|
|
20б
|
|
|
|
|
|
|
Обробка результатів. У «Бланку вiдповiдей» у першому рядку вписуєш: 1 колонка
– «Людина-природа»; 2 колонка – «Людина-технiка»; 3 колонка – «Людина-людина»;
4 колонка – «Людина-знакова система»; 5 колонка – «Людина-художнiй образ».
Пiдраховується в 1 колонцi
кiлькiсть «+» i це число записується внизу колонки у графi зi знаком «+».
Кiлькiсть «-» у цiй же колонцi ставиться у графi зi знаком «-». Аналогiчно
пiдраховуються i заповнюються iншi колонки.
Підрахувавши всі плюси і мінуси,
можна зробити висновок, що оптанту найбільше підходять професії типу,
наприклад, «Людина-людина». Далі потрібно повернутись до бланку відповідей та
звернути увагу на номер твердження у якому він дав відповідь «дуже подобається»
(+++) — твердження за номерами 8а та 18а. Ці твердження можуть слугувати
орієнтиром у виборі з професій екскурсовода, гіда, працівника довідкового бюро,
менеджеру з туризму. А на професії типу «Людина-природа», йому взагалі не варто
звертати увагу.
Інтерпретація типів професій:
Людина – природа (П)-предметом праці є живі організми,
рослинний і тваринний світ, біологічні процеси, земля, вода: біолог, ветеринар,
зоотехнік, тваринник, агроном, овочівник, садівник, лісник, геолог, океанолог
тощо.
Людина - техніка (Т) – предметом праці є машини,
апарати й установки, технічні системи, матеріали й енергія: інженер, машиніст,
шофер, кранівник, слюсар, радіомеханік, токар, сталевар тощо.
Людина - людина (Л) - предметом праці є самі люди,
групи людей чи колективи: офіціант, продавець, лікар, вчитель, вихователь,
юрист, екскурсовод тощо.
Людина - знакова система (З) – предметом праці є схеми, цифри, умовні знаки,
формули, слова, шифри, коди, таблиці: програміст, статист, економіст, коректор,
друкарка, комірник, обліковець, кресляр, топограф.
Людина – художній образ (Х) – предметом праці є
художні образи, їх роль, елементи та особливості, засоби їх побудови: ювелір,
фотограф, актор, письменник, музикант, художник.
Немає коментарів:
Дописати коментар