Рецензія на навчально-методичний
посібник В. В. Щорса «Організація роботи
з обдарованими дітьми в загальноосвітній школі»
Людина наділена розвинутими здібностями відрізняється від інших і за характером, і за
сприйняттям світу. Вона інакше формує стосунки з оточуючими, інакше трудиться. Індивідуальний
підхід до обдарованої дитини, перш за
все, як до особистості, необхідний для того, щоб вона реалізувала свій дар
повноцінно. Виявлення здібностей слід розпочинати з ранніх років, використовуючи
наявний нахил дитини до певного роду діяльності. Саме цей нахил є секретом
дитячої обдарованості.
Чим раніше починається розвиток здібностей
і талантів, тим більше шансів їх розкрити. На жаль, популярна фраза «талант
себе виявить» не відповідає дійсності. Спостереження свідчать, що в ранньому
віці діти часто приховують свої здібності, якщо дорослі не оцінюють їх належним
чином. Проблемі виявлення обдарованості
та роботі з вищеназваною категорією дітей в загальноосвітній школі і
присвячений даний навчально-методичний посібник.
Посібник містить три розділи.
Перший, як прийнято в науковій та науково-методичній літературі, розглядає
концептуальний апарат дефініцій: «обдарованість», «обдаровані діти», особливості розвитку інтелектуальної,
емоційно-вольової сфер індивідууму обдарованих дітей. У першому
підрозділі другого розділу описано сім царин обдарованості: художня,
творча, соціальна, інтелектуальна (академічна), спортивна, духовна та
практична. Автор акцентує увагу на впливові емоційної сфери на розвиток типів
обдарованості, їх основних рисах на
конкретних прикладах. Наступний
параграф присвячено соціально-психологічній роботі з
визначення рівня розвитку обдарованості учнів загальноосвітніх шкіл. У
цьому розділі представлені форми роботи
соціального педагога з обдарованими дітьми, запропоновані психодіагностичні
методики для практичної діяльності з даною категорією школярів та авторська
програма тренінгового курсу, що складається з п’яти занять. У третьому розділі
подана модель роботи з обдарованими учнями під час навчально-виховного процесу
та позашкільній дозвільній діяльності.
Наприкінці підручника подано список використаної
літератури щодо даної тематики.
Матеріал
посібника доцільно використовувати як при індивідуальній роботі, так і з
групою учнів середнього та старшого шкільного віку, батьками (під час
батьківських лекторіїв, виступів, конференцій, тренінгів, диспутів тощо) та
вчителями, соціальними працівниками, шкільними психологами. Слід визначити
творчій підхід автора навчально-методичного посібника до підбору дидактичного
матеріалу.
З огляду на сказане вище можна стверджувати,
що автор дану соціальну проблему повноцінно висвітлив.
Немає коментарів:
Дописати коментар