понеділок, 24 червня 2013 р.

Тренінгове заняття "ВІЛ/СНІД серед нас"


«Хто попереджений, той захищений»
(Французьке прислів’я)


Мета : підвищити рівень інформованості підлітків з проблем ВІЛ/СНІДу. Сформувати знання про попередження ВІЛ-інфікування. 
Обладнання : папір, кольорові олівці, ватман, маркери, список тверджень до гри, ситуації, кольорові картки, плакат з річкою та берегами для очікування.
Орієнтовна тривалість тренінгового заняття  – 2 години

Хід проведення :

1.     Привітання. Повідомлення теми заняття. (5 хв.)


2.     Знайомство (10 хв.)
Учасники по колу представляються.
Привіт. Мене звати…. Для мене здоровий спосіб життя це….

3.     Очікування (5 хв.)
На листочках записують свої  очікування і розміщують їх на річці.

4.     Прийняття правил (10 хв.)
 Щоб почувати себе комфортно, щоб плідно працювати , ми повинні дотримуватися певних правил. На плакаті записуються правила.
-         Говорити по одному
-         Не перебивати того, хто говорить
-         Уважно вислуховувати
-         Не оцінювати і не обговорювати себе і інших учасників
-         Бути толерантним
-         Говорити від себе, від свого імені

5. Мозковий штурм (10  хв.)
Мета : усвідомлення змісту поняття «ВІЛ» та «СНІД»
Учасникам задається питання “Які асоціації викликає у вас це слово ?
 Висновок : ВІЛ - це вірус імунодефіциту людини, який розвивається та розмножується в організмі людини і призводить до повної втрати захисних сил організму та розвитку СНІД.
СНІД – це синдром набутого імунодефіциту , тобто хвороба, викликана вірусом (ВІЛ).

6. Міф чи реальність(15 хв.)
Мета:
Учасникам роздаються картки різних кольорів, які вони повинні піднімати після кожного  прочитаного твердження, якщо вони:
згідні піднімають зелену картку;
не згідні – червону;
не впевнені чи не знають – жовту.
*    ВІЛ І СНІД одне і теж;
*    ВІЛ вражає імунну систему;
*    Спільне використання шприца безпечне;
*    Ознаки зараження помітні відразу;
*    ВІЛ передається при поцілунках;
*    Вживання алкоголю підвищує ризик зараження;
*    По зовнішньому вигляді можна визначити чи хвора людина;
*    СНІД виліковний;
*    ВІЛ передається через укуси комарів;
*    ВІЛ можна заразитися від сусіда по парті;
*    ВІЛ передається при обіймах;
*    Речі ВІЛ-інфікованого можуть бути джерелом зараження;
*    Презерватив зменшує ризик зараження;
*    Товаришувати з ВІЛ-інфікованими небезпечно;
*    На СНІД хворіють лише наркомани.

7. Захистимо себе (15 хв.)
Учасники діляться на 2 групи їм даються завдання:
1 група – на ватмані написати шляхи зараження ВІЛ/СНІД;
2 група -  місця де можна заразитися ВІЛ/СНІД.
Коли завдання виконано, групи презентують плакати і вивішують на дошку.

8. Я вмію сказати «НІ» (20 хв.)
Мета: сформувати в учнів вміння правильно вирішувати ситуації та  відстоювати свою позицію, не попадати під вплив інших.
Учні працюють у двох групах, яким пропонується розіграти ситуації. Кожна група отримує свою ситуацію, обговорює, розігрує та пропонує її вирішення.

Ситуація 1.
Вам товариш пропонує іти на дискотеку з малознайомими для вас людьми, ви лише чули, що більшість із них вживають наркотики, і вирішили…

Ситуація 2.
Тиждень тому ви познайомилися з хлопцем і почали з ним зустрічатися, але почали помічати на його руках сліди від уколів та цікавий часто збуджений то дуже розгніваний стан, ви…

9. В оточенні ВІЛ-інфікованих (20 хв.)
Мета: формування толерантного ставлення до ВІЛ-інфікованих та хворих на СНІД.
Учасники поділені на 2 групи. Кожна з груп отримує завдання: ситуацію, обговорює її, дає відповіді на запитання.

Ситуація 1. Батьки віддають Олега, ВІЛ-інфіковану дитину, до школи. Дитина не знає, що вона хвора, тому що батьки це старанно приховують. Вони навіть сумніваються чи потрібно про це розповідати вчителю.
-         Чи повинні батьки повідомити про хворобу вчителя?
-         Чи повинна дитина знати про своє захворювання?
-         Чи ризикують однокласники Олега заразитися?

Ситуація 2. Ірині 15 років, вона ВІЛ-інфікована. Дівчинка має багато друзів, але ніхто з них не знає про ВІЛ-інфікованість подруги. Ірина вагається чи варто про це розповсюджуватись.
-         Чи потрібно Ірині розповісти  свою таємницю друзям?
-         Чи ризикують подруги заразитися?

10. Виправдання очікувань (5 хв.)
Учасники по черзі підходять до плакату з очікуваннями і перевішують їх:
*   при виправданні і здійсненні – на піщаний берег;
*   якщо очікування не виправдались – на кам’яний берег.

11. Підсумок (5 хв.)
Учасники стають всі у коло, беруться за руки і по черзі висловлюють свою думку про проведений тренінг.

Інна Юріївна Шеремет
соціальний педагог СЗШ І-ІІІ ст. №18, м. Вінниця
 

Немає коментарів:

Дописати коментар