Digital Clock and Date

вівторок, 25 березня 2014 р.

Тренінг «Зробимо Інтернет безпечним для дітей»

Тренінг підготовлено Ольгою Швед,
       Маріанною Євсюковою, Іриною Святиенко

1.  Гра для знайомства «Соняшник»   (5-8 хв.)
  Діти придумують собі «нікнейми» -  вигадане ім'я на комп'ютерну тематику Кожний/а називає своє реальне ім'я та. вигадане ім'я (має бути написане на стікері).
2.  Правила роботи   (2 хв.)
Оголошення правил роботи на тренінгу.
Основні правила роботи групи
1. Приходити вчасно — не запізнюватися на заняття.
2. Спілкування за принципом «тут і тепер» — для багатьох учасників характерним є прагнення «втекти» у роздумування, обговорення давноминулих подій.
3. Конфіденційність — суть цього принципу зводиться до рекомендації не виносити почуте і побачене на тренінгу за межі групи.
4. Говорити від власного імені — відмова від безособових дієслівних форм, які допомагають у повсякденному спілкуванні сховати особистісну позицію або ухилятися від прямого висловлювання в небажаних випадках. Тобто замість словосполучень типу «Деякі говорять, що...», «Звичайно кажуть..» у  групі необхідно вживати словосполучення з особовими дієсловами та особовими займенниками: «Я міркую...», «Я вважаю…».
5. Оцінювати факти, а не людину — говорити про події, які відбулися у твоєму житті чи країні, а не про людину, яка їх пережила чи переповідала їх тобі.
6. Активність беручи участь в усіх подіях, вправах, ситуаціях, що виникають під час роботи групи.
7. Лаконічність — говорити тільки по темі запитання: «Стислість сестра таланту».
8. Толерантність — прагнути слухати того, хто говорить, намагаючись не переривати, використовувати звернення «ти» під час роботи групи, мати право висловлювати свою думку з будь-якого питання.

3.  Очікування від тренінгу    (5 хв.)
Тренер пропонує учасникам написати свої очікування від тренінгу. Тренер роздає учасникам стікери. Кожен учасник/учасниця оголошує свої побажання та клеїть стікер на плакат.

4. Які види комунікативних технологій ви використовуєте ( в Інтернеті  та в мобільному телефоні)? ( 20 хв.)
Робота в двох групах. Учасники об'єднуються в дві команди. Кожній команді можна вигадати назву, яка пов'язана з комунікаційними технологіями {наприклад, WеЬ/Сhаt, Word\Ехсе1 ...).
Дві команди отримують однакове завдання - написати на ватмані назви сучасних комунікацій, які використовуються молоддю та дітьми під час спілкування через комп'ютер, мобільний телефон. Обидві групи повинні виконати гівдшня за 10 хвилин.                                             
(Можливі варіанти відповідей: Web-пошук, Web камера, ISO, МSN SМSSкуре, MMS, Blue tоо, ігри, е-maіl, сhat, rооms, news, groups, social networksфоруми, блоги, мобільні з камерами та підключенням до Інтернет, назви сайтів.
Через 5 хвилин тренер зупиняє обидві команди. Кожна група по черзі зачитує свої варіанти відповідей, а інша викреслює слова зі свого переліку, що співпали. Переможцем стає група, у якої більше унікальних, неповторюваних назв.
5. Будь  ласка, подумайте, яким чином ці засоби комунікації можуть бути небезпечними для дітей?     (10 хв.)
Робота в 2  групах. Група обмінюється аркушами і записує небезпеки засобів Інтернет- комунікації.
  Презентація роботи в групах     
 Де ми можемо очікувати насильства проти дітей?
6. Гра «Хто на тебе напав»? на розуміння анонімності Іntегnеt    (10 хв.)
Один з учасників тренінгу виходить в центрі кола та повертається обличчям до стіни, спиною до всіх інших учасників, які  стають позаду. По черзі учасники торкаються особи, яка стоїть спиною до всіх. А ця людина намагається вгадати, хто її торкнувся. Далі учасники  міняються.
Висновок, який мають зробити учасники - ти ніколи не знаєш напевне, хто знаходиться по той бік комп'ютера.

7. Рухавка «Швидка відповідь» (5 хв.)
Запропонувати групі погратись із м'ячем. Всі стоять в колі. Той, хто отримав м'яч, повинен сказати одне слово про комп'ютер, Інтернет або мобільний зв'язок.
8.  Гра «Хто скоріше дістанеться до стіни» (10 хв.)
Учасники об’єднуються у дві групи. Завдання - чия група скоріше побудує піраміду.

Висновок   -   як   легко   поринути в Інтернет-павутиння, де  завжди необхідно пам'ятати про власну безпеку.

9. Ризик для дітей та запобігання йому. Розробка правил для Безпечного Інтернет для дітей   (15 хв.)                                                                                          
Учасники знову об’єднуються у  дві групи.
1    група   отримує   завдання   розробити   рекомендації   безпечної поведінкн та під час користування комп'ютером та Інтернет для дітей
         2 група  має написати рекомендації для  вчителів та   батьків,  як зробити користування комп'ютером та Інтернет безпечним для дітей.
10. Повернення до очікувань від тренінгу (5 хв.)
11. Побажання та завершення роботи. Розповсюдження буклетів (10 хв.)

Немає коментарів:

Дописати коментар