ПРАВА ДІТЕЙ У СУЧАСНОМУ СВІТІ
Мета: формувати цілісне розуміння правового
захисту кожної дитини, її прав та обов’язків;
Завдання
та шляхи реалізації: розвивати
навички самоаналізу та саморегуляції поведінки, використовуючи метод
інтерактивного театру; виховувати свідоме ставлення до своїх дій та
вчинків,ознайомити з правилами безконфліктної поведінки в суспільстві,
попередження
непередбачуваних ситуацій.
Цільова
аудиторія: учні молодших
класів.
Очікувані
результати:
• сформованість світогляду щодо протиправних дій.
Сценарій
Дійові особи:
Ведучий
Хлопчик
Дівчинка
Фея
Добра і Справедливості
Три
пірата
Хлопчик-іноземець
Інші
хлопчики і дівчатка
Аплодисменти
Ведучий: Сталося це в країні, де живуть такі ж люди, як ми з вами. Вдень
там світить сонце, вночі сяють зорі. Є там гори, ліси, моря. Люди там хочуть
жити, працювати, радіти, своєю
чесною працею заробляти на хліб, одяг, взуття, забезпечити достаток собі й
своїм дітям. Країною на той час правив жорстокий правитель, який боявся і
ненавидів людей. Але ще гірше, ще жорстокіше поводили себе його вірні слуги –
лихі пірати.
От саме в цій країні якось ішли вулицею
хлопчик і дівчинка. Раптом побачили на дорозі паличку.
Хлопчик: Що це?
Дівчинка: Це, мабуть, чарівна паличка.
Хлопчик: Як нам пощастило! Тепер у нас
буде скільки завгодно морозива, жувачок, тістечок. Дай мені паличку, я її
перший знайшов!
Дівчинка: Це несправедливо, ми її разом
знайшли!
(З’являється
фея)
Фея: Постривайте, діти! Вам справді
дуже пощастило, але не так, як ви думаєте. Ви знайшли чарівну паличку Добра і
Справедливості, яка один раз на тисячу років може виконати п’ять бажань. Але
просити в неї можна лише те, що принесе благо всім.
Дівчинка: Хто ти?
Фея: Я – Фея Добра і Справедливості.
Якщо ви піднесете чарівну паличку вгору і скажете: “Це несправедливо!”, – я
одразу з’явлюся і допоможу вам.
Ведучий: Фея зникла. А діти залишились
стояти в задумі.
Хлопчик: Щось мені не дуже подобається
ця паличка. Користі з неї мало.
Дівчинка: Не поспішай з висновками.
Спочатку спробуємо її в ділі.
Ведучий: І пішли хлопчик з дівчинкою
подорожувати по своїй країні.
Сцена 1
Хлопчик-іноземець: Я
заблукав, допоможіть мені знайти дорогу додому.
1-й пірат: Ти хто? О-о-о, ти хто? Ти не такий як ми! Як ти смієш
підходити до білих людей? Хлопці, хапайте його і женіть в три шиї.
(Два
пірати кидають кості, хапають хлопця-іноземця і волочать його геть)
Хлопчик і Дівчинка: Це несправедливо!
(Пірати лишають хлопця-іноземця і задкують з переляканими обличчями. )
(З’являється
Фея)
Фея: Слухайте всі!
Всі люди народжуються вільними і рівними між собою, незалежно від кольору
шкіри, нації, релігії. Людина людині – брат.
Хлопчик і Дівчинка: Нехай буде так!
Дівчинка (до Хлопчика-іноземця): Сідай, хлопчику, відпочинь. Пригощайся цукеркою,
розкажи, де живеш, і ми відведемо тебе додому.
Ведучий: Пішли
Хлопчик з Дівчинкою далі. Дуже вони були раді, що допомогли Хлопчику-іноземцю.
Сцена 2
(На
сцену виходить Дівчинка з торбинкою в руках)
2-га дівчинка: Треба поспішати,
незабаром аптеки закриваються на обід, а мені треба купити ліки. Дома на мене
чекає хвора мама.
Назустріч ідуть три пірати
1-пірат Стій! Ти знаєш, що вчора в мого друга вкрали
гаманець. Ану, покажи сумку!
2-га дівчинка: За що? Я ж іду в аптеку
купити ліки, у мене хвора мама!
1-й пірат: Візьміть у
неї сумку! Я так і знав, гаманець тут. Арештувати її!
2-й пірат: В тюрмі з тобою розберемось,
винна ти чи ні.
Хлопчик і Дівчинка: Це несправедливо!
Фея: Слухайте всі! Ніхто не має права
мучити іншу людину. Ніхто не може зазнавати безпідставного арешту, затримання
чи вигнання.
Хлопчик і Дівчинка: Нехай буде так!
Пірати тікають
2-га дівчинка: Дякую вам, мої любі. Ви
врятували життя моєї матері. Я вам цього ніколи в житті не забуду!
Сцена 3
2-й хлопчик: Я написав листа дідусеві.
Розказав, як живу, як вчуся, і хочу як найшвидше
отримати відповідь.
Входить 2-га дівчина
2-га дівчина: Я написала листа своїй
найкращій подрузі. Розповіла їй найбільшу таємницю свого життя і не хочу, щоб
про неї хтось дізнався.
Кидає листа і виходить.
З’являються пірати підходять до
скриньки
1-й пірат: Цікаво, що написано в
листах, які лежать тут.
2-й пірат: Давай
відкриємо.
3-й пірат: І всі
листи прочитаємо, всі таємниці розкажемо. Ото сміху буде!
2-й і 3-й пірат простягають
руки, 1-й пірат б’є їх по руках
1-й пірат: Я сам.
Пірати перевертають скриньку, звідти
випадають листи
Хлопчик і Дівчинка: Це несправедливо!
Пірати
завмирають
Фея: Слухайте всі! Ніхто не має права
вриватися у ваше житло, читати ваші листи, ображати вас словами чи ділом!
Хлопчик і Дівчинка: Нехай буде так!
Пірати швидко, штовхаючись,
засувають листи назад і втікають
Сцена 4
На сцені з’являється 3-й хлопчик з
будиночком у руках
3-й
хлопчик: Вже багато років я блукаю світами і ніде не можу поставити собі
хату. Але, здається, я знайшов таке місце. Як тут тихо, затишно. Нехай тут буде
моя домівка.
1-й пірат: Негайно
забирайся звідси!
2-й пірат: Тут тобі не
місце!
3-й пірат: Та що там
довго говорити. Валіть, хлопці, хату, а його світ за очі.
Хлопчик і Дівчинка: Це несправедливо!
Фея: Слухайте всі! Всі люди мають право
жити там, де вони хочуть!
Хлопчик і Дівчинка: Нехай буде так!
3-й хлопчик (ставить хату і дякує):
Дякую вам, що допомогли мені. Нарешті я матиму свій дім.
Сцена 5
На сцені хлопчики і дівчата з плакатами:
“Геть тирана!”, “Діти наші голодні!”, “Ми не хочемо більше терпіти зневагу і
знущання!”
Хлопчик: Куди ви йдете?
Люди:
Ми йдемо до палацу Правителя.
Дівчинка: Ви не боїтеся?
Люди: Ні! Наша демонстрація мирна. У
нас немає зброї. Ми тільки хочемо, щоб Правитель нас вислухав.
Назустріч людям пірати.
Вони стають в одну шеренгу,
не пускають людей, штовхають їх.
Люди падають
Хлопчик і Дівчинка: Це несправедливо!
Фея: Слухайте всі! Кожна людина має
право на свободу думки, на свободу слова, на проведення мирних зборів і
демонстрацій. Те, що сталося, нечуваний злочин проти людства і людяності!
Хлопчик і Дівчинка: Чарівна паличко! Це
наше останнє бажання! Врятуй людей, а піратів зроби добрими.
Фея підходить до кожного і оживляє.
Люди підводяться, встають, беруться за руки
з Хлопчиком і Дівчинкою
Ведучий: Чарівна паличка врятувала цих
людей від порушення їхніх прав,
жорстокого поводження з ними та
приниження. Але на Світі залишається ще багато Зла і Несправедливості. Невже ми ще тисячу років повинні чекати,
поки чарівна паличка набере чарівної могутності й сили?
Фея: Ні, чекати не можна! Боріться зі злом разом з нами, будьте справедливими, чесними та вихованими. Не давайте Злу побороти Добро. Відстоюйте
права людини! Тільки всі разом ми переможемо!
Всі актори: Нехай
буде так!
Актори виходять з ролі: «Я не пірат, мене
звати …»
Аплодисменти
Рефлексія:
Після завершення вистави глядацька
аудиторія має відреагувати оплесками:
якщо твердження є вірним, діти мають хлопнути в долоні один раз, якщо твердження не правильне, то
хлопнути долонями двічі.
Твердження:
Всі люди рівні у своїх правах незалежно
від кольору шкіри, нації,
віросповідання;
Кожна людина має право на медичне
обслуговування;
Потрібно насильно обшукувати та забирати
речі інших людей;
Ніхто не має права безпідставно
заарештовувати людей;
Всі можуть читати чужі листи;
Кожна людина має право на житло;
Всі люди мають право на мирні зібрання;
Потрібно бути справедливим, чесним та
вихованим.
Соціальний педагог
закладу
«НВК: загальноосвітня школа
Вінницької міської ради»
Вацлава Ольга Михайлівна
Немає коментарів:
Дописати коментар