Digital Clock and Date

середа, 3 жовтня 2012 р.

Ділова гра для батьків «Прийняття»



Мета: Показати батькам, що процес прийняття дитини такою, якою вона є - активний процес.

І. Вступ.
Хто з батьків не мріє, щоб його дитина була лідером, мала неординарні здібності, неординарний інтелект.
Кожна дитина має свої особливості, здібності, талант, обдарованість.
Кожна особистість має право на реалізацію своєї індивідуальності й в цьому полягає головне завдання перед батьками. Головна проблема –  як не захопитись реалізацією своїх мрій, та очікувань, як навчитись приймати дитину з її особливостями, відмінностями, властивими лише їй.
За словами К.Ушинського, якщо ми хочемо виховувати дитину в усіх відношеннях, ми повинні знати її в у всіх відношеннях.

Завдання 1.
Учасники ділової гри об’єднуються у підгрупи, кожна підгрупа виконує завдання на ватмані.
Інструкція. Зробіть дві колонки.
В правій опишіть здібності дитини, чим вона вас дивує, її захоплення, що в неї особливого.
В лівій колонці запишіть, що ви робите для розвитку дитини, наприклад, якщо у дитини добрий слух, особливий голос – ви заохочуєте дитину до співів у хорі, або водите дитину на вокал.
На виконання завдання 5-7 хв.
Зараз розрізаємо ватман на дві колонки, ліва колонка залишається у вашої підгрупи, те що ви робите для розвитку дитини, а правими обмінюємось так: перша підгрупа передає опис дитини другій підгрупі, друга – третій, третя – четвертій, четверта – першій.
Як часто буває , що ми бачимо те, чого нема, і не бачимо того, що є. Часом ми бачимо обдарованість, талант, здібності там, де їх нема, або не бачимо тих здібностей, захоплень, таланту там, де вони є. Прочитайте, яка ваша дитина насправді, порівняйте зі своїми діями, які ви робите. Наскільки вони адекватні дійсності.

Запитання.
1.     Наскільки ваші дії адекватні, відповідають дійсності?
2.     Чи є ваші дії, які не відповідають задаткам дитини?
3.     Чого більше: збігів чи відмінностей?
4.     Як вам з цим?
5.     Які відчуття ви переживаєте?

Завдання 2.
Ми памятаємо, що необдарованих дітей нема, будь-яка здібність потребує розвитку.  Ви часто чуєте від психологів, педагогів фразу: «Треба прийняти дитину такою, якою вона є». Що потрібно зробити, щоб дитина відчула вашу підтримку, вашу увагу, вашу любов?
На стікерах-сердечках напишіть ваші дії, особливо там, де є неспівпадіння  особливостей дитини з вашими діями, наприклад у дитини немає в переліку здібностей «особливий голос», а ви записали дитину в хор, заняття вокалом.
На виконання завдання 5-7 хв.
Кожна група презентує свою роботу.
Здібності, таланти, обдарування розвиваються в процесі певної діяльності, тому їх формування залежить від батьків, від розуміння батьками суті відповідних здібностей, від уміння побачити їх прояви та уміння надати необхідну допомогу своїй дитині. На стенді яскравий приклад, як сердечками зєднані сутність дитини з нашими діями.
Геніальність - це 1% таланта й 99% праці. Є багато людей, у яких був талант, але вони не розвивали його, не працювали над своїм талантом, тому ніким не стали.

Перегляд відеоролика.
Запитання.
1.     Що заважає батькам прийняти вибір сина?
2.     Що допомагає батькам прийняти переконання сина?

Висновки
Нам, батькам, необхідно прагнути пізнавати свою дитину в її цілісності, не втомлюватись спостерігати за дитиною. Робіть записи у щоденнику спостережень та робіть аналіз та висновки не лише спостережень, а й своїх дій (чи все ми знаємо про свою дитину, може, захоплення дитини знаходиться за межами навчання у ліцеї,  її більше приваблює діяльність в позаурочний час, а ми більшу увагу приділяємо оцінкам, тому, що нового вивчила дитина на уроці, і на перше місце виступає  запитання «Які в тебе оцінки?»).
Коли дитина відчуває , що її приймають такою, яка вона є, вона відчуває себе цілісною. Особистість цілісна і цінна саме у цілісності, усвідомлення дитиною своєї унікальності, унікальності будь-якої іншої людини допоможе їй перемагати так, щоб інші теж перемагали.

Любов Базалійська

Немає коментарів:

Дописати коментар