Омбудсмен. Ми це слово чуємо щоденно з
екрану телебачення, читаємо на шпальтах газет. А що ж воно означає? Хто ж такий
омбудсмен? Про це піде мова у цій статті.
Вільна інтернетeнциклопедія
подає визначення поняття «омбудсмен»
так:
Омбудсмен (від швед. ombudsman «представник») —
посадова особа, на яку покладаються функції контролю за дотриманням законних
прав та інтересів громадян в діяльності органів виконавчої влади і посадових осіб.
Система заснування органів, спрямованих на
захист прав окремих осіб, розвинулась у Швеції, де в 1809 році був призначений
перший у світі омбудсмен. За допомогою омбудсмена захисту прав дітей у багатьох
країнах діти вперше отримали можливість самостійно відстоювати свої права.
18 вересня 2012 року в Палаці дітей та
юнацтва відбулася перша зустріч дитячих омбудсменів у цьому навчальному році на
тему: «Хто такий омбудсмен?» Відвідали її учні-омбудсмени ліцею групи ЛІН-1(8 клас) Максим
Ровишин та Анастасія Тетеріна.
Школярам розповіли хто такі дитячі
омбудсмени та пояснили, чому саме до них треба звертатися дитині у разі
порушення її прав. Під час зустрічі учні надали свої пропозиції щодо планування
роботи дитячих омбудсменів міста Вінниці у 2012-2013 н.р.
— Мене дуже зацікавила діяльність
омбудсменів, — розповідає Максим Ровишин, омбудсмен ліцею, — і сподіваюсь, що
відтепер права своїх однолітків ми зможемо відстоювати як на ліцейному рівні,
так і на міському. І дуже правильно, на
мою думку, те, що з цього року розпочнемо знайомити та залучати до
правовиховної роботи учнів початкової школи, які після нашої з ними співпраці,
захочуть стати дитячими уповноваженими з прав дітей у своїх навчальних
закладах. Адже хто як не учні знають краще, як допомогти у вирішенні проблем, з
якими стикались самі.
Починаючи з жовтня місяця, омбудсмени
закладу планують проводити ряд навчально-пізнавальних заходів: презентацію
своєї роботи, виховні години й акції, вікторини й ділові ігри з правових питань
та уроки-знайомства з Конвенцією ООН про права дитини.
Максим Ровишин, учень
групи ЛІН-1
Анастасія Тетеріна,
учениця групи ЛІН-1
Немає коментарів:
Дописати коментар