субота, 28 грудня 2013 р.

Вправи до тренінгу „Гендерна культура молоді”


"Зміна ролей"
Мета : проаналізувати особливості спілкування осіб жіночої та чоловічої статі.
Хід вправи :   вибирається пара дівчат та пара хлопців. Кожній парі пропонується привітатися один з одним, граючи роль протилежної статі. Ведучий пропонує наступні ситуації для рольової гри : зустріч двох друзів/подруг після року розлуки ; зустріч матері з донькою чи батька з сином;  зустріч закоханих хлопця і дівчини.
Після гри обговорюються можливі труднощі, які виникли під час інсценування, а також традиції вітання, котрі базуються на історичних фактах і дослідженнях.
Міні-лекція : Іноді ми не помічаємо, яким чином вітаємося один з одним. Чому чоловіки при зустрічі потискають руки, а жінки обмінюються поцілунком у щоку ? А всьому цьому є пояснення, корені якого тягнуться з далекого середньовіччя. Зустрічаючись, чоловіки давали один одному руки, показуючи, що в них немає зброї і їх наміри чисті. Щодо жіночих поцілунків у щоку, то цей ритуал означає побажання здоров'я, вираження приязні, ніжності, доброго ставлення до людини. У 16 - 17 ст. дружина чи донька господаря повинні були цілувати гостей на знак глибокої симпатії до них. І досі жінка, цілуючи дитину, чоловіка, подругу тим самим виражає свою любов, симпатію, ніжність, виказує довіру.

"Перевертні"
(виконується на основі даних анкети "Що я думаю про чоловіків і жінок")

Мета : сформувати уявлення про соціальну рівність чоловіка і жінки.
Хід вправи : на дошці у дві колонки записуються "типові жіночі" і "типові чоловічі" якості (до 30 якостей). Ведучий пропонує обговорити, які з перерахованих якостей належать тільки жіночому єству, а які чоловічому (мужність - чол., ніжність, турботливість -жін.) Наприкінці обговорення аудиторія має прийти до висновку, що наявними і безперечними є тільки біологічні відмінності. Все інше відносне, відмінності між індивідами в одній статевій групі можуть перевершувати розходження між статями в цілому (дівчата можуть більшою мірою різнитися між собою, ніж у випадку порівняння їх з юнаками). Суспільство несвідомо тяжіє до міфів про зумовленість поведінки статтю, тобто очікує від чоловіків і жінок різної поведінки стосовно родини, вибору професії, виховання дітей, зовнішнього вигляду, віку вступу до шлюбу та сексуальних стосунків, тощо.

Опитувальник "Що я думаю про жінок і чоловіків"
(Л. В. Штилеві, Е. Б. Петрухина . Практикум по гендерной психологии./ Под ред. И. С. Клециной. - СПб. – 2003 - С. 53-55)

1. Які якості жінок і чоловіків асоціюються у вас із поняттям "справжній чоловік", "справжня жінка"?
Бути "справжньою жінкою" - це бути якою ?
Бути "справжнім чоловіком" - це бути яким ?


2.         На вашу думку, у чому жіноче щастя ?
3.         Як ви думаєте, що таке "чоловіче щастя " ?
4.         Чи існують, на ваш погляд, суто "жіночі" і суто "чоловічі" професії ? Наведіть приклади (до 6 позицій по кожній статі).

Жіночі професії
Чоловічі професії


5. Чи існує, на вашу думку, різниця між дівчатами та хлопцями ? Якщо "так", то яка ? А) у психічному розвитку (увага, мовлення, пам'ять, мислення)

Дівчата
Хлопці


Б) у поведінці
Дівчата
Хлопці


В) у спілкуванні
Дівчата
Хлопці


6. Як ви вважаєте, чи потрібно виховувати дівчат і хлопців по-різному ? Якщо "так", то чим, по-вашому, відрізняється виховання дівчат від виховання хлопців ?

Виховання дівчат
Виховання хлопців


7. У чому, на вашу думку, містяться відмінності виховного впливу батька і матері на дитину
Характеристики "жіночого виховання"
Характеристики "чоловічого виховання"


8. У чому суть ролі матері і батька у вихованні доньки та сина ?

Матір
Батько
Виховання доньки
Виховання сина
Виховання доньки
Виховання сина





За матеріалами В. Гнатюк - соціального педагога ЗШ І-ІІІ ст. № 11 м. Вінниці

Немає коментарів:

Дописати коментар