"Зміна ролей"
Мета : проаналізувати
особливості спілкування осіб жіночої та чоловічої статі.
Хід вправи : вибирається пара дівчат та пара
хлопців. Кожній парі пропонується привітатися один з одним, граючи роль
протилежної статі. Ведучий пропонує наступні ситуації для рольової гри :
зустріч двох друзів/подруг після року розлуки ; зустріч матері з донькою чи
батька з сином; зустріч закоханих хлопця
і дівчини.
Після гри обговорюються можливі труднощі, які виникли під
час інсценування, а також традиції вітання, котрі базуються на історичних
фактах і дослідженнях.
Міні-лекція : Іноді ми не помічаємо, яким чином вітаємося один з одним. Чому чоловіки
при зустрічі потискають руки, а жінки обмінюються поцілунком у щоку ? А всьому
цьому є пояснення, корені якого тягнуться з далекого середньовіччя.
Зустрічаючись, чоловіки давали один одному руки, показуючи, що в них немає
зброї і їх наміри чисті. Щодо жіночих поцілунків у щоку, то цей ритуал означає
побажання здоров'я, вираження приязні, ніжності, доброго ставлення до людини. У
16 - 17 ст. дружина чи донька господаря повинні були
цілувати гостей на знак глибокої симпатії до них. І досі жінка, цілуючи дитину,
чоловіка, подругу тим самим виражає свою любов, симпатію,
ніжність, виказує довіру.
"Перевертні"
(виконується на основі даних анкети "Що я
думаю про чоловіків і жінок")
Мета : сформувати
уявлення про соціальну рівність чоловіка і жінки.
Хід вправи : на дошці у дві колонки записуються "типові жіночі" і "типові чоловічі" якості (до 30 якостей). Ведучий пропонує
обговорити, які з перерахованих якостей належать тільки жіночому єству, а які чоловічому (мужність - чол., ніжність, турботливість -жін.) Наприкінці обговорення аудиторія має прийти до висновку, що наявними і безперечними є тільки біологічні відмінності. Все інше відносне,
відмінності між індивідами в одній статевій групі можуть перевершувати
розходження між статями в цілому (дівчата можуть більшою мірою різнитися між
собою, ніж у випадку порівняння їх з юнаками). Суспільство несвідомо тяжіє до
міфів про зумовленість поведінки статтю, тобто очікує від
чоловіків і жінок різної поведінки стосовно
родини, вибору професії, виховання дітей, зовнішнього вигляду, віку вступу до
шлюбу та сексуальних стосунків, тощо.
Опитувальник "Що я думаю про жінок і чоловіків"
(Л. В. Штилеві, Е. Б. Петрухина . Практикум по гендерной психологии./ Под ред. И. С. Клециной. - СПб. –
2003 - С. 53-55)
1. Які якості
жінок і чоловіків асоціюються у вас із поняттям "справжній чоловік",
"справжня жінка"?
Бути "справжньою жінкою" - це бути якою ?
|
Бути
"справжнім чоловіком" - це бути яким ?
|
2.
На вашу думку, у чому жіноче щастя ?
3.
Як ви думаєте, що таке "чоловіче щастя " ?
4.
Чи існують, на ваш погляд, суто "жіночі" і суто
"чоловічі" професії ? Наведіть
приклади (до 6 позицій по кожній статі).
Жіночі професії
|
Чоловічі
професії
|
5. Чи існує, на вашу думку, різниця
між дівчатами та хлопцями ? Якщо "так", то яка ? А) у
психічному розвитку (увага, мовлення, пам'ять, мислення)
Дівчата
|
Хлопці
|
Б) у поведінці
|
|
Дівчата
|
Хлопці
|
В) у спілкуванні
|
|
Дівчата
|
Хлопці
|
6. Як ви
вважаєте, чи потрібно виховувати дівчат і хлопців по-різному ? Якщо
"так", то чим, по-вашому, відрізняється виховання дівчат від
виховання хлопців ?
Виховання дівчат
|
Виховання
хлопців
|
7. У чому, на
вашу думку, містяться відмінності виховного впливу батька і матері на дитину
Характеристики
"жіночого виховання"
|
Характеристики "чоловічого виховання"
|
8. У чому суть ролі матері і батька
у вихованні доньки та сина ?
Матір
|
Батько
|
||
Виховання доньки
|
Виховання сина
|
Виховання доньки
|
Виховання сина
|
За матеріалами В. Гнатюк - соціального педагога ЗШ І-ІІІ ст. № 11 м. Вінниці
Немає коментарів:
Дописати коментар