Зайняття 3. Особливості
прийомних дітей
Мета: обговорити з
учасниками, чим відрізняються діти, що залишилися без піклування батьків, від
інших дітей - особливості їх фізичного, психічного, емоційного та
інтелектуального розвитку; вплив травматичних переживань дітей на відношення до
себе і до інших; наслідки недоліків батьківського виховання; емоційні,
пізнавальні, поведінкові порушення.
1.Групова дискусія «Міфи про
прийомних дітей»
Мета: обговорити
існуючі соціальні стереотипи з приводу особливостей дітей-сиріт і дітей, що
залишилися без піклування батьків, виявити відношення до них учасників.
Ведучий розміщує картки з фразами: «Абсолютно
згоден», «Категорично не згоден», «Не знаю, не упевнений» в різних кінцях
кімнати і називає один з поширених стереотипів з приводу прийомних дітей.
Учасникам пропонується вибрати одно із запропонованих думок, підійти до картки
і обгрунтувати свій вибір.
Обговорення. Існує досить багато міфів про прийомних
дітей, яких слід усвідомити приймальним батькам, перш ніж узяти у свою сім’ю
дитину. Людська свідомість повно стереотипів і невиправданих страхів з приводу
прийомних дітей.
2.Вправа «Мішок знегод»
Мета: виявити
травматичний досвід дитини, що залишилася без піклування батьків, обговорити,
яку допомогу може надати опікун дитині.
Учасникам
пропонується перерахувати усі можливі
знегоди дитини, що залишилася без піклування батьків, і обговорити, яку
допомогу опікуни можуть запропонувати дитині, щоб вона могла це пережити без
втрат, без негативних наслідків. Ведучий записує варіанти на ватмані.
Обговорення. Діти, які залишаються без піклування
батьків, - це маленькі дорослі з величезним життєвим досвідом. І цей досвід, як
правило, не завжди позитивний. Деяким з них довелося пережити таке, від чого
будь-який дорослий прийшов би у відчай, - страх, поневіряння, зрада найближчих
людей. У кожної дитини є своя історія, несхожа на інші. У кожної дитини свій
досвід переживання події з ним.
Дитина, що залишилася без піклування батьків,
чекає, що прийомна сім’я допоможе їй пережити знегоди, які зустрілися їй на
життєвому шляху, позбавить її від них в майбутньому.
3. Психодинамічна пауза
Мета: зниження напруги, створення позитивного
настрою, підвищення активності учасників, ділення на 4 підгрупи.
4. Практикум «Особливості
розвитку дитини, що залишилася без піклування батьків»
Мета: формування навички діагностики і
складання індивідуальних рекомендацій
батькам.
Учасники об’єднуються на підгрупи, кожній з яких
пропонується перерахувати особливості фізичного, психічного, емоційного і
інтелектуального розвитку дітей і намітити шляхи подолання наявних проблем.
Обговорення.
Намалювати загальний
портрет дитини, що залишилася без піклування батьків.
Але ми можемо виділити деякі особливості, які
часто зустрічаються у дітей, що залишилися без піклування батьків. Інформація,
яку ми пропонуємо прийомним батькам, може бути такою, яка дещо лякає їх.
Необхідно віднестися до цього спокійно - це усього лише узагальнений досвід
роботи з дітьми, що залишилися без піклування батьків.
Як правило, діти, що потрапили в спокійну сімейну
обстановку, дуже скоро перестають відрізнятися від однолітків.
5. Підведення підсумків
зайняття
Учасникам пропонується висловити, що нового,
важливого і корисного для себе вони дізналися на зайнятті.
Висновок.
Існує досить багато міфів про прийомних дітей,
яких слід усвідомити батькам, перш ніж узяти у свою сім’ю дитину. Людська
свідомість повно стереотипів і невиправданих страхів з приводу прийомних
дітей. Треба бути готовим до ваших власних
несподіваних реакцій і реакцій навколишніх людей.
Діти залишаються без піклування батьків з різних
причин. Чиїсь батьки померли, чиїхсь позбавили батьківських прав.
Діти можуть мати особливості: дефіцит ваги,
затримку психічного розвитку, несформованість побутових і гігієнічний навичок.
Терпіння, увага і турбота прийомних батьків зовсім
скоро перетворять його на звичайнісіньку дитину.
Немає коментарів:
Дописати коментар