неділю, 16 березня 2014 р.

Тренінг для опікунів. Заняття 3

Зайняття 3. Особливості прийомних дітей

Мета: обговорити з учасниками, чим відрізняються діти, що залишилися без піклування батьків, від інших дітей - особливості їх фізичного, психічного, емоційного та інтелектуального розвитку; вплив травматичних переживань дітей на відношення до себе і до інших; наслідки недоліків батьківського виховання; емоційні, пізнавальні, поведінкові порушення.

1.Групова дискусія «Міфи про прийомних дітей»
Мета: обговорити існуючі соціальні стереотипи з приводу особливостей дітей-сиріт і дітей, що залишилися без піклування батьків, виявити відношення до них учасників.
Ведучий розміщує картки з фразами: «Абсолютно згоден», «Категорично не згоден», «Не знаю, не упевнений» в різних кінцях кімнати і називає один з поширених стереотипів з приводу прийомних дітей. Учасникам пропонується вибрати одно із запропонованих думок, підійти до картки і обгрунтувати свій вибір.
Обговорення. Існує досить багато міфів про прийомних дітей, яких слід усвідомити приймальним батькам, перш ніж узяти у свою сім’ю дитину. Людська свідомість повно стереотипів і невиправданих страхів з приводу прийомних дітей.

2.Вправа «Мішок знегод»
Мета: виявити травматичний досвід дитини, що залишилася без піклування батьків, обговорити, яку допомогу може надати опікун дитині.
Учасникам  пропонується перерахувати усі можливі  знегоди дитини, що залишилася без піклування батьків, і обговорити, яку допомогу опікуни можуть запропонувати дитині, щоб вона могла це пережити без втрат, без негативних наслідків. Ведучий записує варіанти на ватмані.
Обговорення. Діти, які залишаються без піклування батьків, - це маленькі дорослі з величезним життєвим досвідом. І цей досвід, як правило, не завжди позитивний. Деяким з них довелося пережити таке, від чого будь-який дорослий прийшов би у відчай, - страх, поневіряння, зрада найближчих людей. У кожної дитини є своя історія, несхожа на інші. У кожної дитини свій досвід переживання події з ним.
Дитина, що залишилася без піклування батьків, чекає, що прийомна сім’я допоможе їй пережити знегоди, які зустрілися їй на життєвому шляху, позбавить її від них в майбутньому.

3. Психодинамічна пауза
Мета: зниження напруги, створення позитивного настрою, підвищення активності учасників, ділення на 4 підгрупи.

4. Практикум «Особливості розвитку дитини, що залишилася без піклування батьків»
Мета: формування навички діагностики і складання індивідуальних рекомендацій  батькам.
Учасники об’єднуються на підгрупи, кожній з яких пропонується перерахувати особливості фізичного, психічного, емоційного і інтелектуального розвитку дітей і намітити шляхи подолання наявних проблем.
Обговорення. Намалювати загальний портрет дитини, що залишилася без піклування батьків.
Але ми можемо виділити деякі особливості, які часто зустрічаються у дітей, що залишилися без піклування батьків. Інформація, яку ми пропонуємо прийомним батькам, може бути такою, яка дещо лякає їх. Необхідно віднестися до цього спокійно - це усього лише узагальнений досвід роботи з дітьми, що залишилися без піклування батьків.
Як правило, діти, що потрапили в спокійну сімейну обстановку, дуже скоро перестають відрізнятися від однолітків.

5. Підведення підсумків зайняття
Учасникам пропонується висловити, що нового, важливого і корисного для себе вони дізналися на зайнятті.

Висновок.
Існує досить багато міфів про прийомних дітей, яких слід усвідомити батькам, перш ніж узяти у свою сім’ю дитину. Людська свідомість повно стереотипів і невиправданих страхів з приводу прийомних дітей.  Треба бути готовим до ваших власних несподіваних реакцій і реакцій навколишніх людей.
Діти залишаються без піклування батьків з різних причин. Чиїсь батьки померли, чиїхсь позбавили батьківських прав.
Діти можуть мати особливості: дефіцит ваги, затримку психічного розвитку, несформованість побутових і гігієнічний навичок.

Терпіння, увага і турбота прийомних батьків зовсім скоро перетворять його на звичайнісіньку дитину.

Немає коментарів:

Дописати коментар