Навчально-виховна
діяльність спрямована на учня як всебічно розвинену особистість, здатну
самостійно і творчо діяти у нестандартних навчальних і побутових ситуаціях.
Під поняттям «обдарована
дитина» ми розуміємо, що це дитина,
у якої рівень здібностей значно відрізняється від середнього.
Складові потенціалу обдарованого учня
►
Пізнавальний аспект
►
Мотиваційний аспект
► Особистісний компонент
Пізнавальний аспект
►Обсяг безпосередньої
слухової пам'яті
►Обсяг оперативної пам'яті
►Характер мислительних процесів
Мотиваційний аспект
►Потреба у спілкуванні
►Пізнавальна спрямованість
►Мотивація досягнень
успіху
►Кмітливість
►Швидкість розумового процесу
Особистісний компонент
►Сформованість вольової
сфери
►Рівень тривожності й
здатність до ризику
►Рівень розвитку інтуїції
та фантазії
►Незалежність суджень,
неприйняття групового тиску
►Рівень самодостатності,
автономії, самоуправління
Обов'язкова
умова прояву обдарованості – осмислене оволодіння достатньою кількістю знань,
умінь і навичок. Засвоєна інформація є об'єктом, на який доцільно спрямовувати
творчі здібності учня.
Умови творчого зростання дітей
1.
Самостійність у роботі
2.
Науково-дослідницька діяльність
-
пошукове навчання, в якому вчитель окреслює проблему, а учні шукають способи її
розв'язання. Така форма можлива, якщо:
А) у
класі – демократичні стосунки між учнями і вчителем;
Умови творчого зростання дітей
Б)
більшість (в ідеалі всі) учні класу мають високу мотивацію до вивчення
предмета;
В)
тема, яку розглядають, логічно продовжує попередні теми і дає змогу використати
їх матеріал як опорні знання;
Г) у
класі є значний відсоток дітей із розвинутим логічним мисленням.
Умови творчого зростання дітей
3.
Перехід на особистісно орієнтоване розвивальне навчання – не тільки подача
певного обсягу знань, а й усебічний розвиток учня як особистості
4.
“Метод маленьких відкриттів” – залучення учнів до розв'язання певної навчальної
проблеми.
Вадим Щорс
Немає коментарів:
Дописати коментар