Digital Clock and Date

неділя, 14 квітня 2013 р.

Тренінгове заняття «Насильство на телебаченні»


Тренінгове заняття  «Насильство на телебаченні»

Мета тренінгу: стимулювати молодь до усвідомленого перегляду телепрограм та адекватно дивитися на показ різноманітних форм насилля.

Види роботи

Орієнтована тривалість, хв.

Матеріали

1.                    
Вправа на знайомство
10

2.                    
Рефлексія
5

3.                    
Вправа «Повторення правил роботи»
10
Плакат з правилами
4.                    
Вступне слово тренера
10

5.                    
Вправа «Очікування від тренінгу»
5
Плакат з малюнком пісочного годинника, стікери, ручки
6.                    
Оголошення результатів учорашнього анкетування
5

7.                    
Обговорення до домашнього завдання «Схеми телевізійного насильства»
15

8.                    
Вправа «Форми насилля та їх прояви»
10
Аркуш паперу формату А-4 з базовою інформацією
Перерва
20

9.  
Вправа «Реклама продукту»
30
Аркуш А-4, фломастери, маркери, ручки
10.                
Вправа «Переконання»
15

11. 
Вправа «Табло»
10

12. 
Вправа «За — проти»
15

13. 
Вправа «Телеграма»
10
Аркуш паперу формату А-5,  ручки
14. 
Вправа «Очікування»
5

15. 
Вправа на завершення «Побажання»
5

Приблизний час
180


1. Вправа на знайомство «Мій би... про мене сказав...»
Мета: підготувати учасників до роботи, створити комфортну атмосферу, хороший настрій, згуртувати групу.
Хід виконання: тренер просить учасників тренінгу по черзі продовжити фразу «Мій би... про мене сказав...». Тренер починає першим і так по колу.

2. Рефлексія
·   Як мені сьогодні?
·  З яким настроєм я сьогодні прийшов? 
Налаштування на роботу.

3. Вправа «Повторення правил роботи»
Мета: повторити правила роботи групи, створити робочу та доброзичливу атмосферу.
Хід виконання: тренер пропонує згадати, які правила група встановила на першому занятті. Далі об’єднує учасників на підгрупи і пригадати прислів’я чи пісню, які б могли проілюструвати те чи інше правило.

4. Вступне слово тренера
Я дуже радий сьогодні вас тут бачити. На цьому занятті ми продовжимо нашу з вами плідну роботу і поговоримо на тему «Насилля на телебаченні».
Помічено, що телевізор має гіпнотичний вплив не тільки на дітей, але й на дорослих. Люди поступово пристращаються до телевізора, як до паління або пияцтва так, що без нього вже не можуть жити. Телевізор поступово віднімає бажання читати, відучує думати, робити щось корисне. Тому мають рацію ті люди (батьки), які відмовляються від підключення до кабельного, супутникова телебачення або строго контролюють час, який діти (самі) проводять біля телевізора. Більшість сучасних телепередач містять, крім брудних сексуальних сцен, ще й різноманітні форми насильства, якими смакують режисери та які дозволяє комітет по ЗМІ.

5. Вправа «Очікування»
Мета: визначення очікувань учасників щодо заняття.
Хід виконання: учасникам роздають стікери, тренер просить написати на них свої очікування, прочитати і приклеїти їх у верхню частину символічного пісочного годинника, зображеного на плакаті.

6. Оголошення результатів учорашнього анкетування
Хід виконання: тренер оголошує результати у процентному співвідношенні учорашнього анкетування та зачитує відповіді на запитання анкети під номером 9, 12, 13, 14.
Рефлексія. Аналіз результатів анкетування з метою усвідомлення відповідей на запитання про телегероя та відношення до насильства учасників групи.

7. Обговорення домашнього завдання «Схеми телевізійного насильства»
Мета: аналіз визначення актів насилля, демонстрованих глядачеві телебачення за один вечір.
Хід виконання: учасники тренінгу обговорюють виконання завдання вдома «Схеми телевізійного насилля».

8. Базова інформація «Форми насилля»
Мета: познайомити учасників тренінгу з формами насилля та їх проявами.
Хід виконання: учасники тренінгу в парах проробляють інформацію про формами насилля, їхні прояви (схема). Після ознайомлення пари обговорюють інформацію, яку довідалися, та визначають, які з перелічених форм насилля ми бачимо на телебаченні.
Рефлексія:
  • Для чого ми виконували цю вправу?
  • Які передачі ви пригадували в першу чергу?
  • Які думки виникали?
  • Які висновки можна зробити, аналізуючи цю вправу?

9. Вправа «Реклама продукту»
Мета: навчитися дивитися на рекламу критично, розуміти, що таке норма і реальне життя.
Хід виконання: тренер запитує учасників «Чи є реклама насиллям над людиною?» Учасники за бажанням відповідають на це запитання. Далі тренер об’єднує учасників на підгрупи. Кожна міні група повинна придумати рекламний сюжет для якогось популярного продукту. Потім учасники презентують свій рекламний ролик.
Рефлексія:
·Чи легко було придумати рекламу?
·Чи вважаєте ви, що ваше послання було донесено до аудиторії?
·Які почуття у вас викликало те, коли ви готували та демонстрували рекламу?

10. Вправа «Переконання»
Мета: розвивати у підлітків уміння аналізу та переконування.
Хід виконання: Робота у парах. Хтось один з пари намагається застерегти друга, щодо підступних особливостей реклами. Потім навпаки.
Схема:
Телевізійне насилля

Форми насилля

Фізичне насилля:
·   завдання тілесних ушкоджень;
·   не гарантування умов безпеки та збереження життя і здоровя;
·   позбавлення волі, життя;
·   позбавлення їжі та одягу

Економічне насилля:
·   обмеження одного з членів родини матеріальними благами;
·   порушення прав, інтересів члена сімї повязане з позбавленням або обмеженням його майнових прав.

Психологічне насилля:
·         підкреслення розумової недоторканості;
·         демонстрація розумової переваги;
·         залякування, переслідування;
·         ігнорування почуттів;
·         ізоляція від сім’ї та друзів;
·         навішування ярликів;
·         порушення апетиту, сну;
·         тривожність;
·         замкненість;
·         агресивність;
·         депресія

Расове, національне, релігійне насилля:
Дискримінація інших людей

Статеве насилля:
Фізична, психологічна чи сексуальна дискримінація жінок або чоловіків

Сексуальне насилля:
Зазіхання на статеву недоторканість іншої людини


Рефлексія:
·Чи вдалося комусь переконати один одного у підступних особливостей реклами?
·Чи легко було це зробити?
·Чи зрозуміли ви одразу, що намагався вам сказати ваш співрозмовник?
·Чи є хтось такий, кого не вдалося переконати у згубному впливі реклами?

11. Вправа «Табло»
Мета: формування командної згуртованості.
Хід виконання: група ділиться на дві команди, які розподіляють між собою функції: кожен учасник повинен зображати на «табло» якусь цифру (від 0 до 9). Тренер називає багатозначні числа, а гравці швидко стають у відповідному порядку і на пальцях показують свої цифри.

12. Вправа «Зірковий контракт»
Мета:  формування вміння відстоювати своє право на працю та свою думку.
Хід виконання:  пропонується вийти з групи чотирьом учасникам. Один буде пропонувати підписати «зірковий контракт» на телезйомку, інші двоє — виконувати роль сумління, яке буде вагатися як терези (один учасник пропонує скористатися пропозицією, інший — відмовляє). Учасники, яким пропонується, можуть змінюватися після підписання чи не підписання контракту. Під час роздумів учасник може ставити запитання тому, що пропонує.
Рефлексія:
·Як вам було у ролі продюсера?
·Чому ви подали контракт саме з таким змістом?
·Чому ви одразу повірили «продюсеру»?
·Чому ви так довго вагалися та слухали своє сумління?
·Чому попрохали / не попрохали сценарій?
·Як вам було у ролі сумління?

13. Підбиття підсумків «Телеграма»
Матеріали: аркуш паперу формату А-5, ручки.
Учасники складають телеграму з тих понять, які вони вивчили сьогодні. І потім по колу озвучують свою роботу.

14. Вправа «Очікування»
Учасники повертаються до очікувань, які вони писали на початку тренінгу.

15. Вправа на завершення «Побажання»
Тренер. Давайте побажаємо групі чогось хорошого. Спочатку почну я, а далі продовжите ви. Учасники по черзі говорять свої побажання групі.

Вадим Щорс

Немає коментарів:

Дописати коментар