продовження
День четвертий. “Формування “Я – концепції” обдарованої дитини”
|
||
Вступ.
Рефлексія
Вправа
“Привітання - побажання ”
|
20
10
|
|
Основна частина
Інформаційне
повідомлення
Вправа “Два
острова”
|
5
20
|
плакат
м’яч
|
Заключна частина
Вправа
“Подарунок на згадку”
Підсумки тренінгу. “Рефлексія того, що відбулося в тренінгу”
|
15
50
|
І частина. Вступ.
Мета:
налаштування на активну роботу у групі, нагадати правила роботи,
привітання.
Тренер нагадує мету тренінгу та повідомляє тему
роботи четвертого дня, також пропонує надіти свої бейджики.
Вправа “Привітання -
побажання”
Мета: зняття напруги, налаштування на активну роботу у групі.
Хід вправи: Тренер пропонує по колу назвати своє ім’я та сказати привітання для всіх. Перший говорить своє ім’я, та
говорить своє побажання учасникам тренінгу. Другий продовжує й так далі по
колу.
Рефлексія.
Мета: розвиток навичок рефлексії
Відповісти на запитання.
1. Чи повертались ви до пережитого під час
тренінгу?
2. Які ваші почуття сьогодні?
3. Чи готові ви працювати далі?
ІІ. Основна частина.
Робота за темою.
1. Інформаційне повідомлення.
Звичайно, кожна сім'я сама краще знає, як
виховувати свою дитину, але потрібно, щоб дитина знала про свою обдарованість,
щоб звикла до неї, сприймала як даність, подарунок долі, який у певний момент
можуть забрати, як що не розвивати ознаки обдарованості, і треба ставитися до
цього спокійно. Батькам потрібно завжди пам’ятати: чим більше у дитини
обдарувань, тим легше їх втратити. Батьки будь-якої обдарованої дитини мають
навчати її долати труднощі і переживати поразки. Дитина не повинна постійно
перебувати в стані ейфорії, викликаної власними здібностями та сподіватися на
постійний успіх, славу.
Перед батьками постає задача - допомогти дитині
пізнати себе, свої здібності, нахили, допомогти їй скласти програму свого
розвитку на більш віддалену перспективу з урахуванням вікових та індивідуальних
особливостей.
Важливо, щоб така дитина не стала егоїстом,
самозакоханою, щоб була привчена до праці, могла покласти на себе роботу по дому.
Часто трапляється, що обдаровані діти дуже вразливі, болючі, легко стомлюються, надмірно тихі, скромні
або, навпаки, некеровані, розбещені і примхливі.
Особливості “Я-концепції” обдарованої дитини
Науковий підхід до проблем
Різноманітність інтересів
Легке та міцне засвоєння матеріалу
Допитливість розуму
Підвищена здатність до навчання
Швидке засвоєння матеріалу
Самоствердження
Пристрасть до розвиваючих ігор
Компетентність
Нестандартне мислення
Оригінальне вирішення завдань
Гарна пам`ять, фантазія, уява
|
Я
|
Вразливість
Демонстративність
Комплекс “Я не такий”
Егоїстичність
Завищена самооцінка
Схильність до стресів
Розкиданість інтересів
Зверхність
|
2 Вправа “Два острови.”
Мета: активізувати отримані знання батьків, для
визначення факторів, яки заважають розвитку дитини.
Хід вправи:
учасники сідають по колу.
Завдання
1. Тренер пропонує
учасникам групи пригадати фактори, які заважають розвитку дитини. Коли всі
будуть готові, перший назве ім’я учасника
тренінгу, якому він буде кидати м’яч та назве запропонований фактор, який ми
залишаємо на першому острові.
Будьте уважні, м’яч повинен побувати у кожного не менш одного разу.
Наприклад:
1. багатство та розмаїтість цінностей,
установок, норм у суспільстві на даний час;
2. швидкі соціальні зміни, в результаті яких
народжуються відмінності між цінностями батьків та дітей;
3. соціально-економічні труднощі, до яких
відносяться не лише життєвий рівень, бідність, а й расова дискримінація;
4. зневажання дорослими почуття власної
гідності дитини;
5. звуження експериментального простору, який
частіше розглядається дорослими, як абсурдний, а не як необхідний;
6. умови, що сприяють розвитку егоцентризму,
як наслідок – послаблення традиційних
сімейних та поза сімейних зв’язків, втрата особистих зв’язків та відсутність
відповідальності;
7. перешкоди у повноцінній участі у сімейних
справах;
8. ставлення батьків до самого визнання
обдарованості дитини.
Завдання
2. Тренер пропонує
учасникам групи пригадати фактори, які спонукають дитину до розвитку
обдарувань. Коли всі будуть готові, перший назве ім’я учасника тренінгу, якому він буде кидати м’яч та
назве запропонований фактор, який ми залишаємо на другому острові.
Будьте уважні, м’яч повинен побувати у кожного не менш одного разу.
Наприклад:
1.
прийняття
обдарувань дитини
2.
мотивація
на розвиток…
Відповісти на запитання.
1. Яке завдання було виконувати легше й чому?
2. Що було для мене найважливішим?
3. Як я себе почуваю?
ІІІ. Заключна частина.
Вправа “Подарунок на
згадку”
Мета: надати можливість кожному учаснику тренінгу
отримати зворотний зв'язок у доброзичливій атмосфері.
Хід вправи: всі учасники стоять по колу.
Потрібно невербально показати свій подарунок та
передати по колу сусіду зліва. Перший зліва від тренера починає й так далі по
колу. Потім, отримавши дарунок, говорить, що це було, автор подарунка може уточнювати.
Підбиття підсумків. “ Рефлексія тут і тепер”
Мета: ознайомлення з сутністю психологічної рефлексії
та поступовий розвиток навичок рефлексії.
Відповісти на запитання.
1. Яким для мене був тренінг?
2. Що було для мене найважливішим?
3. Як я себе почуваю?
Психолог підсумовує.
Любов Базалійська
Немає коментарів:
Дописати коментар