Види педагогічного впливу на учня в залежності від його темпераменту
Інтровертивний тип
темпераменту
спокійний, сором’язливий, інтроспективний. Він
надає перевагу книжці перед спілкуванням з людьми. Стриманий, віддалений від
інших, окрім близьких людей. Планує свої
дії заздалегідь, не має довіри до раптових потягів. Серйозно ставиться до
прийняття рішень,любить у всьому порядок, контролює свої почуття, рідко робить
агресивні вчинки, “не виходить
з себе”. На інтроверта
можна покластися, він цінує етичні норми, хоча за характером дещо
песимістичний.
·
формувати прагнення до системи послідовності
·
вимоги повинні бути максимально справедливі.
·
не карати за повільність , не звинувачувати в
тупості, некмітливості.
· не створювати стресових ситуацій шляхом
частої зміни різноманітних видів діяльності
·
створювати позитивно—емоційний фон щодо
впевненості у своїх діях
·
не завантажувати зайвим спілкуванням та
швидкими видами діяльності
·
стимулювати вияв щирих почурів учня
·
залучати до цікавої діяльності, занять в
гуртках, враховуючи інтереси, нахили, здібності, що зміцнює віру у свої сили.
Флегматик (сильний ,
врівноважений, інертний):
Заздалегідь давати
вказівки на діяльність і детальний інструктаж. Стимулювати прояви потаємних
почуттів, залучати до цікавої діяльності (допомагати іншим), при необхідності
допомагати в самовихованні.
Меланхолік (слабкий , неврівноважений, ригідний)
Проявляти підвищену
увагу, турботу до учня, тактовне, глибоке і з інтересом цікавитися його
внутрішнім світом, підтримуючи і укріплюючи віру у власні сили.
Проявляти розуміння
душевного стану, переключаючи його особисті переживання в переживання класу,
виховуючи волю, наполегливість і почуття особистої значимості в колективі. Періодично
організовувати для учня “ситуації
успіху”.
Екстравертивний
тип темпераменту
веселий,
комунікабельний, прагне до збудження, ризику, діє під впливом моменту, є
імпульсивним. Екстраверт любить різні жарти, не лізе, як кажуть, по слово до
кишені, безтурботний, доброзичливий, має тенденцію до агресії, запальний. Його
емоції і почуття строго не контрольовані, тому на екстраверта не завжди можна
покластися.
У роботі з підлітком — екстравертом
· залучати до
активної діяльності
· ставити
дедалі складніші завдання,контролюючи якість діяльності
· давати
простір для виявлення ініціативи
· доручати
справи не довготривалі, часто змінювати види діяльності
· знаходити
такі методи спільної діяльності,які будуть орієнтовані на задоволення потреб як
учня, так і учителя.
· не
підвищувати голос і не вдаватись до
залякувань
· спілкуватись
з такими учнями спокійним, впевненим голосом.
Сангвінік (сильний,
врівноважений, рухливий)
Дати учневі
можливість розкрити свої здібності в потрібному напрямку, довіряти,
підтримувати ініціативу з його боку, віру у власні сили при переборюванні
труднощів. Приділяти увагу у вигляді порад і дружної підтримки. Доручати
організовувати вечори, диспути чи інші заходи.
Холерик (сильний,
неврівноважений)
Спираючись на
педагогічний оптимізм здійснювати педагогічний вплив позитивним авторитетом
дорослих. Проявляти розуміння душевного стану учня,тактовно попереджати “зриви”, розкривати мотиви і зовнішні обставини скоєних вчинків.
Залучати до активної діяльності, пов’язаної з виявом ініціативи, впливати через самооцінку,
давати можливість зайнятись корисними справами і проявляти свої позитивні
якості. Виражати співчуття, надавати допомогу у випадку невдачі.
Підготувала
практичний психолог Базалійська Л.П.
Немає коментарів:
Дописати коментар