ВСТУП
Соціальним
педагогом закладу «Вінницький технічний ліцей»
у 2012-2013 н.р. проводилася просвітницька та профілактична робота з
учнями, батьками, педагогічними працівниками згідно державних, національних,
комплексних та обласних програм. Перед педпрацівниками виступи були направлені
на ознайомлення з актуальними проблемами педагогіки, соціальної педагогіки,
результатами проведеної діагностики. Зокрема: «Соціально-педагогічна
діяльність з дітьми пільгових категорій», «Психолого-педагогічний супровід
учнів «групи ризику», «Форми і методи роботи з учнями підліткового віку, їхніми
батьками»; «Педагогічні і соціальні особливості обдарованих учнів», «Науково-дослідна
робота як основний вид роботи з обдарованими дітьми», «Технологія відбору учнів
до профільного навчання» та ін.
Від
вересня 2012 року соціальний педагог розпочав координувати роботу
учнів-омбудсменів закладу, які з жовтня почали називатися ліцейською асоціацією
омбудсменів «Феміда».
Виступи на батьківському всеобучі були спрямовані на підвищення
соціальних, педагогічних та психологічних знань батьків. У минулому навчальному
році засідання батьківського всеобучу відбувалися за такими темами: «Формування педагогічної культури батьків»
(08.11) та «Стосунки батьків та дітей у сучасній родині» (04.04).
У групі ЛІН-1 для батьків було проведено практичне заняття
на тему: «Який Ваш стиль батьківського виховання?» (17.01), метою якого було навчити батьків бачити переваги
демократичного стилю батьківства і застосовувати його; сформувати підтримуючу спільноту
однодумців у якій батьки та вчителі зможуть покращити батьківські навички; зрозуміти значущість свого
впливу на дітей та здатність підготувати їх до життя;
виховувати вольові риси особистості без руйнівного впливу на неї.
Соціально-психологічні
вимірювання учнів 8-11 класів були направлені на оцінювання відносин з класом,
адекватне планування майбутнього, виявлення прояву жорстокості серед
неповнолітніх, ставлення до дітей з
особливими потребами, визначення типа особистості індивідууму. Проводилося
анкетування з визначення рейтингу класних керівників очима дітей.
Протягом листопаду 2012
року був проведений моніторинг на визначення поінформованості учнів 8-9 класів
та їхніх батьків щодо основних положень Конвенції ООН про права дитини.
За
результатами соціально-психологічних досліджень, психодіагностики виявляли
учнів, що потребують особливої уваги. З ними проводилися індивідуальні заняття,
які будувалися на виявленні первинної проблеми, поглибленій діагностиці,
обговоренні результатів тестування, наданні рекомендацій, порад, виробленні
подальшої системи дій з виниклої ситуації.
Оглядові консультації передували поглибленій
психодіагностиці учнів з метою з’ясування ставлення батьків до заявленої
проблеми дитини, особливостей бачення ситуації, що склалася, збору необхідних
анамнестичних даних. Під час первинної консультації за згоди батьків
планувалася подальша робота з дитиною, продовжувалася робота з батьками.
Профорієнтаційні консультації проходили з метою допомоги
в професійному визначенні та професійному становленні, а також з метою надання
інформації про світ професій, навчальні заклади.
З дітьми, які потребують особливої уваги (обдаровані учні, учні з
проблемами у спілкуванні , взаємостосунках та інше ) протягом року проводилися
індивідуальні бесіди та бесіди в малих групах (до 4 учнів). Надавалася
необхідна інформація, рекомендації, пропонувалася психологічна, етико-моральна
та художня література.
У квітні 2013 року відбулися заходи спрямовані на
поінформованість учасників навчально-виховного процесу щодо рівноправного
ставлення, виключення будь-якої форми дискримінації, застосування
індивідуального підходу з боку вчителів до дітей з особливими потребами, у рамках тижневика інклюзивної освіти «Мій
заклад – відкритий для всіх».
Від
15.04 по 18.04. 2013 року в закладі проходив тиждень соціальної підтримки «Свідоме
теперішнє – щасливе майбутнє». Під час тижневика учні відвідали лекцію у центрі
планування сім’ї на тему «Знай що робиш» (дівчата 9 класу), прослухали лекцію «Скупий
платить двічі», (10 клас), інформаційні повідомлення «Що ви повинні знати про
наркотики» та «Як перетворити мрію на мету, а мету – на мрію», взяли участь у
тренінгових заняттях на тему «Формування рівноправного та відповідального
материнства і батьківства» (11 клас), «Навички підтримки людини з особливими потребами» (9 клас), інтерактивному занятті «Товариські
відносини і дружба» (9 клас). Для класних керівників 8-11 класів був
проведений круглий стіл на тему «Новітня
еміграція: проблема національного та соціального сирітства», оформлений стенд соціально-психологічної
служби на тему «Свідоме теперішнє – щасливе майбутнє».
Соціальний педагог ліцею брав участь в організації та
проведенні Всеукраїнського науково-практичного семінару
«Родинна твердиня» з питань родинного
виховання дітей та молоді (Нетішин, Хмельницької області, жовтень 2012; Херсон,
листопад 2012; Броди, Львівська область, квітень 2013. За що був нагороджений
Подякою Хмельницької ОДА управління освіти і науки та Подякою Бродівського відділу освіти РДА, м. Броди, Львівської
області.
Основні напрямки роботи на 2013-2014 навчальний рік:
1.
Здійснення соціально-педагогічного
патронажу;
2.
Забезпечення функції соціальної допомоги та захисту;
3.
Здійснення посередництва між
освітніми установами, сім’єю тощо, організація їх взаємодії;
4.
Сприяння у реалізації правового
статусу учня як громадянина та усвідомленні ним свого статусу; захист і
просвітництво прав на всіх рівнях (Діяльність ліцейської асоціації омбудсменів
«Феміда» (постійно);
5.
Розвиток індивідуальних здібностей
учня, прогнозування його соціально-рольових функцій та підготовка до входження в
«доросле життя»;
6.
Включення і супровід батьків в
соціально-педагогічному процесі (Проведення батьківського всеобучу на теми: «Моральне виховання дитини в сім’ї. виховання доброти і
милосердя» (04–08.11.2013); «Стосунки
батьків та дітей у сучасній родині» (01-05.04.2014);
7.
Профілактика дезадаптації учнів,
які стикаються з труднощами у навчанні, поведінці, займають в класі позицію «відторгнутих»;
8.
Робота з учнями «групи ризику»
(соціально-педагогічна діагностика важковиховуваності, формування адекватної
поведінки підлітків, соціально-педагогічний патронаж), профілактика
правопорушень;
9.
Робота з дітьми з особливими
потребами (Інформаційно-роз’яснювальний тиждень щодо інклюзивного навчання
«Рівний-рівному» (02-06.12.2013);
10.
Робота з учнями трудових мігрантів
(соціально-психологічний патронаж).
Пріоритетний напрямок роботи
соціального педагога на 2013—2014 н.р. — соціально-педагогічний патронаж
пільгових категорій.
Немає коментарів:
Дописати коментар