четвер, 2 січня 2014 р.

Практичні поради щодо підтримання належної дисципліни в класі

   Методичні поради (з іноземного досвіду). Зараз однією з численних проблем сучасної школи є підтримання належної дисципліни в класі. Досить часто учням, які надто активні і рухливі, поспішають навішити ярлик синдром дефіциту уваги з гіперактивністю. Але є декілька практичних порад, які можуть допомогти як дітям з СДУГ, так і тим, хто лише виявляє перші ознаки цього синдрому. Ці поради допоможуть уникати подальшого розвитку СДУГ і підтримати належну робочу атмосферу в класі.

Поведінка учня
Можливе вирішення
Організація простору в класі
Легко відволікається на все, що не стосується в класі, коридорі, за вікном.
Посадіть учня спереду або в центрі класу, тобто подалі від усього, що може його відволікати.
Блазнює в класі, щоб привернути до себе увагу
Посадіть його поруч з учнем, який може бути позитивним зразком для наслідування.
Не визнає особистого простору, тягнеться через парту, щоб доторкнутися до інших учнів, всіяко відволікає їх.
Збільшить відстань між партами.
Завдання
Не в змозі завершити роботу (завдання) вчасно.
Дайте йому додатковий час на виконання завдання.
Добре і з ентузіазмом починає виконувати завдання, але наприкінці якість роботи погіршується.
Розбивайте довгі завдання на частини, давайте короткі завдання або встановлюйте більш короткі періоди роботи.
Йому важко слідувати усним вказівкам.
Поєднуйте цсні вказівки з письмовими.
Відволікання
Не в змозі довгий час підтримувати увагу під час обговорення навчального матеріалу і/або конспектування
Попросіть однокласника допомогти йому з конспектуванням, ставте запитання, щоб підтримувати його участь в уроці
Скаржиться, що йому нудно на уроці
Намагайтесь активно залучати учня до роботи на уроці, навіть до ведення уроку
Легко відволікається
Непомітно для інших дайте йому сигнал повернутися до роботи
Поведінка
Часті прояви зухвальної поведінки
Ігноруйте незначні прояви недоречної поведінки
Вигукує відповіді і коментарі, перебиває інших
Реагуйте на правильні відповіді лише тоді, коли учень підняв руку і його визвали
Потребує заохочення
Періодично передавайте батькам повідомлення про його успіхи
Не розуміє норм соціальної повндінки
Ставте перед учнем цілі, пов’язані з соціальною поведінкою, і застосовуйте систему заохочень по мірі досягнення цих цілей
Потребує довгострокової допомоги щодо покращення поведінки
Укладіть з ним угоду з питань поведінки
Непосидючість
Має повсякчасну потребу в русі
Посилайте його з різними дорученнями або дозволяйте йому час від часу вставати під час роботи
Йому важко зосередитись на довгі проміжки часу
Робіть короткі перерви між завданнями
Настрій/спілкування
Не має навичок спільної роботи з іншими
Заохочуйте завдання, що передбачають взаємодію однокласників
Однокласники його не поважають
Давайте йому особливі доручення в присутності однокласників
Невпевненість у собі
Хваліть учня за хорошу поведінку. Надайте йому можливість грати роль лідера
Легко впадає у відчай
Якомога частіше хваліть його за хорошу поведінку і невеликі здобутки
Легко дратується
Заохочуйте учня оминати ситуації, що його дратують. Проводьте бесіди з учнем частіше


За матеріалами Міжнародного шкільного проекту

Немає коментарів:

Дописати коментар