ЧЕТВЕР
Девіз дня:
Богам - шана,
батькам - честь
Солон
№
|
Заходи
|
З ким проводиться
|
1
|
Практичне заняття на тему: «Близькі стосунки та прийняття правильного
рішення»
|
дівчатка 9 класу
|
2
|
Засідання лінійки активу
Виступ для членів учнівського активу на тему: «Сім’я - осередок любові та
поваги»
|
учні 7-9 класів (15-20 осіб)
|
3.
|
Тренінгове заняття «Формування рівноправного та відповідального
материнства і батьківства»
|
учні 11 класу
|
4.
|
Ліцейна пошта
|
|
5.
|
Під час перерв лунає музика живої природи
|
учні 1-11 класів
педколектив
|
ПРАКТИЧНЕ ЗАНЯТТЯ
Тема. Близькі стосунки та прийняття правильного рішення.
Місце проведення: центр планування сім’ї та репродуктивного здоров’я
Цільова аудиторія: дівчатка 9 класу
ЗАСІДАННЯ
ЛІНІЙКИ АКТИВУ
Виступ для членів учнівського
активу на тему: «Сім’я ¾ осередок любові та
поваги»
Цільова аудиторія: учні 7-9 класів (15-20 осіб)
Однією з найбільших
цінностей, створених людством за десятки тисяч років, є сім’я. Сім’я – це група людей, яка
складається з мешканців, що проживають в одному помешканні та знаходяться у
законних відносинах один з одним як подружжя або батьки та діти (також можливо,
включення розширеної групи людей, що мають кровну
спорідненість, законно всиновлених).
Сім’я як «первинна клітинка суспільства» має
великий вплив на психологічне здоров’я її членів, їхнє щастя та благополуччя,
на виховання дітей, моральні цінності та на формування моделі поведінки в
соціумі.
Психологічне здоров’я,
психологічний клімат в сім’ї відбуваються на емоційному рівні та відносно
стійкому психологічному стані та настрої. Психологічний клімат сім’ї впливає на
міжособистісні стосунки її членів, на їхнє світовідчуття, самооцінку,
саморегуляцію себе як особистості, на життєдіяльність і життєздатність
сімейного колективу загалом.
Сім’ї зі сприятливим
психологічним кліматом характеризуються доброзичливістю, згуртованістю, високою
вимогливістю подружжя один до одного, відповідальністю, почуттям захищеності й
емоційної задоволеності в сім’ї. Важливий показник психологічного клімату —
прагнення до спільного розв’язання сімейних проблем, проведення дозвілля при
одночасній відкритості сім’ї, її широких соціальних контактах.
Якщо усі показники
сприятливого клімату у вас співпали, то ви щаслива родина.
На сьогоднішній день
людство зробило значний крок уперед, відбулися загальносвітові зміни, дещо
змінилася модель сім’ї та роль у ній чоловіка й дружини. Як свідчать
соціологічні дослідження, в Україні дуже міцні сімейні цінності, бо інститут
сім’ї для українців стоїть на першому місці серед усіх типів цінностей.
Гуманізація сімейного виховання
базується на ставленні до дитини та її духовного життя як до самодостатнього
індивідууму. Звісно, родини різні, ставлять у вихованні різні акценти і вчать
дітей на різних ідеалах. Тому анкетування проведене Науково-дослідним
інститутом українознавства МОН України свідчить, що батьки визначають для своїх дітей такі життєві цінності:
здоров’я — 61,6%
матеріальний добробут — 55%
освіта — 51,6%
сім’я — 50%
робота — 48,3%
права людини, свобода та житло — 28%
моральність, кохання — 25%
дружба — 23,3%
гроші, кар’єра — 21,6%
патріотизм — 8,3%
мистецтво, краса — 3,3%.
Як бачимо, на перших місцях в
українських батьків займають цінності
особистого життя, а цінності другого рівня (суспільства і культури) на
останньому місці і не набирають навіть 10%.
Відповіді молодих людей, в більшості
збігаються з думкою батьків, які визначають своїми пріоритетами навчання,
кар’єру та матеріальне забезпечення. Інститут сім’ї як цінність вибрало
97% респондентів. Щодо того, на чию допомогу вони найбільше розраховують, то
перші місця зайняли церква і сім’я.
Аналізуючи узагальнені результати
дослідження Вінницького технічного ліцею з даної проблеми, можна зробити
висновок, що дівчата старшої школи зосереджені на створенні сім’ї і особистих
переживаннях, в той же час юнаки для себе вважає головною можливість
реалізуватися в діяльності, матеріально забезпечити себе. Така тенденція може
свідчити про традиційний для українського суспільства розподіл ролей чоловіка і
жінки й сталі ґендерні стереотипи.
Згідно формули родинного виховання,
батьки не лише фізіологічно продовжуються в дітях, а й у їхній поведінці,
світогляді та світосприйнятті.
Існує два варіанти сценарію життя.
Уявімо собі, що одного дня рибка, плаваючи в річці, помітить зірваний вітром листок, що пропливає нею.
І рибка, і листок обоє пливуть у воді, але що таки все таки є суттєво різним у їхньому плаванні?
Ось так і ви можете прожити свої молоді роки активно, як «рибка», або ж пасивно, як самотній «листок». Риба сама вибирає, пливти їй проти
течії чи за течією. Пливти за течією, звичайно,
набагато легше, але, пливучи проти течії річки,
риба має багату поживу і, таким чином, власне і живе.
Осінні листки просто пливуть за
течією, у них нема вибору, і вони назавжди залишаються
там, куди приб'є їх хвиля.
Подумки визначте, згадавши своє
життя Хто ви: рибка чи листок?
1-й
сценарій - пасивний
- пливти за течією: дозволяти вашому минулому визначити ваше майбутнє; ви сьогоднішній - простий статист;
2-й
сценарій - активний
- створювати ваше майбутнє сьогодні; з минулого взяти те, що б хотіли взяти в подорож до щасливого майбутнього, негатив залишити позаду, дозволити вашому уявному щасливому майбутньому впливати на вас
сьогодні.
Треба мати на увазі, що, незалежно від обставин, вибір сценарію життя залежить від людини. Людина може сама
погіршити своє життя, обравши собі пасивний сценарій.
Ми є або творцями своєї долі, або
пливемо за течією.
Послухайте будь ласка притчу і зробіть для себе
висновки.
Самотня зірка
Колись давно
нічне небо було зовсім темним. На ньому не було зірок, крім однієї маленької
зірочки. Вона жила високо в небі і, коли оглядалася навколо, помічала, що
зовсім одна. Від цього їй ставало сумно. їй дуже хотілося бачити на небі інші
зірки, ловити їхні промені й дарувати їм своє світло.
Якось зірочка
вирушила на Землю до самотнього, старого, мудрого чоловіка, який мешкав на
високій горі. Коли вона його знайшла, то запитала: «Чи можеш ти мені
допомогти? Мені так самотньо на небі. Ні з ким поговорити, нікому подарувати
своє світло. Іноді я навіть плачу - настільки мені самотньо».
Він знав цей
стан: тоді зникає бажання гратися, їжа стає несмачною і не співаються веселі
пісні... Йому сподобалася маленька зірочка. А оскільки він був дуже мудрим, то
пообіцяв, що допоможе їй. Спочатку старець пішов у свою хатинку і взяв блискучий
чарівний мішечок. Він відкрив його, засунув туди руку і дістав безліч
блискучих зірочок.
Один змах
руки - і по всьому небу засяяли тисячі яскравих зірочок. «Поглянь, - сказав
старий. - Дивовижно! Тепер на небі багато зірочок, це твої брати і сестри. Ти
можеш з ними розмовляти, дарувати їм своє світло і ловити їхні промені. Але я
хочу, щоб пам'ять про тебе назавжди залишилось тут, на Землі. Я створю на
чомусь незвичайному твоє зображення. Він плеснув у долоні - і зображення
маленької зірочки раз і назавжди залишилось на Землі. І тут закінчується ця
історія.
Ти
здогадався, як саме мудрий чоловік зберіг зображення зірочки? Дістанемо
яблуко. Так, у кожному яблуці є місце для щасливої маленької зірочки. Погляньмо
уважніше, чи справді у цьому яблуці є маленька зірочка.
Розрізаємо
яблуко горизонтально, так, щоб отримати дві рівних половинки і показати
зірочку.
Тепер стань у
вигляді зірочки. Тут, у середині, наша зірочка дуже тепла. Там її сила,
необхідна, щоб посилати світло якнайдалі, до інших зірок чи до нас, на Землю.
Тепер витягни
руку назад і уяви собі, що з твоїх рук ллється світло зірки, яке сягає інших зірочок
і дітей на Землі. Відчуй рукою тепло зірки, а іншою - тепле світло, яке дає
твоя зірка. А тепер покажи мені, як твоя зірка повільно переміщується небом -
пересувайся кімнатою дуже маленькими кроками.
Рефлексія
— Чому мудрий
чоловік допоміг зірочці?
— Чи можеш ти
описати, що відчувала маленька зірочка, коли знайшла на небі багато братів і
сестер?
— З ким ти
розмовляєш, коли тобі самотньо?
— Чи знаєш ти
інших людей, яким іноді буває самотньо?
— Що ти
відчуваєш, якщо зробиш для когось щось приємне?
ТРЕНІНГОВЕ
ЗАНЯТТЯ
«ФОРМУВАННЯ РІВНОПРАВНОГО
ТА ВІДПОВІДАЛЬНОГО
МАТЕРИНСТВА
І БАТЬКІВСТВА»
Мета: ознайомити учасників тренінгу з технологією прийняття
відповідальних рішень як за своє життя, так і за життя маленької людини,
сформувати у них відповідальне ставлення до власних вчинків та рівноправного
прийняття участі у вихованні дитини.
Матеріали: фліп-чарт, альбом формату
А1, стікери, плакат з малюнком пісочного годинника, ручки, маркери, папір
формату А4, А5, скотч.
Цільова аудиторія: учні 11 класу
Орієнтовна тривалість тренінгу: 180 хв.
Під час
перерв лунає музика живої природи
Ліцейна пошта (упродовж тижня)
Немає коментарів:
Дописати коментар