четвер, 8 серпня 2013 р.

Ефективні форми роботи в організації вивчення законодавчої бази з питань протидії торгівлі людьми


Тренінгове заняття:
«Ефективні форми роботи в організації вивчення законодавчої бази з питань протидії торгівлі людьми»

Вступне слово соціального педагога. Усі соціальні явища, які виникають у суспільстві, знаходять відображення в правових та законодавчих актах міжнародного і державного масштабів. В цих документах люди прагнуть чітко окреслити межі цього явища і законність його існування в умовах розвитку гуманізму і створення правового суспільства. Одним з таких явищ є торгівля людьми, яка визнана міжнародною спільнотою і українською державою злочином, якому необхідно протидіяти об’єднавши зусилля. Тому знання правової, законодавчої бази з цього питання є однією з перших умов запобіганню торгівлі людьми.

  Вправа «Знайомство».
 По колу кожен учасник називає своє їм’я, а потім додає характеристику, яка починається з тієї літери, що і їм’я.

Вправа «Очікування»
Матеріали. Плакат «Дерево бажань»
Тренер. На папірцях у формі яблука (зеленого кольору) учасники пишуть свої очікування від заняття і розміщують їх на «Дереві бажань»

Інформаційне повідомлення.  
Плакат «Законодавча база протидії торгівлі людьми», на якому назви і дати прийняття найважливіших міжнародних і державних законодавчих актів.
Плакат «Законодавча база протидії торгівлі людьми»
  1. “Конвенція про права дитини”. Прийнята 20 листопада 1989р., набула чинності 2 вересня 1990р.
  2. Декларація ООН “Про викоренення насильства стосовно жінки”. Прийнята у грудні 1993р.
  3. “Конвенція ООН проти транснаціональної організованої злочинності.” Прийнята 155 листопада 2000р., набула чинності 29 вересня 2003р., ратифікована 4 січня 2004р.
  4. “Загальна декларація прав людини.” Прийнята 10 грудня 1948р.
  5. “кримінальний кодекс України”, стаття 149.
  6. Факультативний протокол до Конвенції про права дитини, що стосується торгівлі дітьми, дитячої проституції і дитячої порнографії.
  7. Міжнародний пакт про громадянські політичні права. Прийнятий 16 грудня 1966р., набув чинності 23 березня 1976р.


Вправа «Що ми знаємо про торгівлю людьми ?». 
Робота в групах з 4-5 осіб. Обєднання в групи відбувається за допомогою розрізних речень, які одночасно є завданнями для груп.
   Завдання для вправи
1.   Які є внутрішні / і зовнішні чинники / виникнення явища  / «торгівля людьми?»
2.   «Позитиви» / і «негативи» / перебування українських / громадян за кордоном.
3.   Якими можуть бути / шляхи потрапляння / українських  громадян до / рук торгівців людьми?
4.   Які права / людини (дитини) порушуються / в ситуації / торгівлі людьми?
5.  Чому необхідно / поширювати інформацію / про можливу небезпеку /поїздок за кордон?

Учасники витягують частини речення, а потім шукають тих у кого інші частини цього речення і, таким чином, утворюється група. ( для полегшення пошуку кожне завдання друкується іншим шрифтом). Протягом 5 хвилин групи обговорюють завдання і по черзі дають відповіді. (в групах обираються головуючий, секретар тощо).

Вправа «Завдання в конвертах».
Кожна група отримує конверт в якому находяться уривки з текстів міжнародних та державних правових документів. Дивлячись на плакат “Законодавча база протидії торгівлі людьми” групам необхідно прочитати і визначити  до якого  документу відноситься даний уривок. Тренер за необхідністю коментує і виправляє помилки.

Енерджайзер.
Мета: сприяти позитивному сприйняттю почуттів та емоцій.
Учасникам пропонується виконувати за тренером рухи, які він показує.
Тренер каже учаснику, що сидить по праву чи ліву сторону від нього:
— Спитай у мене: Де ти був? Що купив?
— Де ти був?
— В магазині.
— Що купив?
— Віяло. (тренер лівою рукою «дмухає «на себе. І так по колу, один в одного запитують ці питання та повторюють рух ).
— Де ти був?
— В магазині.
— Що купив?
— Ножиці. (тренер правою рукою зображує ножиці, не перестаючи «дмухатися» віялом. І так по колу).
— Де ти був?
— В магазині.
— Що купив?
— Велосипед. (тренер ногами виконує спортивну вправу «Велосипед», не перестаючи «дмухатися» віялом та зображувати ріжучі ножиці. І так по колу).
— Де ти був?
— В магазині.
— Що купив?
— Крісло-гойдалку. (тренер імітує качання на кріслі-гойдалці, ногами виконує спортивну вправу «Велосипед», «дмухає» на себе віялом, зображує ріжучі ножиці. І так по колу).

Вправа «Порадник».
Сучасна людина не може не рухатися, життя вимагає активності, тому, щоб відчувати себе захищеною, їй необхідно знати усе, що стосується безпеки поїздки за кордон, працевлаштування, можливості отримати допомогу тощо”. Групам пропонується створити “порадник” для тих, хто збирається за кордон і які допоможуть уникнути  ситуації потрапляння в тенета торгівців людьми. Потім поради озвучуються і складаються в “Сумку порад”

Підсумки роботи. Учасники отримують папірці у формі яблука (але вже червоного кольору), на яких відмічають чи усі їх очікування справдилися. Якщо очікування справдилися повністю і більше, то червоним яблуком на «Дереві бажань» закривають зелене яблуко, якщо очікування справдилися частково, то закривають зелене яблуко наполовину,  якщо не справдилися – яблуко прикріпляється окремо.

Релаксаційна вправа.
Мета: активізація роботи фантазії та встановлення приємної атмосфери у групі.
Хід виконання: тренер пропонує зробити три глибоких вдихи та видихів, заплющити очі, сісти у зручну позу, відкласти усі свої речі та уважно поринути у розповідь тренера.

Уявіть, що ви маленький поплавець у величезному океані... У вас немає мети... компаса... карти... керма... весел... Ви рухаєтеся туди, куди несе вас вітер... океанські хвилі... Велика хвиля може на якийсь час накрити вас... але ви знову й знову виринаєте на поверхню... Спробуйте відчути ці поштовхи й виринання... Відчуйте рух хвилі... тепло сонця... краплі води... подушку моря, яка підтримує вас... Зосередьтеся на відчуттях, що виникають у вас, коли ви уявляєте себе маленьким поплавцем у великому океані... (пауза 1-2 хвилини).


Додаток № 1.

Плакат «Законодавча база протидії торгівлі людьми»


“Конвенція про права дитини”. Прийнята 20 листопада 1989р., набула чинності 2 вересня 1990р.

Декларація ООН “Про викоренення насильства стосовно жінки”. Прийнята у грудні 1993р.

“Конвенція ООН проти транснаціональної організованої злочинності.”
Прийнята 15 листопада 2000р., набула чинності 29 вересня 2003р., ратифікована 4 січня 2004р.

“Загальна декларація прав людини.”
Прийнята 10 грудня 1948р.

Кримінальний кодекс України,  стаття 149.

Факультативний протокол до Конвенції про права дитини, що стосується торгівлі дітьми, дитячої проституції і дитячої порнографії. Набув чинності 18 січня 2002 року.

Міжнародний пакт про громадянські політичні права.
Прийнятий 16 грудня 1966р., набув чинності 23 березня 1976р. 

Людмила Кривдасоціальний педагог
закладу «Середня ЗШ І-ІІІ ст.- колеж №29
Вінницької міської ради»

 

Немає коментарів:

Дописати коментар