Digital Clock and Date

субота, 29 березня 2014 р.

Вступ до річного плану роботи соціального педагога

ВСТУП

Соціальним педагогом закладу «Вінницький технічний ліцей»  у 2012-2013 н.р. проводилася просвітницька та профілактична робота з учнями, батьками, педагогічними працівниками згідно державних, національних, комплексних та обласних програм. Перед педпрацівниками виступи були направлені на ознайомлення з актуальними проблемами педагогіки, соціальної педагогіки, результатами проведеної діагностики. Зокрема: «Соціально-педагогічна діяльність з дітьми пільгових категорій», «Психолого-педагогічний супровід учнів «групи ризику», «Форми і методи роботи з учнями підліткового віку, їхніми батьками»; «Педагогічні і соціальні особливості обдарованих учнів»,  «Науково-дослідна робота як основний вид роботи з обдарованими дітьми», «Технологія відбору учнів до профільного навчання» та ін.
Від вересня 2012 року соціальний педагог розпочав координувати роботу учнів-омбудсменів закладу, які з жовтня почали називатися ліцейською асоціацією омбудсменів «Феміда».
Виступи на батьківському всеобучі були спрямовані на підвищення соціальних, педагогічних та психологічних знань батьків. У минулому навчальному році засідання батьківського всеобучу відбувалися за такими темами:  «Формування педагогічної культури батьків» (08.11) та «Стосунки батьків та дітей у сучасній родині» (04.04).
У групі ЛІН-1 для батьків було проведено практичне заняття на тему: «Який Ваш стиль батьківського виховання?» (17.01), метою якого було навчити батьків бачити переваги демократичного стилю батьківства і застосовувати його; сформувати підтримуючу спільноту однодумців у якій батьки та вчителі зможуть покращити батьківські навички; зрозуміти значущість свого впливу на дітей та здатність підготувати їх до життя;  виховувати вольові риси особистості без руйнівного впливу на неї.
Соціально-психологічні вимірювання учнів 8-11 класів були направлені на оцінювання відносин з класом, адекватне планування майбутнього, виявлення прояву жорстокості серед неповнолітніх,  ставлення до дітей з особливими потребами, визначення типа особистості індивідууму. Проводилося анкетування з визначення рейтингу класних керівників очима дітей.
Протягом листопаду 2012 року був проведений моніторинг на визначення поінформованості учнів 8-9 класів та їхніх батьків щодо основних положень Конвенції ООН про права дитини.
За результатами соціально-психологічних досліджень, психодіагностики виявляли учнів, що потребують особливої уваги. З ними проводилися індивідуальні заняття, які будувалися на виявленні первинної проблеми, поглибленій діагностиці, обговоренні результатів тестування, наданні рекомендацій, порад, виробленні подальшої системи дій з виниклої ситуації. 
Оглядові консультації передували поглибленій психодіагностиці учнів з метою з’ясування ставлення батьків до заявленої проблеми дитини, особливостей бачення ситуації, що склалася, збору необхідних анамнестичних даних. Під час первинної консультації за згоди батьків планувалася подальша робота з дитиною, продовжувалася робота з батьками.
Профорієнтаційні консультації проходили з метою допомоги в професійному визначенні та професійному становленні, а також з метою надання інформації про світ професій, навчальні заклади.
З дітьми, які потребують особливої уваги (обдаровані учні, учні з проблемами у спілкуванні , взаємостосунках та інше ) протягом року проводилися індивідуальні бесіди та бесіди в малих групах (до 4 учнів). Надавалася необхідна інформація, рекомендації, пропонувалася психологічна, етико-моральна та художня література.
У квітні 2013 року відбулися заходи спрямовані на поінформованість учасників навчально-виховного процесу щодо рівноправного ставлення, виключення будь-якої форми дискримінації, застосування індивідуального підходу з боку вчителів до дітей з особливими потребами,  у рамках тижневика інклюзивної освіти «Мій заклад – відкритий для всіх».
Від 15.04 по 18.04. 2013 року в закладі проходив тиждень соціальної підтримки «Свідоме теперішнє – щасливе майбутнє». Під час тижневика учні відвідали лекцію у центрі планування сім’ї на тему «Знай що робиш» (дівчата 9 класу), прослухали лекцію «Скупий платить двічі», (10 клас), інформаційні повідомлення «Що ви повинні знати про наркотики» та «Як перетворити мрію на мету, а мету – на мрію», взяли участь у тренінгових заняттях на тему «Формування рівноправного та відповідального материнства і батьківства» (11 клас), «Навички підтримки  людини з особливими потребами»  (9 клас), інтерактивному занятті «Товариські відносини і дружба» (9 клас). Для класних керівників 8-11 класів був проведений  круглий стіл на тему «Новітня еміграція: проблема національного та соціального сирітства»,  оформлений стенд соціально-психологічної служби на тему «Свідоме теперішнє – щасливе майбутнє».
Соціальний педагог ліцею брав участь в організації та проведенні Всеукраїнського науково-практичного семінару «Родинна твердиня»  з питань родинного виховання дітей та молоді (Нетішин, Хмельницької області, жовтень 2012; Херсон, листопад 2012; Броди, Львівська область, квітень 2013. За що був нагороджений Подякою Хмельницької ОДА управління освіти і науки та Подякою Бродівського відділу освіти РДА, м. Броди, Львівської області.

Основні напрямки роботи на 2013-2014 навчальний рік:
1.      Здійснення соціально-педагогічного патронажу;
2.      Забезпечення функції  соціальної допомоги та захисту;
3.      Здійснення посередництва між освітніми установами, сім’єю тощо, організація їх взаємодії;
4.      Сприяння у реалізації правового статусу учня як громадянина та усвідомленні ним свого статусу; захист і просвітництво прав на всіх рівнях (Діяльність ліцейської асоціації омбудсменів «Феміда» (постійно);
5.      Розвиток індивідуальних здібностей учня, прогнозування його соціально-рольових функцій та підготовка до входження в «доросле життя»;
6.      Включення і супровід батьків в соціально-педагогічному процесі (Проведення батьківського  всеобучу на теми: «Моральне виховання дитини в сім’ї. виховання доброти і милосердя» (04–08.11.2013); «Стосунки батьків та дітей у сучасній родині» (01-05.04.2014);
7.      Профілактика дезадаптації учнів, які стикаються з труднощами у навчанні, поведінці, займають в класі позицію «відторгнутих»;
8.      Робота з учнями «групи ризику» (соціально-педагогічна діагностика важковиховуваності, формування адекватної поведінки підлітків, соціально-педагогічний патронаж), профілактика правопорушень;
9.      Робота з дітьми з особливими потребами (Інформаційно-роз’яснювальний тиждень щодо інклюзивного навчання «Рівний-рівному» (02-06.12.2013);
10.  Робота з учнями трудових мігрантів (соціально-психологічний патронаж).


Пріоритетний напрямок роботи соціального педагога на 2013—2014 н.р. — соціально-педагогічний патронаж пільгових категорій.

Немає коментарів:

Дописати коментар