четвер, 9 травня 2013 р.

Псииходіагностика. Шкала самоповаги

Шкала самоповаги
(методика розроблена М. Розенбергом)

Мета
діагностика рівня самоповаги  досліджуваного

Опис тесту
Опитувальник створювався і використовувався як одновимірний, хоча, проведений пізніше, факторний аналіз виявив два незалежних фактора: самоприниження і самоповагу. Самоповага існує і під час відсутності самоприниження, і поряд з ним, в останньому випадку воно виступає в захисній функції. Опитувальник має добру надійність і конструктивну валідність. Показники за опитувальником пов’язані з депресивним станом, тривогою і психосоматичними симптомами, активністю в спілкуванні, лідерством, почуттям міжособистісної безпеки, ставленням досліджуваного до його батьків.

Інструкція до тесту
Визначте, наскільки ви згодні або не згодні з наведеними нижче твердженнями, використовуючи для цього наступну шкалу:
а) - повністю згоден;
б) - згоден;
с) - не згоден;
г) - абсолютно не згоден.

Тест
1. Я відчуваю, що я гідна людина, принаймні, не менше ніж інші.
2. Я завжди схильний відчувати себе невдахою.
3. Мені здається, у мене є ряд хороших якостей.
4. Я здатний дещо робити не гірше, ніж більшість.
5. Мені здається, що мені особливо нічим пишатися.
6. Я до себе добре ставлюся.
7. У цілому я задоволений собою.
8. Мені б хотілося більше поважати себе.
9. Іноді я ясно відчуваю свою неефективність.
10. Іноді я думаю, що завжди поганий.


Бланк для відповідей

a
b
c
d
1.                 




2.                 




3.                 




4.                 




5.                 




6.                 




7.                 




8.                 




9.                 




10.            






Обработка та інтерпретація результатов теста

a
b
c
d
1.              
4
3
2
1
2.              
1
2
3
4
3.              
4
3
2
1
4.              
4
3
2
1
5.              
1
2
3
4
6.              
4
3
2
1
7.              
4
3
2
1
8.              
1
2
3
4
9.              
1
2
3
4
10.         
1
2
3
4

За кожну відповідь нараховуються бали відповідно до ключа. 
Рівень самоповаги дорівнює сумі балів, отриманої випробуваним.

1 коментар: