Зразок 2
від .2013р. №
Про
підсумки роботи
соціально-психологічної
служби
у 2012
– 2013 н. р.
Соціально-психологічна служба в закладі «Вінницький
технічний ліцей» здійснювала свою роботу
відповідно статей 21, 22, 57 Закону України «Про освіту», Наказу Міністерства
освіти України «Про затвердження Положення про психологічну службу системи
освіти України» № 616 від 02.07.2009 р., Наказу Міністерства освіти і науки
України «Про затвердження Положення про навчальні кабінети загальноосвітніх
навчальних закладів» № 601 від 20.07.2004р., Наказу Міністерства освіти і науки
«Про планування діяльності та ведення документації соціальних педагогів,
соціальних педагогів по роботі з дітьми-інвалідами системи Міністерства освіти
і науки України» № 864 від 28.12.2006р.,
Наказу управління освіти Вінницької міської ради «Про реалізацію
Державних програм» № 218 від 28.01.2008р., Етичного кодексу соціального
педагога, Етичного кодексу психолога, наказів по ліцею, чинного законодавства.
До складу соціально-психологічної служби ліцею входять практичний
психолог Базалійська Любов Петрівна, спеціаліст І категорії.та соціальний
педагог Щорс Вадим Володимирович, спеціаліст ІІ категорії.
Протягом року практичний психолог була членом атестаційної комісії та
Ради профілактики правопорушень, соціальний педагог - членом атестаційної
комісії, методичної ради, заступником голови Ради профілактики правопорушень,
секретарем нарад при директорові та методичної ради. Як члени атестаційної комісії практичний
психолог та соціальний педагог відвідали ______ уроків та позакласних заходів
вчителів, що атестуються.
Робота з обдарованими учнями була направлена на підготовку
їх до олімпіади з педагогіки та психології. У І етапі взяло участь 5 учнів 11
класу, у ІІ (міському) етапі – двоє учениць групи ЕПН-4 та посіли призові місця: Гаврилюк Юлія – ІІ місце та Захарчук Олена –
ІІІ місце.
Просвітницька робота проводилася з учнями, батьками, педагогічними
працівниками згідно державних, національних, комплексних програм (додаток 1).
Також
просвітницька робота з учнями здійснювалася під час групових зустрічей в рамках
співтовариства з Центром планування сім’ї, Кліникою дружною для молоді,
громадськими організаціями «Паросток» та «Люди живущі з ВІЛ».
Від
вересня 2012 року соціальний педагог розпочав координувати роботу
учнів-омбудсменів закладу, які з жовтня почали називатися ліцейською асоціацією
омбудсменів «Феміда».
1.
У вересні 2012 року – складено план діяльності ліцейської асоціації омбудсменів
«Феміда».
2.
Відбір учнів 8-9 класів до складу асоціації (16.09-07.10.2013 р.).
3.
Відвідання учнями-обсудсменами засідань міського клубу «Бумеранг» при ВМПДЮ
(протягом року).
4.
Проведення ліцейських засідань асоціації омбудсменів:
-
«Омбудсмени: цілі та завдання діяльності в світі та в закладі» (20.09)
-
«Знаємо та реалізовуємо свої права» (15.10)
-
«Знання основних положень Конвенції ООН про права дитини» (13.12)
-
«Переваги життя без наркотиків» (31.01)
-
«Ризикована поведінка» (08.04)
-
«Усе про Конвенцію ООН про права дитини» (22.04)
-
«Твої права і обов’язки дитино!» (13.05)
-
«Підсумки діяльності асоціації в 2012-2013 н.р.» (23.05)
5.
Проведення тижня права, присвяченого міжнародному дню права (10 – 13.12. 2013
р.):
-
інформаційні хвилинки на тему «Чи знаєте ви свої права?» - учні 8-10 класи (10.12)
-
відвідування відкритого засідання клубу «Бумеранг» у ВМПДЮ (11.12)
-
проведення моніторингу дотримання прав дітей як суб’єктів навчально виховного
процесу (11.12 – ЛІН-1, 17.12. - ФМН-1, ІТН-1; 17.12 – ЛІН-2; 19.12 – ЛІН-3,
ФМН-3, ЕПН-4)
-
тренінг «Зробимо Інтернет безпечним для дітей». Заняття 2. (13.12)
-
засідання асоціації омбудсменів закладу «Феміда» на тему «Знання основних
положень Конвенції ООН про права дитини» (13.12)
-
інтерактивне заняття «Наші права – щасливе дитинство» - група ЛІН-1 (8 клас)
6.
Проведення інтерактивного заняття «Наші права – щасливе дитинство» - група
ІТН-1 (8 клас) – 20.12.
7.
Проведення інтерактивного заняття «Наші права – щасливе дитинство» - група
ФМН-1 (8 клас) – 20.12.
8.
Проведення відкритого інтерактивного заняття «Попередження та подолання
насильства: роль правоохоронних органів у профілактиці правопорушень серед
підлітків» (групи ІТН-1, ФМН-1, УН-2) – 07.02.
9.
Проведення тренінгового заняття «Зробимо Інтернет безпечним для дітей» - 9 клас
(УН-2) – 04.02.
10. Проведення відкритого інтерактивного заняття
«Попередження та подолання насильства: роль правоохоронних органів у
профілактиці правопорушень серед підлітків» (група ЛІН-1, 2 курс) – 21.02
11.
Проведення інформаційних хвилинок на тему «Твоє життя – твій вибір» - учні 8-10
класів (25.02)
12.
Проведення інформаційних хвилинок на тему «Кожна людина унікальна і неповторна
особистість» - учні 8 класів (18.03)
13.
Проведення тренінгового заняття «Зробимо Інтернет безпечним для дітей» - 9 клас
(ФМН-2) – 01.04
14.
Поновлення матеріалів блогу «Асоціація омбудсменів «Феміда».
Головна мета роботи за програмами «Рівний-рівному»,
«Медіація однолітків» - направленість на здоровий спосіб життя та життя без
насильства. Медіатори та стажери медіаторів разом з учнями, які проходили програму
«Рівний - рівному» активно брали участь
у житті ліцею, приймали участь у проведені акцій під час тематичних тижнів,
наприклад під час «Тиждень за життя поруч з ВІЛ інфікованими» була проведена
акція «Червона стрічка», під час «Тижня здорового способу життя» учні проводили
акцію «Стоп палінню», під час якої було проведено опитування «Ти куриш?» та за
результатами були випущені інформаційні буклети «Стоп палінню» та стіннівка .
До проведення тренінгів, інтерактивних
занять, кіл, пошуку цікавої інформації залучалися учні яких викликали на засідання Ради
профілактики. З цими учнями були проведені індивідуальні та групові
консультації, бесіди. Можливо зробити висновок, що це допомогло у роботі з метою формування відповідального ставлення
до себе та визначення подальших кроків до успіху.
Виступи на батьківському всеобучі спрямовані на підвищення соціальних,
педагогічних та психологічних знань батьків. У цьому навчальному році засідання
батьківського всеобучу відбувалися за такими темами:
1.«Особливості суперечливих
стосунків між батьками та дітьми підліткового віку»(12.09)
2.«Формування педагогічної культури
батьків» (08.11)
3.«Батькам про темперамент дитини» (17.01)
4.«Стосунки батьків та дітей у
сучасній родині» (04.04)
Для
батьків були проведені:
1.Виступи на батьківських зборах з
питань психологічних закономірностей навчання і розвитку підлітків та юнаків
«Адаптація до нових навчальних умов. Ресурси та потенціал учнів(за результатами
психологічного дослідження)», «Психологічна підготовка учнів до ДПА та ЗНО.
Основи успіху».
2. Тренінг «Батьки та діти: шляхи взаємодії».
3. Круглий стіл для представників
батьківського університету «ХХІ століття. Рабство та насильство існує».
У групі ЛІН-1 для батьків було соціальним педагогом проведено практичне
заняття на тему: «Який Ваш стиль батьківського виховання?» (17.01), метою якого
було навчити батьків бачити
переваги демократичного стилю батьківства і застосовувати його; сформувати підтримуючу спільноту
однодумців у якій батьки та вчителі зможуть покращити батьківські навички; зрозуміти значущість свого
впливу на дітей та здатність підготувати їх до життя;
виховувати вольові риси особистості без руйнівного впливу на неї.
У
роботі з батьками вже стало традицією використання інформаційних буклетів.
За результатами індивідуальної психодіагностики
проводилися сімейні консультації з метою обговорення результатів
психодіагностичного дослідження, усвідомлення витоків формування проблеми,
з’ясування подальших дій в напрямку подолання виявлених проблем. Надавалася
необхідна інформація, рекомендації. Серед батьків найбільша кількість
консультацій на тему «Питання
взаєморозуміння, шляхи подолання конфліктних ситуацій», «Особливості
підліткового та юнацького віку», «Порозуміння у сім’ї», «Партнерство».
Робота
з педколективом, адміністрацією здійснювалося за такими напрямками:
1. Консультування, індивідуальні
бесіди. Консультації для вчителів надавалися за результатами досліджень з метою
подальшого планування роботи з колективом учнів , з окремими учнями та їх батьками.
2. Консиліум «Психологічний клімат у
групі» було проведено з метою визначення кроків до покращення психологічного
клімату у групі з урахуванням
особливостей класного керівника та кризисних етапів життя як вікових так й
особистісних.
3.Тренінги для педагогів «Секрети професійного успіху» та «Соціально -
просвітницька діяльність попередження насильства щодо дітей» з метою підвищення
педагогічної майстерності.
4. Психологічний семінар «Темперамент. Природні особливості людини»,
семінар «Розвиток» для класних керівників 8 кл, виступ на засіданні круглого
столу за темою «Значення
інтелектуального компоненту становлення особистості в період підготовки до ЗНО
та ДПА. Формування стрессостійкості» з метою визначення шляхів особистісно-орієнтованого
навчання учнів та покращення індивідуального підходу до кожного учня з
урахуванням результатів досліджень.
5. Робота під час атестації
педагогів.
6. Буклети за результатами виступів,
інформаційні повідомлення.
7. Виступи на педрадах, педсемінарах.
8. Виступи на МО класних керівників.
9. Надавалася психологічна допомога
вчителям у проведенні уроків, класним керівникам у роботі з батьками, учнями.
10.
Рекомендувалася тематична
психологічна література вчителям-предметникам й
класним керівникам та оформлювалися інформаційні блоки на стенді.
Соціально-психологічна
служба брала участь у загальноліцейних тижневиках
та декадниках. Працівниками служби було проведено тиждень інклюзивної освіти
«Мій заклад відкритий для всіх», тиждень соціальної підтримки, тиждень
психології, Тиждень «За життя
поруч з ВІЛ-інфікованими».
Оглядові консультації передували поглибленій
психодіагностиці учнів з метою з’ясування ставлення батьків до заявленої
проблеми дитини, особливостей бачення ситуації, що склалася, збору необхідних
анамнестичних даних. Під час первинної консультації за згоди батьків
планувалася подальша робота з дитиною, продовжувалася робота з батьками.
Профорієнтаційні консультації проходили з метою допомоги
в професійному визначенні та професійному становленні, а також з метою надання
інформації про світ професій, навчальні заклади.
З дітьми, які потребують особливої уваги (обдаровані учні, учні з
проблемами у спілкуванні , взаємостосунках та інше ) протягом року проводилися
індивідуальні бесіди та бесіди в малих групах (до 4 учнів).
Надавалася необхідна інформація, рекомендації, пропонувалася
психологічна, етико-моральна та художня література.
У роботі за темою «Психологічний
клімат» було проведене дослідження
за методикою Фідлера «Оцінка психологічного клімату в колективі» по кафедрах та
в цілому педагогічного колективу
ВТЛ. В порівняні з результатами
попередніх років психологічна атмосфера в колективі визначена на високому
рівні, дуже сприятлива, що є основою прогнозування успішної діяльності
колективу як по кафедрах так й у цілому.
Соціально-психологічна
служба ліцею протягом цього навчального року здійснювала співробітництво з
органами виконавчої влади та громадського самоврядування.
Соціальним
педагогом протягом вересня 2012 року здійснювалося вивчення контингенту учнів
для складання соціального паспорту ліцею та зайнятості школярів у гуртковій
роботі в навчальному закладі, позашкільних навчальних закладах міста й області.
У
вересні-жовтні 2012 року складено акти житлово-побутових умов на учнів з сімей
трудових мігрантів та ученицю групи ЛІН-1 з неблагополучної родини – Імері
Ліндіану.
З
метою визначення індивідуальних особливостей учнів та покращення
індивідуального підходу до кожного учня було проведено психологічне дослідження
на вивчення темпераменту дитини, інтровертності – екстровертності. За
результатами по 8-9 кл більшість учнів мають холеричний тип темпераменту
та психологічні ознаки
екстроверності-амбіверності (45%). Це вимагає від вчителів прояву такту,
педагогічної майстерності у роботі з учнями та залежить від стресостійкості
вчителя, вміння знаходити вихід з нестандартної ситуації. За результатами дослідження цікаво були
проведені інтерактивні заняття для учнів, психологічний семінар для вчителів та
засідання батьківського всеобучу.
Все більше в життя входять сучасні технології, що
відображається на взаємовідносинах у
сім’ї та між дітьми, на їхнє здоров’є. З метою забезпечення безопасного
Інтернету було проведено дослідження серед учнів та їх батьків «Я і мережа
Інтернет».
Проведено загальноміські
моніторинги: анкетування щодо удосконалення системи профілактичної роботи з
дітьми для попередження скоєння ними правопорушень та прояву негативних
поведінкових явищ; анкета «Зацікавленість у професійному самовизначенні», дотримання прав дітей як суб’єктів
навчально-виховного процесу.
За
результатами соціально-психологічних досліджень, психодіагностики виявляли
учнів, що потребують особливої уваги. З ними проводилися індивідуальні заняття,
які будувалися на виявленні первинної проблеми, поглибленій діагностиці,
обговоренні результатів тестування, наданні рекомендацій, порад, виробленні
подальшої системи дій з виниклої ситуації.
Директору,
заступникам директора, класним керівникам, батькам, вчителям-предметникам надавалися
результати діагностування учнів із соціально- психологічних питань. Також
індивідуальна діагностика проводилася за запитом самих учнів, вчителів.
Підвищення
фахового рівня відбулося за таким алгоритмом:
по-перше,
відвідування уроків, міських семінарів, відкритих уроків, презентацій кафедр;
по-друге,
участь та проведення педагогічних семінарів, педрад;
по-третє,
написання періодичних статей до фахових видань;
по-четверте,
робота з документами: опрацювання законів, наказів, постанов України, нормативно-правових
актів, розпоряджень департаменту освіти Вінницької
міської ради;
по-п’яте, робота в бібліотеці та у Всесвітній комп’ютерній
мережі - Інтернет;
по-шосте,
участь у нарадах та методичних консультаціях у
Центрі практичної психології і соціальної роботи;
по-сьоме,
на засіданнях методичної ради, нарадах при директорові;
по-восьме,
під час засідань міської творчої групи з психології та соціальної педагогіки.
Виходячи
з вищесказаного,
НАКАЗУЮ:
1.Роботу соціально-психологічної служби вважати задовільною.
2. Практичному психологу — Базалійській Л. П.:
2.1. Продовжувати за програмами «Рівний-рівному» та
«Медіація однолітків».
2.2. Продовжити роботу щодо проблеми профілактики
наркоманії, алкоголізму, ВІЛ/СНІДу, життя без насильства.
2.3. В роботі з педагогічним колективом більше уваги
приділити темі «Педагогічний такт».
2.4. Продовжувати проводити психологічний супровід
учнів ліцею з урахуванням обдарованості кожного учня та його психологічного
стану, виділити обдарованих учнів, які
не досягають високих успіхів у навчання та в позашкільному житті.
2.5.
Продовжувати роботу по проведенню «години психолога».
2.6. Систематично підвищувати свою професійну
кваліфікацію.
3. Соціальному педагогу
— Щорсу В. В.:
3.1.Продовжити
координувати діяльність ліцейської асоціації омбудсменів «Феміда»
3.2. Проводити соціально-психологічний супровід учнів
ліцею з урахуванням типу обдарованості, соціального та психологічного станів;
3.3.
Своєчасно виявляти незахищені верстви населення серед сімей, діти яких
навчаються у ліцеї;
3.4. Систематично підвищувати свою професійну
кваліфікацію;
3.5. Продовжити співпрацю з Центром планування
сім’ї, Центром зайнятості;
3.6. Продовжити роботу в міській творчій групі з
психології та соціальної роботи.
4. Контроль за виконанням даного
наказу залишаю за собою.
Директор ліцею С.К. Пастух
З
наказом знайомлені:
Щорс
В.В.
Базалійська
Л.П.
Немає коментарів:
Дописати коментар