пʼятницю, 2 травня 2014 р.

СЦЕНАРІЙ ВИСТАВИ «ПРАВА ДІТЕЙ У СУЧАСНОМУ СВІТІ»

ПРАВА ДІТЕЙ У СУЧАСНОМУ СВІТІ
Мета: формувати цілісне розуміння правового захисту кожної дитини, її прав та  обов’язків;
Завдання та шляхи реалізації: розвивати навички самоаналізу та саморегуляції поведінки, використовуючи метод інтерактивного театру; виховувати свідоме ставлення до своїх дій та вчинків,ознайомити з правилами безконфліктної поведінки в суспільстві, попередження  непередбачуваних ситуацій.
Цільова аудиторія: учні молодших класів.
Очікувані результати:
• сформованість світогляду щодо  протиправних дій.
• позитивна динаміка процесу формування правової свідомості.

Сценарій
Дійові особи:

 Ведучий
Хлопчик
 Дівчинка
 Фея Добра і Справедливості
 Три пірата
 Хлопчик-іноземець
 Інші хлопчики і дівчатка
Аплодисменти

Ведучий: Сталося це в країні, де живуть такі ж люди, як ми з вами. Вдень там світить сонце, вночі сяють зорі. Є там гори, ліси, моря. Люди там хочуть жити, працювати, радіти, своєю чесною працею заробляти на хліб, одяг, взуття, забезпечити достаток собі й своїм дітям. Країною на той час правив жорстокий правитель, який боявся і ненавидів людей. Але ще гірше, ще жорстокіше поводили себе його вірні слуги – лихі пірати.
 От саме в цій країні якось ішли вулицею хлопчик і дівчинка. Раптом побачили на дорозі паличку.
Хлопчик: Що це?
Дівчинка: Це, мабуть, чарівна паличка.
Хлопчик: Як нам пощастило! Тепер у нас буде скільки завгодно морозива, жувачок, тістечок. Дай мені паличку, я її перший знайшов!
Дівчинка: Це несправедливо, ми її разом знайшли!
(З’являється фея)
Фея: Постривайте, діти! Вам справді дуже пощастило, але не так, як ви думаєте. Ви знайшли чарівну паличку Добра і Справедливості, яка один раз на тисячу років може виконати п’ять бажань. Але просити в неї можна лише те, що принесе благо всім.
Дівчинка: Хто ти?
Фея: Я – Фея Добра і Справедливості. Якщо ви піднесете чарівну паличку вгору і скажете: “Це несправедливо!”, – я одразу з’явлюся і допоможу вам.
Ведучий: Фея зникла. А діти залишились стояти в задумі.
Хлопчик: Щось мені не дуже подобається ця паличка. Користі з неї мало.
Дівчинка: Не поспішай з висновками. Спочатку спробуємо її в ділі.
Ведучий: І пішли хлопчик з дівчинкою подорожувати по своїй країні.
Сцена 1
Хлопчик-іноземець: Я заблукав, допоможіть мені знайти дорогу додому.
 1-й пірат: Ти хто? О-о-о, ти хто? Ти не такий як ми! Як ти смієш підходити до білих людей? Хлопці, хапайте його і женіть в три шиї.
(Два пірати кидають кості, хапають хлопця-іноземця  і волочать його геть)
Хлопчик і Дівчинка: Це несправедливо!
 (Пірати  лишають хлопця-іноземця  і задкують з переляканими обличчями. )
(З’являється Фея)
Фея: Слухайте всі! Всі люди народжуються вільними і рівними між собою, незалежно від кольору шкіри, нації, релігії. Людина  людині  – брат.
 Хлопчик і Дівчинка: Нехай буде так!
Дівчинка (до Хлопчика-іноземця): Сідай, хлопчику, відпочинь. Пригощайся цукеркою, розкажи, де живеш, і ми відведемо тебе додому.
Ведучий: Пішли Хлопчик з Дівчинкою далі. Дуже вони були раді, що допомогли Хлопчику-іноземцю.
Сцена 2
 (На сцену виходить Дівчинка з торбинкою в руках)
2-га дівчинка: Треба поспішати, незабаром аптеки закриваються на обід, а мені треба купити ліки. Дома на мене чекає хвора мама.
 Назустріч ідуть три пірати
1-пірат  Стій! Ти знаєш, що вчора в мого друга вкрали гаманець. Ану, покажи сумку!
2-га дівчинка: За що? Я ж іду в аптеку купити ліки, у мене хвора мама!
1-й пірат: Візьміть у неї сумку! Я так і знав, гаманець тут. Арештувати її!
2-й пірат: В тюрмі з тобою розберемось, винна ти чи ні.
Хлопчик і Дівчинка: Це несправедливо!
Фея: Слухайте всі! Ніхто не має права мучити іншу людину. Ніхто не може зазнавати безпідставного арешту, затримання чи вигнання.
Хлопчик і Дівчинка: Нехай буде так!
Пірати  тікають
2-га дівчинка: Дякую вам, мої любі. Ви врятували життя моєї матері. Я вам цього ніколи в житті не забуду!
Сцена 3
2-й хлопчик: Я написав листа дідусеві. Розказав, як живу, як вчуся, і хочу як найшвидше отримати відповідь.
Входить 2-га дівчина
2-га дівчина: Я написала листа своїй найкращій подрузі. Розповіла їй найбільшу таємницю свого життя і не хочу, щоб про неї хтось дізнався.
 Кидає листа і виходить.
З’являються пірати підходять до скриньки
1-й пірат: Цікаво, що написано в листах, які лежать тут.
2-й пірат: Давай відкриємо.
3-й пірат: І всі листи прочитаємо, всі таємниці розкажемо. Ото сміху буде!
2-й і 3-й пірат простягають руки, 1-й пірат б’є їх по руках
1-й пірат: Я сам.
Пірати перевертають скриньку, звідти випадають листи
Хлопчик і Дівчинка: Це несправедливо!
 Пірати завмирають
Фея: Слухайте всі! Ніхто не має права вриватися у ваше житло, читати ваші листи, ображати вас словами чи ділом!
Хлопчик і Дівчинка: Нехай буде так!
Пірати швидко, штовхаючись, засувають листи назад і втікають
Сцена 4
На сцені з’являється 3-й хлопчик з будиночком у руках
 3-й хлопчик: Вже багато років я блукаю світами і ніде не можу поставити собі хату. Але, здається, я знайшов таке місце. Як тут тихо, затишно. Нехай тут буде моя домівка.
1-й пірат: Негайно забирайся звідси!
2-й пірат: Тут тобі не місце!
3-й пірат: Та що там довго говорити. Валіть, хлопці, хату, а його світ за очі.
Хлопчик і Дівчинка: Це несправедливо!
Фея: Слухайте всі! Всі люди мають право жити там, де вони хочуть!
Хлопчик і Дівчинка: Нехай буде так!
3-й хлопчик (ставить хату і дякує): Дякую вам, що допомогли мені. Нарешті я матиму свій дім.
Сцена 5
На сцені хлопчики і дівчата з плакатами: “Геть тирана!”, “Діти наші голодні!”, “Ми не хочемо більше терпіти зневагу і знущання!”
Хлопчик: Куди ви йдете?
 Люди: Ми йдемо до палацу Правителя.
Дівчинка: Ви не боїтеся?
Люди: Ні! Наша демонстрація мирна. У нас немає зброї. Ми тільки хочемо, щоб Правитель нас вислухав.
 Назустріч людям пірати.
Вони стають в одну шеренгу, не пускають людей, штовхають їх.
Люди падають
Хлопчик і Дівчинка: Це несправедливо!
Фея: Слухайте всі! Кожна людина має право на свободу думки, на свободу слова, на проведення мирних зборів і демонстрацій. Те, що сталося, нечуваний злочин проти людства і людяності!
Хлопчик і Дівчинка: Чарівна паличко! Це наше останнє бажання! Врятуй людей, а піратів зроби добрими.
Фея підходить до кожного і оживляє.
Люди підводяться, встають, беруться за руки з Хлопчиком і Дівчинкою
Ведучий: Чарівна паличка врятувала цих людей від порушення їхніх прав, жорстокого поводження з ними  та приниження.  Але на Світі залишається ще багато Зла і Несправедливості. Невже ми ще тисячу років повинні чекати, поки чарівна паличка набере чарівної могутності й сили?
Фея: Ні, чекати не можна! Боріться зі злом разом з нами, будьте справедливими, чесними та вихованими.  Не давайте Злу побороти Добро. Відстоюйте права людини! Тільки всі разом ми переможемо!
Всі актори: Нехай буде так!
Актори виходять з ролі: «Я не пірат, мене звати …»
Аплодисменти
Рефлексія:
Після завершення вистави глядацька аудиторія має відреагувати  оплесками: якщо твердження є вірним, діти мають хлопнути в долоні один  раз, якщо твердження не правильне, то хлопнути долонями двічі.
Твердження:
Всі люди рівні у своїх правах незалежно від кольору  шкіри, нації, віросповідання;
Кожна людина має право на медичне обслуговування;
Потрібно насильно обшукувати та забирати речі інших людей;
Ніхто не має права безпідставно заарештовувати  людей;
Всі можуть читати чужі листи;
Кожна людина має право на житло;
Всі люди мають право на мирні зібрання;
Потрібно бути справедливим, чесним та вихованим.

Соціальний педагог  закладу
«НВК: загальноосвітня школа
 І-ІІІ ступенів- гімназія №2
Вінницької міської ради»
Вацлава Ольга Михайлівна

Немає коментарів:

Дописати коментар