Методичні поради
(з іноземного досвіду). Зараз однією з численних проблем сучасної школи є
підтримання належної дисципліни в класі. Досить часто учням, які надто активні
і рухливі, поспішають навішити ярлик синдром дефіциту уваги з гіперактивністю.
Але є декілька практичних порад, які можуть допомогти як дітям з СДУГ, так і
тим, хто лише виявляє перші ознаки цього синдрому. Ці поради допоможуть уникати
подальшого розвитку СДУГ і підтримати належну робочу атмосферу в класі.
Поведінка учня
|
Можливе вирішення
|
Організація простору в класі
|
|
Легко
відволікається на все, що не стосується в класі, коридорі, за вікном.
|
Посадіть учня
спереду або в центрі класу, тобто подалі від усього, що може його
відволікати.
|
Блазнює в
класі, щоб привернути до себе увагу
|
Посадіть його
поруч з учнем, який може бути позитивним зразком для наслідування.
|
Не визнає
особистого простору, тягнеться через парту, щоб доторкнутися до інших учнів,
всіяко відволікає їх.
|
Збільшить
відстань між партами.
|
Завдання
|
|
Не в змозі
завершити роботу (завдання) вчасно.
|
Дайте йому
додатковий час на виконання завдання.
|
Добре і з
ентузіазмом починає виконувати завдання, але наприкінці якість роботи
погіршується.
|
Розбивайте
довгі завдання на частини, давайте короткі завдання або встановлюйте більш
короткі періоди роботи.
|
Йому важко
слідувати усним вказівкам.
|
Поєднуйте цсні
вказівки з письмовими.
|
Відволікання
|
|
Не в змозі
довгий час підтримувати увагу під час обговорення навчального матеріалу і/або
конспектування
|
Попросіть
однокласника допомогти йому з конспектуванням, ставте запитання, щоб
підтримувати його участь в уроці
|
Скаржиться, що
йому нудно на уроці
|
Намагайтесь
активно залучати учня до роботи на уроці, навіть до ведення уроку
|
Легко
відволікається
|
Непомітно для
інших дайте йому сигнал повернутися до роботи
|
Поведінка
|
|
Часті прояви
зухвальної поведінки
|
Ігноруйте
незначні прояви недоречної поведінки
|
Вигукує
відповіді і коментарі, перебиває інших
|
Реагуйте на
правильні відповіді лише тоді, коли учень підняв руку і його визвали
|
Потребує
заохочення
|
Періодично
передавайте батькам повідомлення про його успіхи
|
Не розуміє норм
соціальної повндінки
|
Ставте перед
учнем цілі, пов’язані з соціальною поведінкою, і застосовуйте систему
заохочень по мірі досягнення цих цілей
|
Потребує
довгострокової допомоги щодо покращення поведінки
|
Укладіть з ним
угоду з питань поведінки
|
Непосидючість
|
|
Має повсякчасну
потребу в русі
|
Посилайте його
з різними дорученнями або дозволяйте йому час від часу вставати під час
роботи
|
Йому важко
зосередитись на довгі проміжки часу
|
Робіть короткі
перерви між завданнями
|
Настрій/спілкування
|
|
Не має навичок
спільної роботи з іншими
|
Заохочуйте
завдання, що передбачають взаємодію однокласників
|
Однокласники
його не поважають
|
Давайте йому
особливі доручення в присутності однокласників
|
Невпевненість у
собі
|
Хваліть учня за
хорошу поведінку. Надайте йому можливість грати роль лідера
|
Легко впадає у
відчай
|
Якомога частіше
хваліть його за хорошу поведінку і невеликі здобутки
|
Легко
дратується
|
Заохочуйте учня
оминати ситуації, що його дратують. Проводьте бесіди з учнем частіше
|
За матеріалами Міжнародного шкільного проекту
Немає коментарів:
Дописати коментар