Digital Clock and Date

неділя, 30 березня 2014 р.

Психодіагностика. Методика «Чоловічки на дереві»

Дітям пропонуються аркуші з готовим зображенням сюжету: дерево і розташовані на ньому та під ним чоловічки. Кожна дитина отримує два аркуші із зображенням дерева та розташованих на ньому чоловічків( але без нумерації фігурок). Над деревом зображені вісім кружечків.
Інструкція 1: «Будь ласка, розфарбуйте ці кружечки різнокольоровими олівцями. Кожен кружечок повинен бути одного кольору.»
Ми просимо клієнта розфарбувати кружечки до виконання основного завдання для того, щоб дізнатися про його кольорові переваги. Завдяки тому, що кружечки розташовані в один ряд по горизонталі, ми бачимо яке місце в ряду займає кожен колір. Ця процедура покаже кольорові переваги  на момент тестування. При повторних тестуваннях, якщо психолог бажає дізнатися про кольорові переваги, йому потрібно буде провести цю процедуру ще раз.


Перші три кружечки це переважаючі кольори, два наступні – це нейтральні і три останні – заперечувані кольори.
Інструкція 2:
Працюємо з першим малюнком.
 «Розгляньте це дерево. Ви бачите на ньому і поряд з ним багато чоловічків. У кожного з них різний настрій і вони займають різні положення. Візьміть олівець (використовуємо ті кольори, якими були розмальовані кружечки) і розфарбуйте того чоловічка, котрий нагадує вам самого себе, схожий на вас, відображує ваш настрій. Ми перевіримо наскільки ви уважні. Зверніть увагу, що кожна гілка дерева може бути рівною вашим досягненням і успіхам. Потім візьміть олівець і розмалюйте позицію, того чоловічка на чийому місці ви хотіли б бачити свою маму, тата, сестру чи брата, друга».
Працюємо з другим малюнком.
 «Тепер візьміть олівець і розфарбуйте того чоловічка, котрим ви хотіли б бути і на чийому місці ви хотіли б знаходитись. Після цього візьміть олівець і розфарбуйте чоловічка, який нагадує вам вашу маму, тата, сестру чи брата, друга».

                                     Малюнок до методики




Я -                      
Мама -       
Тато -         
Сестра чи брат -           
Друг -

                           Інтерпретація результатів

Інтерпретація результатів проводиться виходячи з того, які позиції вибирає дана дитина, з положенням якого чоловічка ототожнює своє реальне та ідеальне положення, чи є між ними різниця. Також звертаємо увагу на те, які позиції вибирає дитина для членів своєї сім’ї та друзів і яка різниця між реальними та ідеальними.
Для зручності пояснення для кожної фігурки присвоєно свій номер.
1-    Втома, загальна слабкість, астенія.
2-    Відсторонення, занурення в себе.
3-    Дружня підтримка.
4-    Установка на подолання перешкод.
5-    Стійкість положення, бажання досягати успіху не долаючи перешкод.
6-     Мотивація на розваги.
7-     Подолання перешкод.
8-     Страх рухатися далі.
9-     Кризовий стан, «падіння» в безодню.
10-          Установка на подолання перешкод.
11-          Розваги, фантазування.
12-          Установка на подолання перешкод.
13-          Можливий регрес.
14-          Замкнутість, відсторонення.
15-          Дружня підтримка.
16-          Злісність, агресивність.
17-          Тривожність, відчуття небезпеки.
18-          Потреба у повернені у минуле, для того щоб завершити якийсь процес.
19-          Установка на лідерство
20-          Тривожність.



1 коментар: