неділю, 1 березня 2015 р.

Досвід роботи соціального педагога закладу «Вінницький технічний ліцей» із організації роботи зі шкільними омбудсменами

Презентація:


Соціальним педагогом закладу «Вінницький технічний ліцей» Вадимом Володимировичем Щорсом вироблена система роботи з учнями-омбудсменами. Він являється координатором діяльності дитячих омбудсменів. У нашому закладі учні-омбудсмени об’єднуються в ліцейну асоціацію омбудсменів «Феміда», яка налічує 35 членів. Обрані керівні органи асоціації: голова, замісники голови (3 учнів) та секретар, а також до діяльності долучаються двоє міських омбудсмени 4 каденції м. Вінниці.
Соціально-адаптаційне спрямування діяльності ліцейних омбудсменів є залучення, протягом вересня-жовтня, до лав омбудсменів учнів 8 класів, що виявили бажання, та які в своїх навчальних закладах займалися правозахисною діяльністю. Також долучаю  лідерів класів та знавців права. Омбудсмени ліцею розповідають школярам  хто такі дитячі омбудсмени та пояснюють, чому саме до них треба звертатися дитині в разі порушення її прав. Під час першої зустрічі, учні надали свої пропозиції щодо планування роботи дитячих омбудсменів  у закладі в цьому навчальному році.
Протягом наступних місяців я та учні-омбудсмени наставляють їх на активну соціально-профілактичну та правоосвітню діяльність.
У вересні місяці складаю план роботи ліцейної асоціації омбудсменів «Феміда», де поетапно розписана система діяльності учнів та координатора на навчальний рік.
Проведенню заходів дитячими омбудсменами передую кропітка підготовка. Заходи підрозділяються на ті, що проводяться спільно з соціальним педагогом та на ті, що проводяться учнями-омбудсменами самостійно (в присутності координатора ліцейної асоціації та класного керівника). Визначаємо три основних елементи заняття: підго­товчий, основний, заключний. По-перше, підбір спільно з учнями-омбудсменами матеріалу до виступу, конспекту занять, вправ. По-друге, розподіл етапу заняття (виступу) за омбудсменами. По-третє, розподіл часу на етапи  заняття. Потім мною пояснюється тип заняття, обговорюються форми та методи роботи вчителя, пригадуємо їх з практики. Підготовлюються обладнання до заняття. Відбувається аналіз проведеного заняття.
Учнями омбудсменами, спільно з координатором - соціальним педагогом Щорсом В.В. проведено перше засідання ліцейної асоціації омбудсменів на тему: «Омбудсмени: цілі та завдання діяльності в закладі» (22 вересня 2014 року) для учнів 8 класів. Формою проведення засідання було заняття з елементами тренінгу.
Системою роботи шкільних омбудсменів є ряд заходів, які вже стали традиційними: проведення заходів присвячених:
·боротьбі з наркоманією, СНІД: виступи агітбригади «Здоровий квартал» на тему: «Мистецтво бути здоровим!»; заняття з елементами тренінгу «Переваги життя без наркотиків» (гра-імітація «З наркотиками або без?»);
· профілактики правопорушень та злочинності: для учнів 8-х класів та окремо для 9-х класів у закладі «Вінницький технічний ліцей» відбулося відкрите заняття з елементами соціально-психологічного театру на тему:  «Попередження та подолання насильства: роль правоохоронних органів у профілактиці правопорушень серед підлітків», проведений ліцейною асоціацією омбудсменів «Феміда», спільно з координатором.
Протягом навчального року учні-омбудсмени узяли участь у проведенні тижня права, присвяченому Міжнародному дню права, тижня здорового способу життя, тижня превентивного виховання «Дитинство без насильства», тижня інклюзивної освіти «Рівний-рівному» та тижня соціальної підтримки.
Омбудсмени ліцею  розроблено буклети «Омбудсмени: мета, завдання, представники (учні-омбудсмени)», «Права та обов’язки учня», «Якщо ти в Інтернеті», які були презентовані учням 8-11-х класів, класним керівникам та адміністрації закладу.
Здійснено виступ на батьківському всеобучі на тему:  «Виховання чуйності й доброти».
У травні місяці відбувається підсумкове засідання ліцейної асоціації омбудсменів «Феміда», де підводяться підсумки діяльності за навчальний рік. 

Вадим Щорс

Немає коментарів:

Дописати коментар