«Соціалізація
особистості в умовах загальноосвітнього закладу»
Соціалізація
особистості – процес взаємодії індивіда й суспільства на основі
предметно-перетворюючої діяльності особистості, результатом якого є
конкретно-історична форма його соціалізації.
Соціалізація включає в
себе:
знаходження свого місця в
суспільстві;
навчання та виховання
індивіда;
взаємодія з іншими людьми;
засвоєння видів суспільної
діяльності;
засвоєння культурних
цінностей та норм;
набувати певних прав,
обов’язків, поглядів, звичок.
Основним інститутом
соціалізації, що регулює та забезпечує основні права та обов’язки демократично
вільної людини, є сфера його вільного часу.
Вільний час,
культурно-дозвільну діяльність відносять до такого специфічного виду суспільної
життєдіяльності, який за своєю природою та суттю є сферою творчого становлення
й розвитку людини, усіх його духовно-моральних сил і забезпечує культурний
прогрес суспільства в цілому.
Програма соціалізації підлітків через систему природних соціальних проб
Добра школа - це добре, розумна школа - це чудово, але
дитина повинна бути ще й підготовленою
до життя.
Д.Дьюї
«Пізнай себе»? (Самопізнання )
Володіння
потенційних можливостей
Формування
адекватної самооцінки
«Зроби себе сам»? (Самовиховання )
Вибір
позитивного соціально значущої поведінки
Вольовий
баланс «хочу - можу - треба»
«Навчи себе та інших»? (Самонавчання )
Розширення
кругозору
Розвиток
пізнавальної активності
Формування
загальнонавчальних умінь і навичок
«Ділове і міжособистісне спілкування» (Самоствердження)
Формування
навичок самоствердження в групі.
Формування
навичок спілкування з протилежною статтю.
Толерантність
«Знайди себе»? (Самовизначення)
Формування
життєвих цінностей
Вибір
професії
Формування
базової культури
«Вчіться володіти собою? (Саморегуляція )
Саморегуляція
в конфліктах
Соціальне
загартовування
«Реалізуй себе»? (Самоактуалізація)
Формування
навичок самозахисту правове виховання
Підготовка
до сімейного життя
Поради учням
1. Прагніть
одержати нову інформацію, прилучитися до конкретної творчої справи,
провести вільний час не тільки весело,
але й з користю.
2. Долучайтеся до
проведення масових шкільних заходів (концертів, змагань, тематичних вечорів,
виховних годин, занять з елементами тренінгу, КВНу, «Що?Де?Коли?» тощо).
3.
Вносить власні пропозиції щодо організації та
проведення заходів, які цікаві
саме вам і є на
ваш погляд актуальними та які націлені на саморозвиток та самовиховання особистості.
Немає коментарів:
Дописати коментар