Заняття 1. Форми сімейного облаштування дітей-сиріт і дітей, що залишилися
без піклування батьків
Мета: знайомство,
целеполагание учасників, обговорення особливостей різних форм сімейного
облаштування дітей-сиріт і дітей, що залишилися без піклування батьків.
1. Вправа «Знайомство в
парах»
Мета: знайомство учасників, створення атмосфери
довіреності і відкритості.
Учасники об’єднуються у пари. Кожен учасник
повинен відповісти на наступні питання.
- Що ви любите робити у вільний
час?
- Як довго ви є прийомними
батьками?
На відповіді кожному учасникові дається 3-5 хвилин. Після роботи в парах
учасники представляють один одного в загальному крузі.
2. Вправа «Побоювання і
надії»
Мета: виявити
побоювання і надії учасників, пов’язані з консультуванням прийомних сімей.
Кожному учасникові даються невеликі різнокольорові
листи. Вони повинні написати на них свої побоювання і надії, пов’язані з
консультуванням прийомних сімей, і прикріпити на загальний ватман. Ватман можна
використати на іншому зайнятті.
Висновок.
У кожного учасника свої
побоювання і надії, пов’язані з консультуванням прийомних сімей. В той же час в
них є схожість.
3. Практикум «Цілі та настанови»
Мета: визначити
конкретну, реалістичну мету участі в тренінгу кожного фахівця, критерії її
досягнення, формування навички целеполагания.
Кожному учасникові пропонується висловити, яких
цілей він хотів би досягти в результаті участі в тренінгу. За якими критеріями
він визначить, що досяг поставлених цілей.
Висновок. Цілі учасника не повинні розходитися з
цілями тренінгу, мають бути конкретні, реалістичні і досяжні. Учасник повинен
чітко уявляти собі, як він визначить, що досяг поставленої мети.
Навичка целеполагания - необхідна складова
організації професійної діяльності.
4. Динамічна пауза
Мета: створення
позитивного настрою, зниження напруги, підвищення активності учасників.
Учасникам пропонується розрахуватися по порядку на
1,2,3-й. Потім по команді ведучого вони міняються місцями.
5. Робота по підгрупах
Мета: порівняльний
аналіз різних форм турботи про дітей-сиріт, їх особливості і відмінності.
Кожна підгрупа отримує завдання охарактеризувати
особливості різних видів сімейного побуту: усиновлення, опіка, прийомна сім’я,
юридичні і психологічні аспекти створення різних видів заміщаючих сімей.
6. Практикум
Мета: формування
навички визначення, яка форма побуту найбільше підходить дитині і приймальним
батькам з урахуванням соціальної ситуації дитини.
Учасники отримують картки з характеристикою
соціальної ситуації дитини і побажань, намірів прийомних батьків. Треба знайти
- найбільш вдале поєднання потреб дитини і запитів прийомних батьків.
Соціальна ситуація дитини(приклади).
1. Дитина - сирота, батьки померли, рідна бабуся.
2. Мати дитини позбавлена батьківських прав, знаходиться
в місцях позбавлення волі.
3. Мати дитини померла, але у нього є родичі, які
хотіли б його відвідувати.
4. Батьки дитини позбавлені батьківських прав,
зловживають спиртними напоями.
5. Мати відмовилася від дитини, оскільки не
справляється з його вихованням.
6. Мати дитини обмежена у батьківських правах
унаслідок хвороби.
Побажання приймальних батьків.
1. Батьки хотіли б усиновити дитину.
2. Батьки хотіли б узяти дитину під опіку.
3. Батьки хотіли б узяти дитину рідної сестри під
опіку.
7. Підведення підсумків зайняття
Учасникам пропонується висловити, що нового,
важливого і корисного для себе вони дізналися на зайнятті.
Висновок.
Сімейні форми співіснування
досить різноманітні. Кожна форма має свої особливості. Те, яка форма підходить
для дитини, багато в чому визначається її соціально-правовим статусом. Те, яка
форма найбільш підходить для батьків, вирішують вони самі. Перше, що необхідно
зробити прийомним батьки, опікунам, перед
тим, як почати утілювати в життя мрію про дитину, - продумати, яку форму сім’ї
вони хочуть організувати з усіма витікаючими звідси наслідками. Дуже важливою
умовою прийняття дитини в сім’ю являється згода усіх її членів. Якщо людина, що
бажає узяти дитину на виховання, підійде до цього не занадто відповідально, в
майбутньому це може привести до складнощів у стосунках.
Немає коментарів:
Дописати коментар