Широко відомий той факт, що
навіть для вчителя, працюючого у школі багато років, досконало знаючого свій
предмет, володіючи методикою, здатних встановлювати дружні відносини з
колегами, тісний контакт з учнями, серйозною, психологічною проблемою є
батьківські збори.
А для вчителів - початківців
батьківські збори – це стрес, здатний надовго вивести їх з рівноваги.
Як же позбавитись відчуття
страху, невпевненості у собі перед зустріччю з батьками?
1. Треба створити відповідний – психологічний
настрій, установку на успіх. Необхідно переконати себе у тому, що батьківські збори – це той самий
урок, де учнями є не учні, а їх батьки, які прийшли за інформацією, можливо за
допомогою. І як вчитель, ви добре знаєте: для того, щоб урок пройшов успішно,
до нього необхідно підготуватись.
2. Відмовтесь від звичних записів
у щоденник, про дату зборів. Буде краще, якщо кожному з батьків ви передасте
індивідуальне запрошення. Такий нестандартний хід здійснює одночасно сильне і
приємне враження а батьків, так як, подібні запрошення, з одного боку, носять
суто офіційний характер, а з іншого – демонструють вашу зацікавленість, повагу
та ввічливість. Якщо ж батьки не зможуть прийти, то на зворотній стороні
запрошення вони повідомлять вам про це і сповістять про дату приходу до школи у
інший раз.
3. Приведіть у порядок класну
кімнату, в якій відбудеться зустріч. Продумайте свій зовнішній вигляд. Ваша
зовнішність повинна демонструвати діловитість, впевненість у собі, гарний смак.
Запам’ятайте народну мудрість: “Зустрічають по одежі…”
4. Обов’язково складіть план свого виступу, а
якщо необхідно, напишіть його розвернутий конспект. Це дасть вам можливість
чітко сповістити усе необхідне, не зайнявши при цьому зайвого часу. Не слід
дуже надовго затримувати батьків, пам’ятайте, що в них теж був важкий робочий
день. Формуйте свої думки коротко, логічно, уникайте повчань, неприязного тону,
проявляйте доброзичливість і такт. Краще за все, якщо ви обговорите усі
проблеми за годину, але неприпустимі збори на 20 хвилин, так як батьки не
розуміють навіщо їх запросили.
5. Привітавшись з батьками, не забудьте
продемонструвати їм свою радість з приводу зустрічі, з відвертою посмішкою
подякуйте їм за прихід до школи. Введіть бесіду так, як би в класі присутні
тільки ваші однодумці, здатні вирішити любі проблеми. Ніколи не починайте збори
з негативної інформації. Для початку знайдіть добрі слова про клас в цілому , про
окремих учнів, про спільні повчання, нехай про маленькі але успіхи. Такий
виступ допоможе вам встановити контакт з батьками, налагодить їх співпрацю.
Після чого впевнено переходьте до
складних питань : проблем успішності, дисципліни, спілкування, тобто до такої
інформації, яка визиває у багатьох батьків неадекватну реакцію. Висловлюючись
про дітей, використовуйте займенники «наші», а не «ваші», такий психологічний
підхід повністю виправданий, він ще раз нагадає батькам про спільність
вирішення проблем.
Якщо з якогось питання у когось з
батьків буде особиста думка, протилежна вашій, не гарячкуйте, уважно вислухайте
його, а потім щоб уникнути конфлікту, впевненим і спокійним тоном намагайтесь
його переконати. Для цього рівним голосом, не виражаючи своєї незгоди, скажіть,
що якщо б ви були на місці батьків, то, можливо, думали б так само, але на
своєму місці, так не ви враховуєте інтереси усього класу, то не маєте змоги з
ними згодитись. Запропонуйте збудженому батькові чи матері погляд на дану
проблему очима вчителя. Якщо і це не заспокоїть «бунтаря», то запросіть його
прийти до школи в інший день для спілкування з іншими вчителями,
адміністрацією, щоб картина була більш повною і об’єктивною.
Якщо у вас є негативна інформація
для одного — двох батьків, не повідомляйте її перед усіма, а попросіть цих
батьків затриматись.
Завершити зустріч потрібно так
само, як ви її розпочали – приємними висновками. Висловить подяку за допомогу
та впевненість у подальшій співпраці. Не бійтесь використовувати усю свою
красу, гумор, вміння переконувати і подобатись. Пам’ятайте, що ваша мета нелегка, але досяжна – зробити
батьків своїми союзниками, залишити у них про себе, про школу, де навчаються їх
діти, гарне враження, бажання зустрітися знову і впевненість в тому, що ви для
них надійний помічник.
Наталія Леонідівна Скорина,
керівник МО класних керівників
5 - 7-х класів ЗШ
І-ІІІ ст. №8
м. Вінниці
м. Вінниці
Немає коментарів:
Дописати коментар